מקלב: "לא היה תקדים להתנהגות ארה"ב בעניינו של פולארד"

במליאת הכנסת נערך דיון בעניינו של האסיר היהודי יהונתן פולארד, במהלך הדיון אמר ח"כ אורי מקלב: "אנחנו צריכים לבוא ולהכריז היום ומכאן ואילך אין מגבלות בנושא פולארד" | בישראל מצפים לשחרורו של פולארד בעקבות ביקורו של אובמה בישראל.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בדיון שנערך במליאת הכנסת בעניינו של האסיר ג'ונתן פולארד עלתה דרישה לשחררו עם ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

קרא עוד:

[postim]

הדיון נערך על רקע החתמה המונית על העצומה שתוגש לנשיא אובמה אליה הצטרפו עד כה כ- 110,000 אזרחים.

את הדיון פתח יו"ר הכנסת בפועל, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, שאמר כי "ממשלת ישראל צריכה להשיב את פולארד כשם שהשבנו חטופים".

חבר הכנסת הרב אורי מקלב עזב לכמה רגעים את העיסוקים הקדחתניים בנוגע למו"מ הקואליציוני ונשא דברים מעל בימת הכנסת, "ההתנהלות של ארצות-הברית לכל אורך עשרות השנים, קרוב ל-30 שנה, לגבי יונתן פולארד – לא היה לזה תקדים, ואם היו עושים את זה למישהו במדינה אחרת, היו קמים רבים וצועקים, איך נותנים דבר כזה – בלי שום מידתיות, בלי שום הקבלה למקרים אחרים. לאורך השנים התעקשות ועמידה כזאת שלא מוכנים לשחרר ולא מוכנים לדבר, על אף שכל הנסיבות מצדיקות כך.

ח"כ מקלב התייחס בנאומו לעם היהודי ומה שמאפיין אותו, "אחד הדברים שמאפיינים את העם היהודי זה הערך הזה של מצוות פדיון שבויים. יש ודאי עוד מדינות, שגם להן חשוב פדיון שבויים. כל מדינה תרצה לפדות את השבויים שלה, אבל העם היהודי הדבר המיוחד שיש בו, זה שמוכנים לתת הרבה יותר ממה שהטבע אומר שצריך לתת בשביל פדיון שבויים. ולכן גם באיזשהו מקום באים ומנצלים אותנו, משום שיודעים שעל שבויים אנחנו ניתן הרבה".

"מדינה ששחררה רוצחים ומחבלים בשביל לתת מחווה כזאת או מחווה אחרת – לפני ביקור הנשיא ואחרי ביקור הנשיא – או בשביל לקדם תהליך מדיני, מדוע אין לה זכות ערכית וזכות אמיתית לבקש מארצות-הברית, שהיא שותפה לעניין הזה – תשחררו את פולארד?" תהה מקלב. "אנחנו צריכים לבוא ולהכריז היום ומכאן ואילך אין מגבלות בנושא פולארד".

יוזם הדיון, חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי), פנה בנאומו לנשיא אובמה, בבקשה שיבוא לישראל יחד עם פולארד, "ג'ונתן פולארד ריצה כבר קרוב ל-28 שנה בכלא, בעוד שבועות ספורים ימלאו 10,000 ימים למאסרו. ממשלת ישראל ויהונתן עצמו הביעו חרטה כנה ועמוקה על הפרת החוק האמריקני. הלקח נלמד ונצרב, נצרב היטב", אמר שטבון.

חבר הכנסת רובי ריבלין (ליכוד), קרא לחברה בישראל להכות על חטא, "שנים רבות, שנות דור נמק בכלאו אחינו יונתן מאז נגזר דינו למאסר עולם, כשנחשף יונתן אז בשנת 1985 הסתרנו אותו בבושה", סיפר ריבלין.

"העם בישראל, ממשלות ישראל ומדינת ישראל דחקו אותו מסדר היום הציבורי והתכחשו לקולות המעטים שקראו אז לפעול, בכך שיש כתם של בגידה, של מעילה באמון, על הדגל הכחול לבן ולכן צריך להחריש… חשבנו שכך נעזור לו", נזכר ריבלין.

ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר "אני רוצה מפה לומר לנשיא אובמה: "YES YOU CAN! אתה יכול וזה ביד שלך לחתום על חנינה נשיאותית, זה ביד שלך להחזיר את יונתן למדינת ישראל, מעשה שכזה, אשר ייעשה בקרוב בעזרת השם יעשה צדק למדינת ישראל וליונתן פולארד".

מצבו הבריאותי של פולארד מוסיף להיות קשה והציבור מתבקש להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואתו השלימה של יהונתן בן מלכה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמעתי שבלוח "דבר בעתו" יש ביום כ"ח בניסן מאמר אדיר על נושא פולארד. ביום זה מולאים 10000 ימים לכליאתו. המחבר אינו מבין כיצד זה פרס לא השליך ארצה נגד פני אובמה את ההזמנה לבקר בארה"ב, לאחר שזה הכושי לא נענה לתחנוניו לשחרר את פולארד ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture