ממשלת השנאה הושבעה | נתניהו: "הקמנו ממשלה טובה"

בטקס חגיגי שנערך היום (שני) במליאת הכנסת הושבעו שרי הממשלה ה-33 | ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הקמנו ממשלה טובה עם אנשים מוכשרים, מנוסים ורעננים" | במהלך ישיבת הממשלה אושרה הארכת כהונת הרבנים הראשיים לישראל.

לאחר ישיבת הממשלה הראשונה חברי ממשלת השנאה הגיעו למשכן נשיא המדינה שמעון פרס לטקס התצלום המסורתי.

קרא עוד:

[postim]

זה לצד זה הצטלמו השרים מכל סיעות הקואליציה לתמונת הניצחון של לפיד, אף שר חובש כיפה שחורה לא נכח בטקס.

בפתיחת הטקס אמר נתניהו לפרס, "אני רוצה לומר לך שהקמנו ממשלה טובה עם אנשים מוכשרים, מנוסים ורעננים ואני מתרשם שנעשה דברים חשובים למען מדינת ישראל".

"יש לנו את האפשרות להביא שינויים למדינת ישראל ונעשה זאת בשיתוף פעולה".

נשיא המדינה שמעון פרס אמר לשרים "אני שמח לארח במשכן הנשיא את הממשלה ה-33 של מדינת ישראל. ממשלה שיש בה ותיקים והרבה פנים חדשות, ממשלה שיש בה בעלי ניסיון בעבודת הממשלה ובעלי כוחות יצירה ועשייה מתחומים מגוונים".

"עלינו להעניק לה אשראי על מנת שתוכל להביא עמה רוח רעננה. בפניכם חברי הממשלה ה-33 עומדים אתגרים מרובים – הן בתחום הביטחוני, הן בתחום הכלכלי והן בתחום החברתי ומעל הכל נדרשת עמידה נחושה מול האיום האיראני ומאמץ עליון לקדם את המשא ומתן לשלום עם הפלשתינאים". אמר פרס.

מוקדם יותר התקיימה ישיבת הממשלה הראשונה, בפתח הישיבה קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיעות הקואליציה להפגין אחדות: "יש כאן אנשים מצוינים, אנשים מוּכשרים, אנשים מעניינים. הדרך היחידה להצלחה בעשייה היא שיתוף פעולה".

"אזרחי ישראל מצפים מאיתנו לעבוד יחד ולהשיג את התוצאה", אמר נתניהו.

במהלך הישיבה התייחס נתניהו לממשלה החדשה ואמר "זו הפעם השלישית שאני מתכבד לפתוח ישיבה של ממשלה חדשה, ואני חייב להגיד שאני מתרגש. זה לא דבר מובן מאליו, שום דבר כאן מובן מאליו והאחריות גדולה. האחריות והזכות".

הממשלה אישרה מספר החלטות, בין היתר התקבלה החלטה פה אחד שלפיה תוארך כהונתם של הרבנים הראשיים, שצפויה להסתיים ב-24 במרס. כהונתם תוארך בארבעה חודשים או עד לבחירתם של הרבנים החדשים.

בנוסף הממשלה אישרה הערב את מינויים של סגני השרים: ח"כ אופיר אקוניס לסגן שר במשרד רה"מ המופקד על הקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ זאב אלקין לסגן שר במשרד החוץ, ח"כ אלי בן דהן לסגן שר במשרד לשירותי דת, ח"כ דני דנון לסגן שר במשרד הביטחון, ח"כ אבי וורצמן לסגן שר במשרד החינוך, ח"כ ציפי חוטובלי לסגנית שר במשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ח"כ מיקי לוי לסגן שר במשרד האוצר וח"כ פאינה קירשנבאום לסגנית שר במשרד הפנים.

בנוסף אישרה הממשלה פה אחד הוראת שעה לפיה יקבע לוח זמנים להעברת תקציב המדינה, זאת על פי הסכמות עם האופוזיציה. על פי לוח הזמנים בתוך 85 ימים מיום השבעתה, תניח הממשלה על שולחן הכנסת את הצעת התקציב.

על מנת להעביר את הצעת התקציב תינתן ארכה של 50 יום, בסופה יעבור החוק בשלוש קריאות. המועד הסופי לאישור תקציב המדינה לשנת 2013 יפוג בתחילת חודש אוגוסט. החלטת הממשלה שאושרה פה אחד תעלה להצבעה במליאת הכנסת.

שר האוצר הטרי יאיר לפיד לא הסתיר את התרגשותו ואמר לחבריו העיתונאים: "ביום הראשון שלו בכנסת אבא שלי קנה לעצמו תיק, אז באתי עם התיק שלו. אני מאוד מתרגש".

שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט התייחס אף הוא להרכב הממשלה: "היום קמה ממשלת ההזדמנויות של ישראל. נפעל כדי שהכלכלה תשרת את הציבור ולא להיפך, אני נלהב לקראת האתגר".

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ אמר: "אני שמח לתרום בנושאי ביטחון לאומי, הנושאים האלה עמדו תמיד במרכז תחומי העניין שלי".

הממשלה החדשה זוכה לביקורת רבה גם מקרב אנשי השמאל שזועמים על החיבור של לפיד עם בנט מה שיביא להמשך תקצוב ההתנחלויות והמשך הביקורת כנגד המהלכים המדיניים של ממשלת נתניהו השלישית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מקוה שאובמה יעשה סדר בממשלה ויפרק את ההתנחלויות ההזויות של המזרחיסטים ימח שמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו