פירון החליף את סער – גרמן החליפה את ליצמן

חילופי משמרות: שי פירון החליף את גדעון סער | נפתלי בנט החליף את שלום שמחון. במהלך הטקס אמר בנט: "נוביל להוזלת יוקר המחייה" | יעקב ליצמן נפרד מהבריאות, השרה הנכנסת יעל גרמן שיבחה אותו וביקשה את עזרתו בתחילת הדרך.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

נמשכים חילופי המשמרות: משעות הבוקר נערכים טקסי החילופים במשרדים השונים, הרבה הבטחות, הצהרות ומילים גבוהות עם מעט כיסוי.

קרא עוד:

[postim]

משרד החינוך

טקס חילופי גברא התקיים במשרד החינוך בצהרים (שלישי) לכבוד השר החדש בתפקיד, שי פירון מיש עתיד. פירון מחליף את סער במשרד לאחר כהונה בת כ-4 שנים של גדעון סער, אשר השתתף גם בחילופי התפקידים במשרד הפנים.

"זה תפקיד קדוש, המחנכים הם שליחי הנצח". פתח פירון את נאומו, "עלינו לעשות הכל כדי שהחברה הישראלית תכיר יותר בחשיבותו של המורה. אני מזמין את כל המורים להשמיע את קולם, עליהם לא רק לממש את חזונו של השר, אלא גם להעיר לו כשהוא טועה".

"נעשה הכל כדי שילדי הפריפריה יוכלו לחלום בגדול", הבטיח השר הטרי. "נעמיק בחינוך לערכים יהודיים, דמוקרטים ואוניברסליים. אני לא רוצה שנגיד לילדים שלנו לשבת בשקט, אני רוצה אותם רועשים, תוססים, מלאי אנרגיות, סקרנים ושואלים שאלות".

ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס סגן השר היוצא התקשה להיפרד בטקס חילופי שרים וסגנים במשרד החינוך ואמר: החינוך החרדי הערובה לקיומנו כעם יהודי ולא ניתן לאף אחד לפגוע במצוינותה אף במחיר הפסד כספי; על השר החדש לדעת כי משרד החינוך אמור לדאוג לכלל מערכת החינוך בישראל ולא רק לחינוך של מפלגתו

בתחילת דבריו הודה הרב מוזס לעובדי המשרד, למנכלי"ת המשרד הגב' ד. שטאובר, למשמר היוצא שר הפנים גדעון סער, ולמשמר הנכנס שר החינוך שי פירון, ולסגן השר אבי וורצמן.

הרב מוזס הודה לשר החינוך על שיתוף וחופש הפעולה בקידום מערכת החינוך החרדי. "החינוך החרדי כבר אינו זרם חינוך קטן ושולי". אמר מוזס. " גיל הרך מדובר בשליש מילדי ישראל וככזה היחס אליו צריך להיות בהתאם. השר פירון, אתה אמנם נמנה על מפלגת "יש עתיד".

מערכת החינוך צריכה להיות כשמה, מערכת חינוך. לחנך את הילד ולא בית חרושת לידע ולציונים. כשילד מתנהג לא כמו שצריך, אומרים עליו שהוא "לא מחונך". לא אומרים עליו שהוא "ילד חסר ליב"ה".

"השר פירון!" פנה מוזס בדבריו לשר הטרי ואמר,"כמחנך, אתה יודע שתלמיד שחידד את מוחו בגמרא, ראשונים ואחרונים יידע לקלוט בהמשך חייו את כל לימודי הליב"ה בכמה חודשים.

עובדה שחברי לסיעה, חברי הכנסת הרב ליצמן והרב גפני ולפניהם, רביץ, שפירא, פלדמן ולורנץ ז"ל, כיהנו כיו"ר ועדת כספים מהמעולים שהיו בכנסת, בלי ללמוד ליב"ה כלל. תוך זמן קצר כמו גם לפיד שמונה לשר אוצר ללא שום תואר אקדמי כלכלי", אמר מוזס.

שר הפנים גדעון סער הודה בדבריו לרב מוזס על שיתוף פעולה פורה במהלך השנתיים האחרונות ואיחל לשר החדש שיתוף פעולה דומה עם סגנו.

שר החינוך שי פירון אמר בדבריו כי לנוכח ההערצה הרבה של העובדים לסגן השר היוצא, הוא ישמח להיעזר מנסיונו העשיר ורב השנים.

צילומים: פלאש 90

משרד הבריאות

למרוות האווירה הקשה ששררה אתמול במליאת הכנסת, הפרצופים החמוצים נעלמו היום כלא היו, בטקס בו העביר סגן השר יעקב ליצמן את התפקיד לח"כ יעל גרמן.

השרה גרמן שיבחה את ליצמן בפתח דבריה: "אני מבקשת שתלווה אותי בתקופה הראשונה, כדי ללמוד ולשמור על ההישגים והרפורמות שהתחלת. מדובר במערכת טובה, ששמה יצא למרחוק. אני מקווה שכאשר אצא מכאן בעוד ארבע שנים, תהיה זו המשרה הנחשקת בישראל. הגעתי כדי ללמוד, ובכוונתי להקדיש לכך שעות רבות. אינני מדברת בהכרח על שינויים, אולם ישנם נושאים בהם אני מתכוונת להתוות מדיניות חדשה. המשימה שלי היא שמעתה מערכת הבריאות תוכר כנהדרת לא רק בעולם, אלא גם בישראל".

ליצמן אמר כי הוא עוזב את תפקידו בסיפוק רב ובגאווה גדולה, והודה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו. הוא מסר לשרה הנכנסת גרמן: "תקוותי שתצליח במשימתה להמשך קידום וייעול המערכת לטובת אזרחי ישראל".

ליצמן הוסיף בישיבת הפרידה: "אני עוזב בראש מורם ובסיפוק, לא בשל אי הצלחתי, אלא רק בגלל שיש לי זקן ופיאות, ואני גאה על כך".

תמ"ת מורחב

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר בטקס חילופי גברא במשרד התמ"ת "לא אגזים אם אומר שעיניי העם נשואות למקום הזה, כל המחאה החברתית שראינו בשנים האחרונות, כל הקשיים מתנקזים לכאן, כי הבעיה מספר אחת בישראל היא קושי המחייה, פשוט קשה כאן, ונהיה קשה יותר לחיות במדינת ישראל – המשכורות נמוכות מדי וההוצאות גבוהות מדי".

"אין יום שאני מסתובב ולא בא אליי אדם כזה או אחר ואומר "עזוב פוליטיקה, פשוט קשה כאן'. וזו לא התפנקות, אלא בעיה אמיתית. כל המדינה מסתכלת עלינו ורוצה פתרונות לעניין, והמשרד הזה יהיה מוטה לעניין של הפגת קושי גדול של אזרחי ישראל. אין ציונות גדולה מזו. ומצב בו אנשים טובים עוזבים את הארץ כי יקר מדי כאן, זה מצב אנטי ציוני. ממדי יוקר המחייה אליהם הגענו הם אנטי ציוניים, וכמשרד ציוני נפתור בעיית יוקר המחייה".

הגנת הסביבה

במשרד להגנת הסביבה נערך טקס חילופי השרים בין השר היוצא, גלעד ארדן, והשר הנכנס, עמיר פרץ. "ביחד נקים כיפת ברזל סביבתית למען הדורות הבאים", אמר פרץ. "אני מתכוון לקבל החלטות צודקות, אך קודם כל אני מתכוון לעשות צדק לסביבה – לא צדקה ולא רחמים, אלא צדק סביבתי אמיתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture