אובמה בישראל: "זכות לדרוך על אדמה היסטורית"

קבלת פנים חמימה וחגיגית נערכה לנשיא ארה"ב בישראל | אובמה: "היום הילדים של אברהם ושרה מגשימים את החלום להיות אדונים לגורלם במדינתם הריבונית" | הקרח הופשר ושני האישים, נתניהו ואובמה, הרעיפו מחמאות איש על רעהו.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נשיא ארה"ב נחת בישראל. בצהרים הוא צעד על השטיח האדום בקבלת הפנים החגיגית שנערכה לכבודו בשדה התעופה בן גוריון. אובמה ירד מכבש המטוס וצעד לעבר קברניטי המדינה. תחילה לחץ את ידו של נתניהו בחום, ולאחר מכן את ידו של פרס.

קרא עוד:

[postim]

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל את פניו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנמל התעופה בן גוריון.

לאחר שירד מהמטוס, לחץ אובמה את ידו של פרס ואמר לו: "מה שלומך חבר? אני מתרגש. זה נהדר להיות פה". לאחר שירת "התקווה" ליוו נתניהו ופרס את אובמה לאורך מסדר צבאי ללחיצת יד עם 50 אחמי"ם.

לאחר מכן פנה אובמה לעברם של הרבנים הראשיים לישראל ולחץ את ידם בחום. משם המשיך לעברם של שרי הממשלה, ראש עיריית ירושלים, ועוד. אובמה פנה ללפיד ואמר לו: "אני שמח לראות אותך. בטח עוד יהיה לנו זמן לדבר".

בטקס הממלכתי של קבלת הפנים נאם הנשיא פרס, ובירך את הנשיא אובמה על הגעתו לישראל.

פרס הודה לאובמה מעומק ליבו ולב אזרחי מדינת ישראל. "תודה על מה שאתה, תודה על מה שאתה עושה, תודה על התקווה שאתה מביא איתך. בעוד כמה דקות תהיה בדרכך לירושלים, בירתנו העתיקה, עריסתם של כל המאמינים, של כל התפילות. אתה תראה את הגבעות וההרים עליהם הטיפו נביאינו. עליהם נולדה נשמתו של העם היהודי, שם נוצרה מדינת ישראל.

"החלום האמריקאי צמח מתוך התנ"ך. הרוח הישראלית שאבה השראה מהאקספציונליזם האמריקאי. אנחנו מופרדים על ידי אוקיינוס, ומאוחדים על ידי מחויבות לחופש, לצדק. על ידי מאבק מתמשך למען השלום. אנחנו מתמודדים עם אותן סכנות. אנחנו חולקים את אותן תקוות".

פרס אמר לנשיא האמריקאי: "סיפורך משקף את העולם כמו שהוא. ראייתך משקפת את העתיד כפי שהוא צריך להיות. הצעת לעם האמריקאי ולעמי העולם מנהיגות עם חזון, מנהיגות ערכית, מנהיגות המוקדשת למחר טוב יותר".

"אנחנו כמהים לראות את סוף הסכסוך עם הפלסטינים. לראות את הפלסטינים נהנים מחופש ושגשוג במדינה משלהם. אנו מושיטים את ידנו לשלום אל כל המדינות במזרח התיכון. אמריקה עמדה לצדנו מההתחלה. אתם תומכים בנו בעודנו בונים מחדש את מולדתנו הקדומה, ובעודנו מגנים על ארצנו. משואה לתקומה, מטרומן לאובמה".

ראש הממשלה נתניהו, בנאומו, פנה לאובמה: "נשיא ארה"ב, זהו רגע היסטורי. אתה, מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם, בחרת לבוא למדינה קטנה יותר, אך לא פחות דמוקרטית. בשם הממשלה והעם בישראל אני בא עם מסר פשוט לך ולעם האמריקני: תודה. אנחנו רוצים שלום עם שכנינו הפלסטינים, ואני מצפה לעבוד איתך בארבע השנים הקרובות כדי שהברית בין המדינות תתחזק אף יותר. ראיתי את הראיון שלך בערוץ 2 לפני כמה ימים ורשמתי בפני את רצונך לצאת ולהסתובב בתחפושת. אז אם יש לך כמה דקות ותוכל לארגן התחמקות משומריך, בחרנו כמה בארים ובתי קפה בתל אביב והכנו שפם מזויף". אובמה חייך לשמע נאומו של נתניהו, ונראה כי הקרח בין השניים הופשר.

אחריו עלה לדוכן נשיא ארה"ב ברק אובמה ואמר: "כבוד הוא לי להיות פה ולדרוך על אדמה היסטורית. לפני יותר מ-3,000, שנה העם היהודי חי כאן והתפלל כאן לאלוקיו. אחרי מאות שנים של גירוש ורדיפות שאין להן אח ורע, נוסדה מדינת ישראל. היום הילדים של אברהם ושרה מגשימים את החלום להיות אדונים לגורלם במדינתם הריבונית. אני רוצה לענות על שאלה שנשאלת על היחסים שלנו: למה ארה"ב עומדת בצורה כל כך נחושה לצידה של ישראל? אנחנו עומדים יחד כי יש לנו סיפור משותף. פטריוטים שהחליטו להיות אנשים חופשיים במדינתם, חלוצים שעיצבו במו ידיהם מדינה".

מאות אנשי אבטחה ו-11 מסוקים של צבא ארה"ב, בהם שני מסוקי "מארין 1" ליוו את אובמה לירושלים. קודם לכן המשיך אובמה מקבלת הפנים לביקור בסוללת "כיפת ברזל", ובמערכות "חץ" ו"שרביט קסמים".

בדרך לסוללה הסיר אובמה מעליו את הז'קט וגם נתניהו אחריו הסיר את הז'קט ושניהם צעדו לאורך המסלול זה לצד זה, ללא חליפות, מחויכים. אובמה ניצל את הזמן לשיחה עם נתניהו: "הדריכו אותי ללכת רק על הקו האדום המסומן על המסלול". נתניהו ענה לו: "אתה תמיד מדבר על קווים אדומים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture