צה"ל שוקל: נוהל פתיחה באש גם כלפי יהודים

בעקבות אירועי ההתפרעות בחטמ"ר שוקל צה"ל להכיל נוהל פתיחה באש חיה גם כלפי יהודים • הגר"ש עמאר: "היזהרו ממלחמת אחים" • וועד מתיישבי השומרון: "הוציאו את צה"ל מן המשחק הפוליטי".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר ההתפרעות בבסיס צה"ל בחטמ"ר, בוחן צה"ל הכלת נוהל פתיחה באש חיה גם לעבר יהודים, במקרה שנשקפת סכנה לכח. גורמים בצבא אמרו כי "אסור שחייל יהיה מבולבל כשיהודי בא להשליך על ראשו בלוק אין הבדל בין מתפרעים פלסטינים שזורקים אבנים ובורחים, לדומיהם היהודים"

"עוצמות השנאה, התעוזה, התכנון וההתעלמות הטוטאלית משמירת החוק, מצריכים בחינה מחודשת של מקרים ותגובות כלפי אותם מתפרעים. מדובר בטרור לכל דבר ועניין".

פואד: "היו צריכים לירות בהם"

בדיון של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת תקף ח"כ פואד בן אליעזר, ושאל: מדוע לא ירו עליהם. "חבורה של פושעים לקחו לבנה, הכניסו לסמח"ט במוח וכמעט הרגו אותו. חבל שלא עצרו אף אחד, חבל שלא ירו, חבל שלאהגיבו זה פשוט טרור. הייתי עד לטרור כזה בעבר שהסתיים ברצח ראש הממשלה".

 כעס בציבור הציוני דתי: "זו הסתה פרועה"

בעקבות דבריו של בן אליעזר אמר ח"כ אריה אלדד מהאיחוד  הלאומי כי "מי שקורא לירי על מתיישבים רוצה להבעיר תבערה גדולה בתקווה להיבנות מעיי האפר אין ספק שיש יותר מדי משוגעים בארץ. לצד גינוי חריף לפעולות 'תג מחיר' נגד ערבים חפים מפשע, מסגדים וחיילי צה"ל, יש לגנות התרת דמם של המתנחלים. אין ספק שדרושה בדחיפות מנת שפיות למערכת: שיהודים לא יזרקו אבנים על חיילי צה"ל ושחיילי צה"ל לא יירו חלילה על יהודים".

ח"כ אורי אריאל, טען כי "זקנותו של פואד מביישת את צעירותו. הצעתו לירות על יהודים הינה הסתה פרועה וטוב שימהר ויחזור בו מדבריו. ירי על אזרחים לא חמושים, גם אם פשעו, הוא הפקרות בוטה ואסורה. על כוחות הביטחון לפעול למיצוי החוק, לתפוס את האשמים ולהעמידם לדין".

הרב עמאר הזהיר: "האויב הגדול שלנו היא מלחמת אחים"

בעקבות האירועים, נפגש הראשון לציון הגר"ש עמאר, יחד עם שורה של רבנים מהציונות הדתית, עם גורמים בצבא, ביניהם מח"ט אפרים, והעבירו לו את עקרונות וועד רבני שומרון המגנים לחלוטין הרמת יד.

"אלו דברים חמורים מאוד, אסור לנו להחריש. השתיקה יכולה להוות סכנה" אמר הראשון לציון בפגישה, "אני קורא לכולם לראות את הדברים בעין פקוחה ולראות את הסכנה הקיימת בפעולות מעין אלה". הקצינים מצידם סיפרו לרבנים על אירועי שלשום, והרבנים שיתפו את הקצינים בתחושות הקשות בקרב ציבור המחנה הלאומי מהנחיות הדרג הפוליטי לצה"ל לפעול כנגד אזרחים יהודים ביהודה ושומרון. הרב עמאר הוסיף ואמר: "חשוב שלא חיכינו ובאנו למחות על הנושא".

רב השומרון הרב אליקים לבנון  העביר לראשון לציון הרב עמאר את נוסח ההחלטה המשותפת שקיבלו חברי ועד רבני השומרון בישיבה מיוחדת שקיימו הבוקר:

א.      תורת ישראל נגד אלימות. "המרים יד על חברו להכותו, עובר בעשה". משמעות הדברים היא, שכל פגיעה אלימה, דינה כדין אוכל נבלות וטרפות!

ב.      חיילי צה"ל ומפקדיו, עושים ימים כלילות כדי להגן על כולנו מפני אויבינו. הרמת יד על אנשי צבא, בנוסף לאיסור התורה, יש בה כדי לכרות את הענף אשר עליו אנו יושבים.

ג.       שנאת האחים ליוסף אחיהם, הולידה את מכירתו לעבד במצרים. אנו קוראים לכולם: אחינו, אל נא תרעו!

אלימות מולידה אלימות. גם כאשר יש חילוקי דיעות, לעולם אין לבחור בדרך של אלימות, הן מצד איסורי תורה והן מצד המוסר האנושי.

ד.      ולממשלת ישראל:

צה"ל הוא צבא העם. הוציאו את צה"ל מהמשחק הפוליטי!

אל תטילו עליו משימות הפוגעות בציבור יקר. תפקידו של צה"ל לעסוק אך ורק בבטחון, ואין לשתפו, לא במעגל הראשון ולא במעגל העשירי, בפעולות שיש עליהם חילוקי דיעות פוליטיים.

תושבי השומרון ומנהיגיהם מוקירים את צה"ל על פעולותיו החיוניות.

אל תתנו לגורמים קיצוניים כל נקודת אחיזה כדי לפגוע בצה"ל.

ה.      השלום הפנימי בתוך האומה הישראלית, הינו מפתח להתגברות על אויבנו, לצמיחה ולעליה. אם מדברים עם אויבים, קל וחומר שאפשר לשוחח עם אחים ובנים. הוצאה אל מחוץ לגדר, עלולה רק להעצים את הקיצוניים. נדבר, כולם עם כולם, ונחזור לדרך המלך.

רב השומרון, אליקים לבנון, התייחס לאירוע ואמר: "התכנסו יחד, רבנים אנשי ציבור מהשומרון להביע תמיכתנו, וכן להביע את הזעזוע מתקיפה שמייצגת מיעוט קיצוני ואפסי בהיקפו". הרב שיבח את הרבנים ואמר: "הם ימשיכו לשבת על המדוכה כדי לחשוב כיצד להביא לביעור התופעה הקשה ולהחזרת עם ישראל להרגשה של שותפות אמת בין כל החלקים השונים שבעם".

בסיומה של הפגישה נעמדו הגר"ש יחד עם החיילים לתפילה משותפת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture