גפני תוקף את לפיד: "ראוי שילמד קודם לפני שיתרברב"

יו"ר ועדת הכספים היוצא, ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את שר האוצר יאיר לפיד זאת בעקבות סטטוס שהעלה בפייסבוק בו 'הפגין' את בקיאותו בנושאים הכלכליים של ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"כלכלה לא מנהלים בפייסבוק והאוברדרפט של המדינה לא צץ פתאום. ראוי היה ששר האוצר הנכנס ילמד קודם את כלכלת ישראל לפני שיתרברב בפייסבוק על הצעדים שיעשה ובהם קיצוצים ופגיעה בשכבות החלשות", במילים אלו תקף הבוקר (ראשון) יו"ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני (יהדות התורה) את שר האוצר החדש יאיר לפיד בעקבות הסטטוס שפרסם אמש (מוצ"ש) בפייסבוק.

קרא עוד:

[postim]

"אילולא עסק לפיד במו"מ הקואליציוני בג'ובים ובנושאים פופוליסטיים, היה לו זמן ללמוד ולהבין את תפקידו החדש". תקף גפני.

אמש כתב לפיד בפייסבוק, "אני מתכוון להשקיע את השנה הראשונה בתפקיד בצמצום הגירעון העצום. זה מה שאני הולך לעשות: להיכנס בו בכל הכוח. נעבוד קשה, נצטמצם, נוריד הוצאות, נקצץ גם במקומות הכואבים. יהיה קשה, יהיה מלחיץ, אבל יש לזה גם יתרון: אם נעשה את זה עכשיו, זה לא יהיה ארוך".

"עזבו אתכם ממילים כמו 'גירעון' או 'משבר פיסקלי', אני אסביר את זה הרבה יותר פשוט: באתי לשפץ את הבית, אבל אז גיליתי שבחשבון שלנו יש אוברדרפט. איזה אוברדרפט? מפלצתי, מבשר רע, הולך וגדל. איך זה קרה? כמו כל אוברדרפט: בזבזו המון כסף שלא היה, לא הגיע כסף שחשבו שיגיע, לקחו התחייבויות שאסור היה לקחת", עקף לפיד את מדיניות נתניהו.

לפיד כתב כי הוא "מעדיף לעסוק בדברים יותר משמחים מלטפל בגירעון, אבל אני מאמין שהתפקיד שלי הוא ללכת בדיוק לאיפה שקשה. הבעיה נוצרה מפני שבמקום לנהל כלכלה אחראית לקחו הלוואות ענק ועשו מסיבה. אני לא הולך לחזור על הטעות הזו. מי שירגיש בשנה הקרובה שהמצב שלו הורע, צריך לדעת שזה יהיה זמני. ככל שהפעולות שלנו יהיו נחרצות יותר עכשיו, נוכל בשנה הבאה לעשות יותר – יותר בהורדת מחירי הדיור, בחינוך, ברווחה, בסיוע לעסקים קטנים, בשוויון בנטל, בהורדת מחירי הדיור (כן,אני יודע שכתבתי את הדיור פעמיים, ולא במקרה)".

ניסחתי את החזון בפני פקידי האוצר: פיתוח כלכלה שבבסיסה עומד החינוך, שנשענת על ההון האנושי, לספק לאזרחים יכולת לחיות בכבוד,הזדמנויות תעסוקה, "אם אתה יכול לעבוד ולא רוצה, תפקידה של המדינה להבהיר לך שזה מאוד לא כדאי". כותב יו"ר יש עתיד.

לגבי הציבור החרדי מבהיר לפיד, "כל מי שמנסה לומר לכם שאנחנו ננצל את המצב כדי להדיר אתכם או לקפח אתכם, טועה ומטעה ויוצר פה שיח של שנאה ופחד שעלינו להתייצב מולו יחד. זו ממשלה שאין בה מפלגות חרדיות אבל זו בשום פנים ואופן לא ממשלה שהיא נגד החרדים עצמם. אנחנו מציעים לכם חוזה חדש. הוא לא חוזה פוליטי, אלא חוזה אזרחי. חוזה שיאפשר לנו לחיות פה חיים משותפים של תורה ושל עבודה, של ערבות הדדית ושל שוויון בנטל ושל מוסר יהודי. אני יודע שאתם מוצפים עכשיו בהסתה פרועה, אבל אני מציע לכם: נסו אותנו. נסו לדלג מעל ראשיהם של העסקנים ולפנות אלינו ישירות, אל כל היושבים סביב השולחן הזה, אתם תגלו שאנחנו יותר מנשמח להוות בשבילכם כתובת".

פעילי ומצביעי ‘יש עתיד’ מן הסתם התאכזבו לשמוע כי ההבטחות והמילים היפות שדיבר לפיד לפני הבחירות קשים ליישום לאחר הבחירות. לפיד עוד יתחרט על הרגע שנכנע לתכתיבי נתניהו ובחר בתיק הלא סימפטי, כעת הוא יצטרף להיות האיש הרע ולקבל אויב מר בדמות יו”ר ההסתדרות עופר עיני שמתכוון בשיתוף עם יחימוביץ’ למרר את חיו של הילד ה’טוב’ של הפוליטיקה הישראלית.

בתוך כך, שר האוצר יאיר לפיד וראש המטה דני וסלי עורכים סבב ישיבות חפיפה בימים אלו על מנת לעדכן את לפיד בכל הנושאים הקשורים למשרדו .

לפיד יפגש עם החשבת הכללית מיכל עבאדי ובערב יקיים ישיבות בנושא התקציב הבא של ישראל.

הישיבה הראשונה תתקיים עם הסגנים הבכירים אייל אפשטיין וראובן קוגן. בשלב זה לא מתקבלות החלטות, מדובר בהצעות לרפורמות והתאמות פיסקליות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לשאול את גדולי התורה אם הדרך הראויה ,להצליף וללעוג לאלה שיכולים להזיק לכלל הציבור החרדי .

מגיע לו, עוד נסדר אותו !!!!

א גרויסער מויל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture