פעילי ימין זועמים: צה"ל פינה מבנים במצפה יצהר

כוחות הביטחון הרסו לפנות בוקר מבנים במצפה יצהר • לאחר עזיבת "ההורסים", פעילי ימין החלו בבניית הבתים מחדש • ח"כ בן ארי: "זו רדיפה"

כוחות הביטחון הגיעו לפנות בוקר (ה') אל מצפה יצהר שבשומרון, ופינו שני מבנים במקום.

גלי צה"ל דיווח כי מיד לאחר עזיבת כוחות הביטחון ואנשי המינהל האזרחי, פעילי ימין שהגיעו מרחבי הארץ החלו בפינוי ההריסות ובבניית הבתים מחדש.

ראש המועצה האזורית, גרשון מסיקה, אמר כי העניין מקומם אותו. "מקומם לראות כיצד הורסים בתאווה בלתי נשלטת בתי יהודים בארץ ישראל, כשהחוק כביכול משמש כתירוץ להריסה גזענית רק כלפי יהודים, בעוד על ההר ממול עשרות בתים ערביים שנבנו ללא כל היתר ובניגוד מוחלט לחוק, חלקם תוך צפצוף על החלטות בג"צ".

לדבריו, "הדבר מקומם שבעתיים כשהדבר מתרחשת בזמן שמכהנת במדינה ממשלת ימין, שנבחרה על בסיס מצע מפורש של תנופת בניה ביהודה ושומרון".

עדות מקומית: כך בוצע הפינוי

לדברי המתיישבים, כוחות הביטחון כיתרו את אחד הבתים והוציאו ממנו חפצים. שוטרי משמר הגבול שעסקו בפינוי, איימו על המתקהלים במעצר ושימוש בגז מדמיע.

היישוב מצפה יצהר הוגדר במהלך הפינוי כשטח צבאי סגור, וההיערכות המתאימה של כוחות ביטחון גדולים הצליחו לסיים את המשימה ללא התנגדות אלימה או מעצרים.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיע למקום, ועל אף חסינותו, הוא לא הורשה להיכנס למתחם. "זו רדיפה של אנשים", אמר בן ארי. "כלל לא מדובר באנשים שהתפרעו בימים האחרונים. מישהו מנסה להבעיר שנאה באזור".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו