קואלציית השומרון באיחוד האירופי

לראשונה בתולדות ההתיישבות: משלחת ההסברה של מועצת השומרון סיכמה בביקורה בפרלמנט האיחוד האירופי על קואליציה משותפת למתיישבים ולחברי פרלמנט כנגד החרם והדה-לגיטימציה, וכן על עצירת מימון ארגוני השמאל הקיצוני.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

במועצה האזורית שומרון מסכמים בסיפוק רב את הצלחת משלחת ההסברה המיוחדת של הנהגת ההתיישבות בשומרון, שקיימה ביקור עומק מקיף בפרלמנט האירופי בבריסל ויצרה קואליציה ומערכת חדשה של שותפות ערכים ואינטרסים, העשויה לשנות את המפה המדינית ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון.

קרא עוד:

[postim]

לאחר משלחות הסברה רבות שיצאו בשנה האחרונה מהשומרון לבריטניה, גרמניה, שבדיה ואיטליה, עלתה המועצה האזורית שומרון מדרגה נוספת ב"מלחמת ההסברה" והצליחה לייצר, לראשונה בתולדות ההתיישבות ביו"ש, קואליציה של המועצה האזורית שומרון וחברי פרלמנט מהפרלמנט האירופי, אשר תלחם יחד כנגד החרם והדה-לגיטימציה על יו"ש ומדינת ישראל, וכן תפעל לעצירת מימון ארגוני השמאל הקיצוני בישראל ע"י מוסדות האיחוד האירופי.

מ"מ וסגן ראש המועצה יוסי דגן, העומד בראש פעילות הסיורים וההסברה של השומרון בארץ ובחו"ל, אותם הוא מכנה 'מלחמת הסברה', הגדיר לכתב JDN את הביקור והסיכומים שבעקבותיו: "ביקור אסטרטגי, פוטנציאל לנקודת מפנה ביחסי ההתיישבות ומדינות אירופה".

במהלך הביקור קיימו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ומ"מ ראש המועצה יוסי דגן פגישות בבניין הפרלמנט האירופי עם חברי פרלמנט אירופי רבים מגרמניה, בריטניה, הולנד,איטליה פולין, רומניה ובלגיה, וכמו כן נפגשו לדיון רשמי, ראשון מסוגו וסגור לכלי התקשורת, עם יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי הלמאר ברוק, המנהל את תמיכת האיחוד האירופי בארגונים הבלתי ממשלתיים. בין השאר נפגשו חברי המשלחת עם שר החוץ הרומני לשעבר וחבר הפרלמנט האירופי אדריאן סברין, עם חבר הפרלמנט האירופי ושליחו של ראש ממשלת בריטניה צ'ארלס טאנוק, עם חבר ועדת החוץ הפרלמנט אירופה מארק סיביץ' מפולין, חבר ועדת החוץ האירופי דניאל ואן-סטואפ, חבר הפרלמנט האירופי פיליפ קלאייס מבלגיה ועם פרלמנטרים ובעלי תפקידים בכירים רבים נוספים.

מסיקה ודגן סיפרו לחברי הפרלמנט כי במפעלים אותם מנסים להחרים מועסקים אלפי ערבים לצד אלפי יהודים, הראו על מפת מדינת ישראל את חשיבות ההתיישבות ביו"ש לקיומה של מדינת ישראל, והסבירו לבני שיחם כי ארגוני השמאל הקיצוני אותם מממן ביד רחבה האיחוד האירופי הינם ארגונים רדיקליים המייצגים מיעוט מבוטל בציבור הישראלי ומייצרים ריחוק בין רוב הציבור בישראל לבין האיחוד האירופי.האורחים מהשומרון הזמינו את מארחיהם חברי הפרלמנט לסיורים בשומרון, כדי לראות בעינים את המציאות בשטח.בשיאו של הביקור נועדו ראש המועצה גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן לשתי ישיבות עבודה מקיפות עם סגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד"ר פיורלו פרוברה מאיטליה, אשר בעקבות סיורו בשומרון לפני כשנה הפך לידיד ההתיישבות. בפגישות סוכם על תכנית עבודה משותפת למועצה האזורית שומרון ולקבוצת חברי פרלמנט אירופי בראשותו של פרוברה, שתפעל כקואליציה משותפת נגד החרם והדה-לגיטימציה של מדינת ישראל וההתיישבות ביו"ש, ותלחם במימון ארגוני השמאל הקיצוני ע"י האיוד האירופי."צריך לחשוב על אסטרטגיה כוללת" – אמר פרוברה בדיון המסכם, והתייחס לסיורים בשומרון – "על כל אחד לעשות את עבודת כולם לאותה מטרה. הדרך הטובה ביותר היא להביא לשטח את האנשים ולהכיר להם את המציאות".

אדריאן סברין, חבר הפרלמנט האירופי ושר החוץ הרומני לשעבר, תקף בעקבות הפגישה את מדיניות החרם האירופי: "אני סבור שחרם אף פעם איננו פיתרון. האיחוד האירופי צריך להימנע מהצבת תנאים, אלא עלינו לבחור מדיניות של שותפות שבמסגרתה יימצאו פתרונות לכל הבעיות".

לדברים הצטרף חבר הפרלמנט האירופי פיליפ קלאייס, שלאחר שנחשף בפגישה לנתונים אותם הציגו לו אנשי השומרון, התבטא בחריפות רבה: "אני סבור שזו תהיה שערוריה אם האיחוד האירופי יחליט לסמן מוצרים מההתנחלויות. זה יפגע קודם בפלסטינים שעובדים שם, ויוכיח שלאיחוד האירופי לא באמת אכפת מהאנשים הללו. אנחנו מעוניינים לראות פלסטינים וישראלים העובדים יחד, וכנראה שאלו המכונים 'מגיני הפלסטינים' אינם מעוניינים בטובתם של הפלסטינים, אלא בניהול מדיניות אנטי ישראלית".ברוח המשבר הכלכלי באירופה, התחברו חברי פרלמנט רבים דווקא לנתונים על המימון הרב לו זוכים ארגוני השמאל הקיצוני בישראל וגופי הרשות הפלשתינית. "כל כסף לרשות הפלשתינית ולארגונים הלא ממשלתיים צריך להיבדק בדייקנות" – אמר חבר ועדת החוץ מטעם הולנד דניאל ואן דר-סטואפ – "יש לבדוק האם יש בעיות כלשהן ובכדי לדעת איפה הכסף מושקע. אני רוצה להבטיח לכם שאני יעשה מאמץ ששרת החוץ הגב' אשטון תיתן את כל הפרטים עבור כל פרוייקט פלסטיני שממומן ע"י האיחוד האירופי".

לקראת סיום הביקור, הוזמנו חברי המשלחת מהשומרון לביקור ולמפגשים עם חברי הבית העליון בסנאט של בלגיה ולדיון מיוחד בועדת החוץ של הפרלמנט הפלמי בבריסל, כאורחי יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט פיליפ קרילמן אשר סייר בשומרון רק לפני כשבועיים והפך אף הוא לידיד ההתיישבות. בדיון אמר ראש המועצה גרשון מסיקה: "החרמת מוצרי יו"ש עלולה דווקא לגרום לאלפי פלסטינאים העובדים במפעלים אלו לאבד את מקור פרנסתם".מ"מ ראש המועצה יוסי דגן אמר בדיון: "מדינת ישראל היא הסכר האחרון המונע מהאיסלאם הרדיקלי לשטוף את כל אירופה. מדינת ישראל נקראת בפי המוסלמים 'השטן הקטן'. השטן הגדול, רבותי המכובדים, הוא אתם – המערב בראשות ארצות ברית ומדינות אירופה".

צילומים מהביקור

פגישת עבודה עם סגן יור ועדת החוץ פיורלו פרוברה עם אדריאן סברין חבר הפרלמנט האירופי ושר החוץ הרומני לשעבר - Copy איחוד 1 בשערי בניין הפרלמנט האירופי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture