צהרונים חינם-אשליה שהתנפצה? בית שמש נבחרה כפיילוט

עתיד הצהרונים תלוי ועומד בידי החינוך והאוצר I לאחר שיבחנו את כל התנאים מחדש נדע האם יימשך תקצוב הצהרונים I העיר בית שמש תשמש פיילוט I עתיד הצהרונים-לאן?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האם השמחה היתה מוקדמת מדי? הורים רבים ברחבי הארץ נשמו לרווחה מרגע בו החלו לפעול הצהרונים לגילאי 3-9 חינם. אך השמחה לא הספיקה להחזיק זמן רב מדי. כאשר ברקע מרחפות גזרות הקיצוצים, במשרדי החינוך והאוצר לא בטוחים לגבי המשך תקצוב הצהרונים. בהחלטה משותפת, נערך סיור שמטרתו לבחון את פעילות הצהרונים ובחודש מאי תינתן החלטה סופית. העיר בית שמש נבחרה לשמש כפיילוט ועל פי תוצאות הסיור בה, תתקבל החלטה במשרדים.

קרא עוד:

[postim]

"הצהרונים בבית שמש לא הופעלו ביום הראשון. עברנו כאן כברת דרך עד שהכל סוכם, אם כי ברגע שהצהרונים החלו לפעול, הם פועלים בצורה מסודרת, הכל דופק כמו שצריך. כבוד גדול לבקר בבית שמש ולראות מקרוב את השמחה של הילדים", כך אמרה היום (חמישי) גב' מיכל כהן סמנכלי"ת משרד החינוך בסיור המשותף של בכירי משרד החינוך ומשרד האוצר שנערך בעיר.

בכדי ללמוד מקרוב על הצלחת פרוייקט הצהרונים, נערכו שני ביקורים. הראשון במסגרת חרדית והשני במסגרת של החינוך הממלכתי, כאשר בשניהם ניכרה שביעות הרצון של התלמידים מהמסגרת החדשה, מארוחת הצהרים החמה ומחוגי העשרה הנלווים להם.

הביקור נפתח במסגרת צהרון בקריה החרדית, אותו מפעילה הזכיינית, רשת 'פתחיה' בניהולו של המנכ"ל הרב יצחק גולדקנופף. שם הופתעו משתתפי הסיור לשמוע מאם חרדית, אחות במקצועה, שבאה להודות על הפעלת הצהרונים, באומרה כי עד ליום הפעלת הצהרונים נאלצה לעבוד בחצי משרה ולסיים את עבודתה בשעה אחת בצהריים, על מנת שתספיק להגיע לביתה ולקבל את ילדיה בזמן, אך עתה, מאחר וילדיה מסודרים בצהרונים, יש באפשרותה לעבוד בראש שקט ואף קיבלה שעות עבודה נוספות כאחות מקצועית עד השעה ארבע אחה"צ.

התחנה הבאה הייתה צהרון במסגרת החינוך הממלכתי, הפועל בבית הספר ז'בוטינסקי בעיר, ע"י הזכיינית, 'החברה למתנסי"ם'. במקום קיבלה את פניהם מנהלת בית הספר, שהציגה את הצהרונים ואת החוגים שהילדים מקבלים והוריהם מלאים הערכה על כך.

עם סיום החלק הסיורי, נערכה פגישת סיכום במשרדי העירייה, אותה פתח ראש העיר הרב משה אבוטבול, ששיבח את הפעלת הצהרונים בבית שמש והודה למנכל"ית משרד החינוך הגב' שטאובר ולכל האורחים החשובים שבאו לבית שמש, בכדי ללמוד מהצלחת הפרויקט בעירם ולקחת ממנו דוגמא גם למקומות אחרים.

הרב שמואל גרינברג, סגן ראש עיריית בית שמש ומחזיק תיק חינוך חרדי, שהוביל את הקמת הצהרונים בבית שמש, הודה לכל העוסקים במלאכה וציין כי בבית שמש, כעיר עם אלפי ילדים חרדים, היו רגישויות חשובות לקראת הפעלת הצהרונים והוא שמח לגלות כי הייתה בשעתו נכונות במשרד החינוך להבין את הדברים ולפתור ברוח טובה את כל האתגרים.

כן הדגיש, כי מאז תחילתו של הפרויקט, שמע מאישי חינוך רבים בעיר, כי ישנם תלמידים ותלמידות שעד עתה לא ראו ארוחה חמה משבת לשבת ובעקבות הפעלת הצהרונים אורו עיניהם ודבר זה כבר מראה כי מדובר בפרויקט חשוב ביותר למען ילדי ישראל.

בהמשך לדבריו, הציג הרב גרינברג מספר נקודות חשובות לייעול ושיפור וכן העלה מספר דרישות כגון הפעלת המסגרת בחינוך החרדי בחודש נוסף על חשבון תקציב החודשים הראשונים שבהם לא פעלה המסגרת בחינוך החרדי, או תוספת תקציב לתגבור חוגי העשרה, מאחר והתקציב אינו מספיק דיו להפעלת חוגים בכל חודשי השנה.

בסיום הדברים אמר הרב גרינברג: "ידוע לכולנו כי בימים אלו משרד האוצר דן על קיצוצים אפשריים בתקציב המדינה, אני פונה אליכם בשמי, בשם הרשות המקומית, בשם ההורים ובשם תלמידי בית שמש, אנא מכם אל תעצרו את הפרויקט הנפלא הזה, אל תתנו לחרב הקיצוצים לגעת באוכל של הילדים ובפתרון המאפשר לנשים רבות להשתלב בשוק העבודה ולהביא פרנסה מכובדת לביתם".

מנהל מחלקת החינוך בעיריית ביתר עלית הרב ישראל תיק, שהשתתף הוא בסיור, הציג כמה נקודות מרכזיות שעלו בביתר במסגרת הפעלת הצהרונים ובין היתר הזכיר את הנחיצות לדאוג גם לילדים דגניים ולארגן עבורם מנות בהכשר הבד"ץ שיותאמו לצרכיהם, כפי שקיים במערכת החינוך הכללית.

עם סיום החלק הזה של פגישת העבודה, הודתה מנכ"לית משרד החינוך הגב' שטאובר לעיריית בית שמש, לעומד בראשה ולכל העוסקים במלאכה, כשהמנכלי"ת ובכירי משרדה, יחד עם נציגי משרד האוצר, המשיכו לדון בישיבה סגורה בנושא הפעלת הצהרונים בארץ בשנת הלימודים הבאה.

את עיריית בית שמש ייצגו בסיור מלבד ראש העיר וסגנו, גם חבר העירייה הרב יגאל חדד, הרב מנחם ברוכמן סגן מנהל אגף החינוך, הרב יוסי גולדהירש מנהל לשכת סגן ראש העיר, מנהלת אגף החינוך, מנהלת החברה למתנ"סים בבית שמש ובכירים נוספים.

מטעם משרד החינוך השתתפו המנכל"ית גב' דלית שטאובר, הסמנכ"לית גב' מיכל כהן, מנהל המחוז מר מאיר שמעוני, מנהל אגף מוכש"ר מר יהודה פינסקי, מנהל תוכניות נספות מר חיים הלפרין ועוד.

כן השתתפו בכירי אגף התקציבים במרד האוצר, נציגי החברה למשק וכלכלה בראשות הסמנכ"ל מר שי רינסקי והרב שלמה ברילנט יועץ החברה לציבור החרדי ונציגי החברה למתנ"סים.

יצויין כי לשאלת סגן ראש העיר הרב גרינברג, בעניין התוכניות לקראת השנה הבאה, השיבו ראשי משרד החינוך כי מוקדם עדיין להשיב תשובות ברורות, כיצד ואיך תפעל המסגרת בשנה הבאה וכי ההכרעה על כך תתקבל במהלך חודש מאי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אומנם נכון שיש 'צהרונים' בגני ילדים אך לא כפי שהובטח לנו במועד רישום בננו לגן חרדי בבית שמש .כאמור שרשמתי את בני לגן הובטח לנו שלא נצטרך לשלם כלל על הצההרון וההשתתפות בו היא חינם ! אין כסף! מסתבר שבתחילת שנת הלימודים אין צהרון עד לאחרי החגים … לא הוסבר למה . ואנו שתקנו והנה להפתעתנו קיבלנו מכתב בערב ראש השנה עם דף לוגו של פתחיה שבו נכתב שאם אנו מעונינים להשתתף בצהרון אז אנו מחויבים לשלם .ויותר גרוע מכך זה שלא משתפים את ההורים מי הצוות הטיפולי ומה ההסמכה שניתנה לו ומה רמת הידע האחריות והמסוגלות שלהם בעבודה עם ילידים .
אנו בתור הורים מרגשים שזה שדה פרוץ וכל 'עמותה 'עושה ככל העולבה על רוחה ומביאה ביבי סיטר 'מקצועי 'כדי לשמור על ילדנו הקט ולהעביר על זמנו עם דיבורים וכו .אנו מראש ויתרנו על התענוג הכושל הזה אך למה הממשלה לא אוכפת את הענין עם תקנון מסוים לסוג האנשים שיטפלו בילדנו ??? כל נערה יכולה להגיע ולשמש מדריכה בצהרון ועוד ולהרויח מזה כפול ??. רשלנות לשמה

הורים מודאגים מבית שמש (חרדים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture