גפני על תוכנית לפיד: "תפגע בכל מה שזז בישראל"

שר האוצר יאיר לפיד הציג היום (חמישי) בפני ראש הממשלה את תוכנית הקיצוצים וזכה לתגובות נזעמות מחברי האופוזיציה | ח"כ משה גפני אמר כי "מדובר בתכנית כוללת לפגיעה באזרחי ישראל החלשים ובמעמד הביניים | יו"ר העבודה שלי יחימוביץ': "התוכנית של לפיד היא עלבון לאינטלגנציה".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לאחר שהציג את תכנית העלאת המיסים לעשירים, במפלגות האופוזיציה מותחים ביקורת כנגד שר האוצר יאיר לפיד בטענה כי הוא מסתיר מעיני הציבור את התכנית במלואה שתפגע בכל שכבות הציבור.

קרא עוד:

[postim]

בשעות הצהריים קיים לפיד דיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי התקציב הצפוי, בפגישה הציע לפיד להטיל מס על מכוניות יקרות, על דירות יוקרה, סיגרים, טרקטורונים ועוד. לפיד לא התייחס לקיצוצים בקצבאות הילדים ובתקציב הביטחון.

יו"ר ועדת הכספים היוצא ח"כ משה גפני ואומר כי "מדובר בתכנית כוללת לפגיעה באזרחי ישראל החלשים ובמעמד הביניים. לראשונה האוצר מצא הזדמנות להביא את כל הגזירות הקשות שהיו מונחות שנים רבות במגירות של הפקידים. רשימת הגזירות הללו כוללות פגיעה במעמד הביניים והשכבות החלשות, בעובדים, ובכל מה שזז בישראל".

גפני מציין כי "בעבר לא אפשרנו את העלאת המיסים על מעמד הביניים, להפך, הפחתנו אותו בשני אחוזים על אלו המשתכרים בין 5000 ל14,000 ₪. לא אפשרנו פגיעה בקצבאות הילדים שהן מהנמוכות בעולם המערבי, ומנענו פגיעה שוב ושוב באוכלוסיות החלשות במדינה ובמעמד הביניים. למרבה הצער, הפעם, האוצר מצא סוף סוף פרטנר – שר אוצר מנותק – שיגשים את החלומות השחורים שהעלו אבק במגירות".

ח"כ גפני אומר עוד כי "הסתרת הגזירות הקשות והחמורות בתכניתו – כדוגמת העלאת המע"מ ומס ההכנסה על מעמד הביניים והשכבות החלשות באמצעות ספינים, לא יסתיר את החרפה מהתכנית הכוללת לפגיעה במעמד הביניים של ישראל ובציבור החלש במדינה. לפיד הוציא עם פינצטה כמה דוגמאות שיסתירו את הגזרות האמיתיות ואת החרפה שהתכנית שלו כוללת. המס על הפרוות לא יסתיר את הגדלת מספר המשפחות שיצטרפו למעגל העוני – אם חלילה הגזירות הללו יאושרו והעלאת המס על רכבי היוקרה לא יחפה על מכלול הגזירות הקשות ביותר שהיו בשנים האחרונות בישראל על מעמד הביניים והשכבות החלשות".

יושבת ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה לתכנית ואמרה כי "הניסיון המגוחך למכור לציבור הישראלי כי הפתרון לגירעון יבוא ממיסוי מכוניות יוקרה הוא עלבון לאינטליגנציה של אזרחי המדינה, כמו גם ניסיון פתטי להסתיר את הפגיעות העמוקות שצפויות למעמד הביניים ולאדם העובד, שאותו מתיימר שר האוצר לייצג".

יו"ר העבודה המשיכה לתקוף: "מתברר שהיה מיותר לצאת לבחירות על רקע התקציב ולבחור ב'פוליטיקה החדשה', שכן מה שהיה הוא שיהיה. לפיד נפל לרגלי נתניהו ופקידי האוצר ואפילו לא מתיימר להתאמץ ולהציג חשיבה חדשה. נתניהו כתב את התכנית בעצמו וכבר אישר אותה במדויק עוד לפני הבחירות".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה אף היא ללפיד ואמרה כי "המיסוי שהציג לפיד רחוק מלייצג את הגזרות שהוא ונתניהו מתכננים לנו". לדבריה, "אם לפיד רוצה להוכיח שהוא ייקח את הכסף לכיסוי הגירעון מבעלי ההון, הוא לא יכול להסתפק במיסוי הרכבים שלהם. בינתיים, המס היחיד שלפיד מעלה הוא מס השפתיים".

גם ח"כ ניצן הורביץ ממרצ מתח ביקורת על שר האוצר ואמר כי "מיסוי מוצרי יוקרה הוא צעד בכיוון הנכון. אך תחת אצטלה זו, ממשיך לפיד באותה כלכלה ישנה שהתרגלנו אליה. נקווה שבעוד כמה שעות לפיד יודיע בסטטוס נוסף בפייסבוק כי לא היו דברים מעולם – העלאת המע"מ היא ספקולציה, העלאת מס ההכנסה היא מידע שגוי שדלף ממשרדו, והקיצוץ בקצבאות הילדים היא עוד מניפולציה שעושים על גבו".

לעומתם ח"כ מיקי רוזנטל בירך את לפיד: "אני מברך על לקיחה ממי שאפשר לקחת ממנו – מס ירושה, מס הון ומיסוי החברות הגדולות. אבל העלאת מיסים רגרסיבים כמו מע"מ זה פשוט אסון. אלה מיסים לא צודקים שדופקים באופן שיטתי את המעמדות החלשים" אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture