לאחר דברי מרגי היום להתחלת הקבורה בקומות, הגיע לידי JDN מכתב מאת רבני הבד"ץ העדה החרדית, השולל בכל תוקף את צורת הקבורה שעליה הכריע היום משרד הדתות • "מניעת הקבורה בקרקע הינה נגד ההלכה ומסורת ישראל" • מרגי: "יש המנסים לומר שאנו מסלפים ההלכה, אך הרבנים הראשיים קבעו כי קבורה בקומות מותרת, והם הריבון".

סוגיית הקבורה בקומות בישראל המחוללת סערה בתקופה האחרונה, הגיעה היום לנקודת ההכרעה, כאשר כפי שפורסם בJDN, שר הדתות, יעקב מרגי, הכריז היום (ב') כי על פי דעת הרבנים הראשיים לישראל, וכן על פי ציטוטים של גדולי פוסקי הדור, כגרי"ש אליישיב והגר"ש וואזנר שליט"א, שקבורה בשיטת הבניין הינה מותרת על פי ההלכה, והיא מחוייבת המציאות בהיעדר קרקעות המוקצות לקבורה.

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

[postim]

לאחר פרסום דבריו, הגיע לידי JDN מכתב מאת העדה החרדית בעניין, בו כותבים חברי הבד"ץ את דעתם הנחרצת נגד הקבורה בקומות.

חברי הבד"ץ: מנוגד להלכה ולמסורת ישראל

"בענין קבורת נפטרים בקומות, אודות קבורה בקומות שנתפשט בשנים האחרונות בארץ הקודש, כבר נתבאר בשו"ת מנחת יצחק שאסור על פי ההלכה לקבור בצורה כזאת, וכל זה מלבד מה שזכות הוא לנפטרים להיקבר בקרקע משלו עד לרקיע", כך במכתב חברי הבד"ץ.

"ומה שמונעים היום ממשפחות הנפטרים לזכות לקבורה כמסורה בקרקע, אלא במחיר מופרז, הוא נגד ההלכה ומסורת ישראל מדור דור".

הגר"ע יוסף, הגר"ש וואזנר והגרי"ש אליישיב: מותר על פי ההלכה

המכתב סותר לכאורה את מכתביהם הקודמים של הגר"ש קליין שליט"א בשם הגר"ש וואזנר, הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א, הגרי"ש אליישיב, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון הרב שלמה עמאר שליט"א, הגאון הרב יצחק שמואל שכטר שליט"א, בעל 'ישיב יצחק', ולהבדיל בים חיים לחיים: הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל והגאון הרב יצחק קוליץ זצ"ל, הרב הראשי לירושלים הסוברים כי בשל מצוקת מקומות הקבורה ואופן ההפרדה בין קבר למשנהו באמצעות שישה טפחים ויציקת בטון, כן ניתן לאמץ את שיטת הקבורה בקומות.

יש לציין, כי משרד הדתות הציג את תוכנית הקבורה בקומות גם בפני הגרי"ש אליישיב שליט"א, אשר אישר אף הוא את הקבורה בקומות בתל-אביב, והורה לפעול על פי החלטתו של הגר"ש וואזנר, אולם בירושלים, בה לא ניתן פסק דין מאת השבט הלוי – לא פסק שמותר.

גם הגר"ע יוסף שליט"א פסק, במכתבו לרב רוז'ה, רבה של חברא קדישא בתל אביב, כי הקבורה באופן זה מותרת.

כעת מתמודדים במשרד הדתות עם המחלוקת ההלכתית שהתעוררה שוב, בשאלה האם דעתם של הרבנים הראשיים לישראל, מגובים בדעתם של גדולי ישראל תכריע למעשה, או שעמדת רבני העדה החרדית, המצדדים לאסור את צורת קבורה זו, לא תאפשר זאת.