לפיד תקף את חברי 'יהדות התורה' והתחמק מהביזיונות

שר האוצר יאיר לפיד נשא היום נאום תקיף במליאת הכנסת במהלכו בחר לתקוף את החרדים במקום לדבר על הנושא הכלכלי | בדבריו אמר לפיד: "המדינה סיימה לקבל מגפני הוראות" | ח"כ גפני בתגובה: "דבר על כלכלה, לא על החרדים".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

במהלך מושב הכנסת ה-19 שנפתח היום (שני), שר האוצר יאיר לפיד היה אמור להציג את משנתו הכלכלית בה כידוע אין לו יד ורגל, ובמקום זה הוא בחר לתקוף את החרדים ע"מ שאלו ישיבו מלחמה ובכך יחסכו ממנו את הביזיון מול חברי הכנסת ועם ישראל כולו.

קרא עוד:

[postim]

אלא שכבר עם תחילת הנאום הדיון נקטע לפרקים, שר האוצר עלה לדוכן המליאה ובנאום יהיר ומתנשא עקץ את ח"כ פרוש: "אני מבין שאתם עוברים ימים לא פשוטים, הממשלה שיצרה את הגירעון – לא הייתם שותפים לה? איפה הייתם? על המאדים? הייתם בכל ממשלה, אני רק צריך לפתור את הגירעון שיצרתם. ולא שהייתם החברים הכי זולים". אמר לפיד.

"אני שמעתי את הדאגה שלך – ח"כ פרוש לשיעורי הגיוס לצה"ל, ואני שואל: "היה בך העוז לבוא לכאן ולהגיד שהדבר המרכזי במדינת ישראל הוא הנושא הביטחוני ואתה מוּדאג מהירידה באחוזי הגיוס? אתה מוּדאג מהירידה באחוזי הגיוס? אני רוצה להגיד לך אדוני – אל תדאיג את עצמך. הממשלה הזו תטפל בזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים הישר מתוך החצר האחורית שלך. כולם יתגייסו. גם המשתמטים משינקין".

בשלב הזה שיסעו חברי הכנסת את נאומו המתנשא של לפיד ותקפו אותו בחריפות. לפיד לא נשאר חייב ואמר לגפני "אתה כבר לא יו"ר ועדת כספים כי נמאס לנו לקבל מכבודו הוראות. ישראל לא רשומה על שמכם בטאבו". גפני הגיב: "דבר על כלכלה לא על חרדים".

פרוש המשיך לשסות את נאומו ואמר ללפיד: "אתה פוגע בילדים", לפיד בתגובה: "חובתנו לדאוג שאף ילד לא ירעב, אבל האחריות על כך שהילד לא ירעב היא קודם כל של ההורים שלהם".

בהמשך אמר לפיד: "אנו בונים כעת בדימונה אלפי דירות". ליצמן קטע אותו: "אל תיקח קרדיט על מה שאטיאס התחיל". פרוש: "לפיד תן לנו משהו רציני, אתה ממש משעמם".

חברי הכנסת החרדים תקפו את לפיד שהוא מפרסם פוסטים בפייסבוק בשבת. לפיד ענה לו: "אני מפרסם פוסטים בשבת כי אני לא שומר שבת. אני לא אומר לך מה לעשות בשבת ואתה לא תגיד לי".

יו"ר מרצ זהבה גלאון העירה על חוסר התקדמות במו"מ עם הפלסטינים ועל כך ענה לפיד: "הסכסוך הישראלי-פלסטיני נמשך 150 שנה, אני מצטער שלא פתרנו אותו בחודש הראשון של הממשלה הזאת".

מוקדם יותר תקף ח"כ מאיר פרוש את התנהלות הממשלה ובמיוחד את שר האוצר יאיר לפיד, "שמעתי שהוא הולך להטיל על מדינת ישראל גזרות כלכליות קשות מנשוא", אמר פרוש.

"האדם הזה חי לפי איך התמונה שלו תיראה מחר. זו ממשלה שבנויה על שנאה –שנאה שנאה. הדרת חרדים זה הפסגה של הממשלה הזו. נשאל את יאיר לפיד מהי פסגת העשייה שלך, ומבחינתו המקסימום זה אמרה טובה בפייסבוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תגידו לי חברים, הוא לא צודק? מה החרדים רוצים מהחיים שלו? מדוע הוא לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו?, על כל צעד ושעל ועל כל מילה ואות יש לחרדים האלו מה להגיד. די נמאסתם.

אני לא מבין את הכותרת כאן, הדברים של לפיד הוצאו מההקשר שלהם
ראיתי את הנאום שלו בכנסת, הוא בכלל ענה לפורוש שצעק והפריע לו כל הזמן במהלך הנאום
אז מה רוצים מלפיד? מפריעים לו כל הזמן, הוא מתרגז ועונה, אבל זה ממש לא היה עיקר הנאום שלו
דבר שני, ברור שהחרדים לא יצרו לבד את הגירעון הכספי בממשלה הקודמת, הכסף הועבר לאלף גורמים שונים, ובראשם מערכת הביטחון. אבל להגיד שהחרדים לא היו שותפים ליצירת הגירעון? יאיר לפיד צודק במאה אחוז. הח"כים האלה ישבו בוועדות הכספים ואישרו כל מהלך. הם אחראים אחריות קולקטיבית יחד עם כל הממשלה הקודמת. אז למה הם לא לוקחים אחריות?
איפה הם היו?

מה טיפוס כמוך בכלל עושה באתר הזה?
לך לפייסבוק של יהיר לפיד ושאר החברים שלך.
שיעשה ככל העלה על רוחו בחצר האחורית שלו, ולא על חשבון אזרחי המדינה שהוא לא מבין בה כלום, בעיקר לא בכלכלה!

לצודק
אדוני היקר אם אתה בא לגנות את החרדים לפיד עושה את זה יותר טוב ממך
אתב לא מבין שהח"כ מוסרים נפש ומוכנים להתבזות בפני כולם רק כדי להמעיט במקצת את החילול ה' הנורא הזה שאתה וחביריך יוצרים למען אינטרסים אישיים ושנאת אותנו

הוא יתפקח.הוא עדיין ב"שבע ברכות" הוא מדומין, חי בבואה. זה עובר חבר'ה תרגעו. עוד מעט יתעורר הנער, יסיר את מחצלותיו, יבין את החיים, ויראה כי יש גם מציאות בחיים.
תקוותי!

חוצפן עלוב, גס רוח ועז פנים, דל גאה שכאשר שואלים אותו למה אתה מחלל שבת, הוא עונה, כי אני לא שומע שבת, כאותו ילד ששואלים אותו למה עשית כך וכך, הוא עונה כי בא לי, הרי על זה שאלו אותך למה בא לך, איך אתה מעיז לומר בריש גלי שאתה לא שומר, מה וכי אתה לא יהודי, הכי אינך אמור לשמור שבת, מה זה הקשקוש הזה שלך, עלינו להוקיע אותו מעל כל במה, על חוצפתו ועזות פניו

תינוק שנשבה אמיתי
הרי אמרו חז"ל אין אדם משים עצמו רשע, ובמקום להתבייש שהוא מחלל שבת בפהרסיא, הריהו קם ומצהיר על כך בריש גלי, שכינתא בגלותא ממש, נעביך, רחמנות, לדאבונינו, פרי החינוך המבאיש של אביו טומי, נותן בו אותותיו.
תמיד, ידענו כי באופן רשמי, שומרת הממשל על השבת, וכאן פער פיו וגילה בלי בושה, שאינו שומר שבת, אהה שכך עלתה לנו, מי יתן מציון ישועות ישראל.

יאללה רבין ואביך מחכים לך תפסיק לחלום רוץ אליהם אמן

פ'תי י'אמין ל'כל ד'בר ראשי תבות לפי"ד

יאיר לפיד!

מצא את ההבדלים

אתה לא שומר את יום השבת ועושה בה מה שבא לך, נכון, דמוקרטיה.
אני לא שומר את יום השואה ועושה בה מה שבא לי, נכון, דמוקרטיה.

ואל תתלונן אח"כ למה עושים מנגל ביום שאתם החלטתם לזכור את השואה ולשכוח משבת.

לכל אותם חרדים הגדרה בלי כיסוי ה יתברך עושה לכם מידה כנגד מידה אתם עשיתם גדר לילדה קטנה בגן בן בוזגלו להרשקוביץ בעימנואל ועוד גירשתם יהודים בגלל מוצאם סובבו משמים מתצאו ממליאת הכנםת ותומרו יהודי לא מגרש יהודי כן הגיע הזמן שלא תחשבו את עצמכם מורמים מעם ולפיד הוא המקל של ה נגדכם ישתבך שמו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture