החרדים חוזרים לחריש

הקבלנים החילונים זכו במכרזי הקרקעות? החרדים יקנו מהם | בכנס מיוחד שנערך הערב למאות אברכים, נרשמו רבים לרכישת קרקעות מהזוכים במגרשים | כבר היום יש רוב דתי/חרדי מבין הרוכשים בחריש | אם התכנית תצליח, יתווספו בקרוב שלושת אלפים חרדים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מאות אברכים התכנסו אמש (חמישי) בבני ברק, בכדי לשמוע לראשונה על התכנית שמתרקמת כבר מספר חודשים מאחורי הקלעים של העיר החרדית ביותר בארץ. מתברר כי בעוד אנשי "חריש הירוקה" מדברים על אפשרות להרחבת מעגל הרוכשים החילונים בעיר החדשה, הרי שאיש ציבור חרדים מנהלים מו"מ אינטנסיבי עם הקבלנים הזוכים, על מנת לרכוש מהם את הקרקעות במרוכז.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, לפני כחודשיים פסל בית המשפט את זכייתן של 3,400 משפחות חרדיות, אשר התמודדו במשותף במסגרת 'ועד הדיור המאוחד' על רוב המגרשים בעיר – וזאת מנימוק של תיאום עמדות בין העמותות השונות שייצגו את הציבור. מאז נראה היה כי חריש הולכת ופושטת צורה חרדית ולובשת אופי חילוני. עמותת חריש הירוקה אף יצאה בפרסום על מכירת דירות 4 חדרים במחיר של 660.000 ₪ עוד לפני המענקים.

אולם אין זה סוד כי הציבור החילוני איננו נוהר בהמוניו לרכוש דירות בחריש, וזאת על אף האטרקטיביות של המקום, ובפרט המענקים הנכבדים, אותם מקבלת כל משפחה חסרת דיור. הסיבות לכך מגוונות. ובראשן אי הבהירות לגבי אופי האוכלוסיה שתתגורר במקום. כבר היום מהווים החרדים רוב מבין רוכשי הדירות בקבוצות השונות. כאלף ומאתיים משפחות חרדיות ועוד כשש מאות משפחות מהזרם הדתי לאומי, מעמידות את 600 הרוכשים החילונים עד כה, בעמדת מיעוט חילוני קטן בתוך עיר דתית / חרדית.

חברות הבניה עמדו גם בפני בעיה לא מוכרת: הבנקים למשכנתאות הודיעו כי לא ישמחו לתת הלוואות לבניה במקום, עד שלא יתברר אופי היישוב.

לתוך וואקום זה נכנסו אנשי ציבור חרדים, והציעו לחברות הבניה הצעה שקשה לעמוד בפניה: רכישה מרוכזת של כל הקרקעות בבת אחת. ללא צורך בשיווק ובפרסום. ובעיקר ללא צורך במימון ביניים עד לסיום המכירה.

חברות הבניה ניהלו את המו"מ בחשאיות, תוך כדי הסתרת המידע הרגיש. ואולם, אתמול נחתם ההסכם הראשון בין קבוצת העסקנים לבין חברת "ג'יי הנדסה". בתוך שעות אורגן כנס באולם של חסידי ויזניץ בבני ברק, תוך שרמקול אשר סובב ברחבי העיר, קרא לציבור לשמוע על התכנית לבניית דירות בפחות מחצי מליון ₪. ותוך שעתיים נחתמו במקום קרוב לחמישים הסכמי רכישה ראשוניים. רובם מקרב חסידי ויזניץ, החסידות המשמעותית ביותר בנושא דיור בציבור החרדי.

את התכנית הציג בפני מאות האברכים, נתן רוזנבלט, יו"ר חברת התיווך "גור-בארץ", רוזנבלט (36) עומד כבר שנים רבות מאחורי פרויקטים שונים לבניה בציבור החרדי, ואף עמד בעבר בראש ועד הרוכשים של חפציבה. בניהול שזכה לתשבחות יוצאות דופן של בית המשפט. הוא סיפר על יזמתו כבר ביום הראשון לפסילת המכרז. וכיצד היטלטל בין כל הרבנים העסקנים הבכירים של הציבור החרדי, על מנת לזכות בברכתם.

עפ"י המתווה אותו הציג , אמורים לרכוש את הקרקע במחיר הנע בין 140 ל180 ליח"ד. בהתאם לכך, ובהתחשב בעובדה שאף אחד כמעט איננו אמור להרוויח מסיפור זה, יוצא כי מחיר דירת 3 חד' בגודל 77 מ"ר תעלה בסביבות 550.000 ₪ לפני מענקים. אם מחשבים גם את המענקים עד סך 100.000 ₪ קבלנו דירה חדשה במחיר פנטסטי של 450.000 ₪ .

רוזנבלט אף גילה למאזיניו כי הוא עומד לפני חתימה עם קבלנים נוספים על מיתווה דומה. לפי חשבון זה, יוצא כי אם אכן תתממש תכניתו, יימנו בעוד כחצי שנה כ4000 רוכשים חרדים בחריש, כאשר פחות מאלף מתוכם חילונים.

בנושא זה רוזנבלט מנסה להישמע מרגיע: "אין לנו שום בעיה לגור ליד חילונים. בני ברק גובלת מכל צדדיה בערים חילוניות מובהקות, ומעולם לא נוצרו חיכוכים על רקע זה. אנחנו מקבלים בברכה את המיעוט החילוני בעיר, נוכל לחיות איתם בשלוה, השאלה אם הם ירצו".

את ההסכם עצמו הציגו עו"ד דוד זעירא האמור ללוות משפטית את הקבוצה, ובנו ישראל זעירא, יו"ר חברת "באמונה" לשיווק נדל"ן לציבור הדתי לאומי, החברה אשר שיווקה את חמש מאות הדירות לציבור הדתי לאומי עד כה.

הכנס בעניין חריש

כנס בעניין חריש כנס בעניין חריש (1) כנס בעניין חריש (2) כנס בעניין חריש (3) כנס בעניין חריש (4) כנס בעניין חריש (5)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא רואים ליטאים?

כידוע חסידי ויזניץ מחזקים את ההתישבות של חסידי ויזניץ בעפולה תמוהה מאד שאדם שהוא חסיד ברסלב ויחד עם אדם מהמזרחי מציגים פרויקט בחריש לחסידי ויזניץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture