ל"ג בעומר תשע"ג • 'איחוד הצלה' מסכמים יום עמוס במיוחד

יום ארוך עבר על מאות מתנדבי 'איחוד הצלה' שאיבטחו את הילולת ר' שמעון בר יוחאי זיע"א במירון | למעלה מ-600 פניות התקבלו במוקד 1221 של הארגון | גם בירושלים איבטחו המתנדבים את המתפללים הרבים שהגיעו לקברו של 'שמעון הצדיק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

החל מיום חמישי ועד להערב נערך מבצע ל"ג בעומר – מבצע האבטחה השנתי הגדול של "איחוד הצלה" כמידי שנה בימי ל"ג בעומר במירון ובכל רחבי הארץ.

קרא עוד:

[postim]

מאות פראמדיקים חובשים ורופאים מתנדבים של "איחוד הצלה" השתתפו במערך האבטחה במירון בפיקודו של נחי קליין ראש סניף 'גליל' של 'איחוד הצלה' והעניקו טיפול רפואי למאות איש שסבלו מכוויות, התייבשויות, חבלות, התעלפויות, נפילות מגובה, פציעות, ומקרים רפואיים שונים.

קריאות רבות התקבלו למוקד 1221 של איחוד הצלה עקב הצפיפות והדוחק בחניוני האוטובוסים במירון, מה שגרם להתעלפויות חבלות ופציעות, בארגון נרתמו ושלחו חובשים עם בקבוקי מים בראשות הנהלת הארגון שיצאו לשטח וחילקו שתיה להמונים, במהלך העומס בחניונים טופלו מספר רב של מקרים של התעלפויות עקב החום הכבד, בעקבות הקריאות הרבות שהגיעו למוקד 1221 של איחוד הצלה תוגבר המוקד במהלך שעות היממה במוקדנים נוספים, חובשים נוספים אף הגיעו בשעות אחה"צ למירון בכדי לסייע למערך האבטחה.

יצויין כי למעלה מ-600 פניות הגיעו במהלך מבצע האבטחה למוקד החירום 1221של איחוד הצלה, עשרות פניות היו אף לסיוע בשתיה עקב החום הרב ובעיית עומסי התנועה ביציאה ממירון.

בעקבות סגירת הצירים ובעיות התחבורה מרפאת 'איחוד הצלה' בשיתוף 'מאוחדת' סייעה לכמאה איש שנזקקו לסיוע בתרופות עקב העיכוב שנוצר בחזרתם לביתם.

זאב קשש יו"ר 'איחוד הצלה' סיכם את מבצע האבטחה ואמר: "כשקיבלנו פניוות רבות על אנשים שהתעלפו עקב החום הרב והעומסים בחניונים במירון, נרתמנו הנהלת הארגון ועשרות מהחובשים וירדנו לחניוני האוטובוסים, נתקלנו במקום במאות איש שהמתינו זמן רב לאוטובוסים בחום הרב, באיחוד הצלה מאמינים כי גם מניעת אסון היא הצלת חיים, ולכן דאגנו לסייע בחלוקת שתייה להמונים".

קשש הוסיף: "אני שמח על השת"פ המלא עם משטרת ישראל והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ומודה לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ וממ"ז צפון רוני עטיה על הירתמותם לסייע לפעילותנו תוך דאגה כנה שמתנדבי הארגון יפעלו בצורה המיטבית והיעילה לאבטחת ההמונים העולים למירון".

אלי פולק סמנכ"ל 'איחוד הצלה' מסר: "אפשר לסכם את מבצע האבטחה במירון ולציין כי באורח נס לא נרשמו אירועים חריגים במיוחד – כלל הנפגעים טופלו עם פציעות שמוגדרות קלות בלבד, ברצוני להודות למאות החובשים שפעלו החל מיום חמישי וסייעו למבצע האבטחה הגדול שהסתיים בהצלחה".

במהלך השבת (ערב ל"ג בעומר) הופעלה במירון מרפאת 'איחוד הצלה – מאוחדת' ע"י הכנסת האורחים, רופא נכרי של קופת חולים 'מאוחדת' שהה במקום. המרפאה פעלה עד למוצאי ל"ג בעומר, ותופעל לראשונה במתחם הסמוך לציון הרשב"י בכל שבת ומועד. המוקד יפעל במתכונת המוקדים לרפואה דחופה שמאוחדת מפעילה בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

צוות המוקד יכלול רופא שאינו בן ברית, פראמדיקים וחובשים של איחוד הצלה. המוקד ממוקם ליד הכנסת אורחים בסוף דרך מהדרין. במקרה חירום ניתן להתקשר למוקד איחוד הצלה 1221 המופעל ע"י נכרים.

ל"ג בעומר בקבר שמעון הצדיק

בירושלים עלו אלפים במהלך ל"ג בעומר לתפילה בקבר שמעון הצדיק שבשכונת שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח) בירושלים כמנהג ירושלים, אמבולנס 'איחוד הצלה' וחובשים של 'איחוד הצלה' שאיבטחו את העלייה ההמונית העניקו טיפול רפואי לכעשרה נפגעים קל שסבלו מכוויות, חתכים, פציעות והתעלפויות.

כחלק מאירועי ל"ג בעומר איבטחו חובשי הארגון בעשרות נקודות של הדלקת מדורות, והוזעקו במהלך ל"ג בעומר לעשרות אירועים של שריפות, למרבה הנס מרבית המקרים הסתיימו ללא פגיעות בנפש, אך בארגון קוראים וממליצים להורים ולמבוגרים להשגיח על הילדים גם במהלך ימות השנה להיזהר ולהישמר מאש ומחומרים דליקים מחשש לאסונות.

צילומים: דוברות איחוד הצלה

9-צילום - דוברות איחוד הצלה 10-צילום - דוברות איחוד הצלה 11-צילום - דוברות איחוד הצלה 12-צילום - דוברות איחוד הצלה 13-צילום - דוברות איחוד הצלה 14-צילום - דוברות איחוד הצלה 15-צילום - דוברות איחוד הצלה 16-צילום - דוברות איחוד הצלה 1-צילום - דוברות איחוד הצלה 3-צילום - דוברות איחוד הצלה 4-צילום - דוברות איחוד הצלה 5-צילום - דוברות איחוד הצלה 6-צילום - דוברות איחוד הצלה 7-צילום - דוברות איחוד הצלה 8-צילום - דוברות איחוד הצלה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לנחי קליין שהוביל את מבצע אבטחת המתפללים וסידור המתנדבים זה השנה ה 18 במסירות נפלאה
וכל הכבוד לעוזריו הנכבדים והמתנדבים היקרים שעשו עבודת קודש במסירות נפש ממש
ישלם ה' פעלכם וזכות רבי שמעון בר יוחאי יגן עליכם ועל זרעיכם עד עולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture