תלמיד האדמו"ר מאשלג מונה למזכיר הממשלה

חרדי ראשון בכוורת הדתיים של נתניהו: אביחי מנדלבליט נבחר למזכיר הממשלה | במהלך שירותו הצבאי מילא שורת תפקידים בפרקליטות הצבאית | ”באתי לתרום מניסיוני המקצועי לאתגרים שנכונו לממשלה“

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

חרדי ראשון בכוורת הדתיים של נתניהו. הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, אלוף (במיל‘) אביחי מנדלבליט, מונה אמש (ב') לתפקיד מזכיר הממשלה במקומו של עו"ד צבי האוזר.

קרא עוד:

[postim]

מנדלבליט, חובש כיפה שחורה לראשו, יצטרף ל "כוורת הדתיים" של נתניהו בלשכת ראש הממשלה, שם עובדים בין היתר: ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור, מנהל לשכת ראש הממשלה גיל שפר, נתן אשל, דורי גולד ורון דרמר.

נתניהו בירך את מנדלבליט ואיחל לו הצלחה בתפקיד. מנדלבליט אמר לאחר קבלת התפקיד: ”באתי לתרום מניסיוני המקצועי לאתגרים שנכונו לממשלה“.

נולד וגדל בתל אביב כחילוני, בנם של ברוך ועדה מנדלבליט. בגיל 26 חזר בתשובה והיה תלמידו של האדמו"ר ברוך שלום הלוי אשלג. בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן. נשוי ואב לחמישה, מתגורר בעיר פתח תקווה.

במהלך שירותו הצבאי מילא שורת תפקידים בפרקליטות הצבאית וב-1991 מונה להיות שופט בית-המשפט הצבאי באזור חבל עזה. ב-1993 חזר למלא תפקידים בפרקליטות, ב-1997 מונה לסגן נשיא בית-הדין הצבאי של פיקוד הדרום וזרוע היבשה, בשנת 2000 מונה לסניגור הצבאי הראשי, לאחר מכן קודם לתפקיד סגן הפרקליט הצבאי הראשי ובשנת 2004 מונה לתפקיד הפרקליט הצבאי הראשי.

מנדלבליט נלחם נגד דו"ח גולדסטון ובמהלך כהונותו התבטא על פעילות המחלקה לדין בינלאומי בפרקליטות הצבאית במבצע עופרת יצוקה: "דיני הלחימה הם חוקים שנועדו להסדיר ולצמצם, אך לא למנוע את ההרג וההרס שהם חלק ממציאות המלחמה. משפטני הפרקליטות הצבאית פועלים כדי לסייע לצה"ל להילחם בתוך גבולותיו של משטר זה, מול אויב שאינו יודע גבולות."‏

בתקופת מנדלבליט כפצ"ר, הוחלו על ידי הפרקליטות הצבאית שמונה צוים משפטיים כנגד תושבי יו"ש ישראלים, בדמות צוי תיחום של המאחזים – המאפשרים פינוי מזורז של שכונות-מאחזים, תוך עקיפת חוקי התכנון והבניה. בתקופתו אף הוחלו "צוי שימוש מפריע", המאפשרים סילוק חקלאים ישראלים מאדמות אותם עבדו.

מנדלבליט אף הגיש כתבי אישום כנגד לוחמי צה"ל שלדעתו סרחו, כדוגמת סרן ר', שהועמד לדין בהנחייתו (לאחר תחקיר התוכנית "עובדה") וזוכה. כן העמיד לדין את סרן אדם מלול‏, ככלל, הנחה את הפרקליטות הצבאית לחקור ולהעמיד לדין לוחמים רבים שהשתתפו במבצע עופרת יצוקה.

ביולי 2009 ביטל בג"ץ את החלטתו להעמיד לדין את המפקד והחייל שהיו מעורבים בפרשת הירי בנעלין, בעבירות של "התנהגות שאינה הולמת" בלבד.

בספטמבר 2009 הועלה לדרגת אלוף.

במסגרת התגובה לדו"ח גולדסטון שחקר את מבצע עופרת יצוקה, ניהל מנדלבליט חקירה של כ-140 מקרים בהם לכאורה עבר צה"ל על דיני הלחימה ופגע במכוון בחפים מפשע. באף מקרה לא נמצא שצה"ל פגע במכוון בחפים מפשע, ומסקנות אלו שימשו כבסיס לדו"ח שחובר בצה"ל ובפרקליטות הצבאית ונועד להפריך את דו"ח גולדסטון, עליו אמר מנדלבליט שהוא "שקר מרושע"‏.

בנובמבר 2011 החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את מנדלבליט כמשפטן הבכיר בוועדה להכשרת ה"מאחזים". ההודעה זכתה לגינויים חריפים על ידי גורמים בימין ובהתיישבות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture