ועדת הפנים נלחמת במסתננים

ועדת הפנים אישרה את הצעת החוק האוסרת הוצאת כספים של מסתננים מישראל. בעקבות הסיור בת"א ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את חוק המסתננים | החוק הוא פרי יוזמתו של שר הפנים היוצא ח"כ אלי ישי | ח"כ דוד אזולאי חבר הוועדה הסתייג מיוזמת שר הפנים גדעון סער

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ועדת הפנים דנה היום (ב'), בהצעת החוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (איסור הוצאה מישראל של כספי מסתנן – הוראת שעה), התשע"ב -2012 אותה יזמו משרד הפנים ומשרד המשפטים.

קרא עוד:

[postim]

בפתח הישיבה הציגה יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב, את המצב הבעייתי הקיים היום בדרום תל אביב, שם סיירו לאחרונה חברי הוועדה. לדבריה מצויים כיום בישראל כ – 60 אלף מסתננים בלתי חוקיים, ויש צורך להשיב את אותם מהגרי עבודה לא חוקיים לארצות מוצאם מתוך הרצון הבסיסי של מדינת ישראל לשמור על גבולותיה והרכבה הדמוגרפי.

נוסח הצעת החוק התקבל עוד במהלך הכנסת הקודמת, ומתוקף חוק הרציפות נשמר הנוסח הקודם. שר הפנים, ח"כ גדעון סער, טען כי נוסח החוק משקף פשרות ואיזונים ולכן יש צורך להשאיר אותו כמות שהוא. בדבריו, הציג את מדיניות הממשלה הנוכחית שרוצה באופן נרחב להחזיר את כל המסתננים הבלתי חוקיים לארצות המוצא שלהם או להעביר אותם למדינות שלישיות.

הטיפול של הממשלה כנגד תופעת המסתננים הבלתי חוקיים הינו רחב ופועל במספר מישורים. לטענתו, המוטיבציה הכלכלית היא זו שעומדת בבסיס ההגירה ולכן יש לטפל בה: "מדובר בסכומים, העולים על חצי מיליארד שקל בשנה, המועברים על ידי המהגרים ממדינת ישראל החוצה, כאשר חוק זה נועד להקטין את המוטיבציה של המסתנן בכניסה לישראל ולהגדיל את המוטיבציה שלו לצאת ממנה. למרות שהכניסה של המסתננים הצטמצמה, אין לי שום ספק שהניסיונות לחזרה של גל מסתננים לישראל יתחדשו אם מדינת ישראל לא תגלה נחישות".

על כך הוסיף עו"ד צבי האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה שעמד בראש הצוות לבחינת הנושא מטעם משרד ראש הממשלה, כי הכדאיות הכלכלית של המסתנן בישראל היא עצומה, מאחר ומשכורת המינימום בישראל היא פי-400 מהמשכורת שיקבל באפריקה. לדבריו, אנו נמצאים על "קו פרשת מים" ועל כן מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה בנושא: "יש חשיבות לחקיקה קודם כל ברמת הנראות של הסדר חקיקתי, מידתי וזמני, שבו מדינת ישראל אומרת שאיננה מוכנה לקבל הגירה שתישאר לאורך זמן". עוד הוסיף, כי יש צורך להשלים את החוק על ידי המשך תהליך החקיקה של "חוק איסור הלבנת ההון" בו מוגבל הסכום הכספי עמו רשאי לצאת המסתנן מהארץ.

הסתייגויות להצעת החוק נשמעו על ידי ח"כ דוד אזולאי בשם סיעת ש"ס לגבי שני נושאים עיקריים. הראשון, לגבי הצורך להקים ועדה בראשות שר הפנים שתקבע את הקריטריונים לגבי מסתנן שיתאפשר לו להוציא את כספיו מהארץ, למשל כאשר מדובר במקרה של סיוע הומניטרי. דבר זה, על פי הצעת החוק נתון להחלטתו של פקיד המכס, ולדעתו של ח"כ דוד אזולאי צריך לקבוע קריטריונים ברורים על ידי אנשים המוסמכים לכך. הנושא השני אותו העלה ח"כ אזולאי היה משך החלת החוק, כאשר בהצעת החוק נקבע, כי החוק ייכנס לתוקף ארבעה חודשים מיום פרסומו ואילו אזולאי הציע לצמצם את פרק הזמן הזה ל-60 יום.

הצעת החוק עברה לקריאה שניה ושלישית עם קבלת ההסתייגות של ח"כ דוד אזולאי בדבר הקמת ועדה מיוחדת בראשות שר הפנים שתקבע מיהו המסתנן הבלתי חוקי שרשאי להוציא את כספו. נקבע פרק זמן של 90 יום מיום פרסום החוק ועד להחלתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture