אסד: לא נשתוק לתקיפה בסוריה – נתניהו: להשלים חלוקת ערכות המגן

אסד: "חלק ממשלוח הטילים הרוסי אותו ניסתה ישראל לעצור כבר בשטחנו" | "לא נשב עוד בחיבוק ידיים באם ישראל תתקוף בסוריה" | מנגד בישראל נערכים. ראש הממשלה הורה לפיקוד העורף להשלים את ציוד כלל האזרחים בערכות מגן.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום כי חלק ממשלוח הטילים הרוסי אותו ניסתה ישראל לעצור, הגיע כבר לארצו. עוד הוסיף אסד כי לא יישבו עוד בחיבוק ידיים באם ישראל תתקוף בשטחה, היום (חמישי) הודה מקורב למשרד ההגנה הרוסי כי במוסקבה מודעים לאפשרות זו כי תפעל להשמדתם של מערכות הטילים המתקדמות מדגם S-300 אם יועברו לידי דמשק.

קרא עוד:

[postim]‬‏

בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר הגורם כי ברוסיה מאמינים שאכן ביכולתו של צה"ל להשמיד את סוללות הטילים המתקדמות, שעלולות לשבש את פעולות למניעת העברות נשק מסוריה לידי חיזבאללה, כפי שיוחסו בחודשים האחרונים לישראל. "אפשרי ביותר שלישראלים יש מיליון דרכים לתקוף אלקטרונית את ה-S-300", הוא אמר.

עם זאת, הוא הטיל ספק ביעילותן של השיטות העומדות לרשותה של ישראל לשיתוק מערכות סוללות הטילים ובכך לשבש את פעילותן ואף להשמידן, משום שהן לא נוסו בלחימה. "לכן, אי אפשר לדעת אם מערכות ה-S-300 ישובשו או לא", הוא ציין.

ראש הממשלה הורה לפיקוד העורף להשלים את ציוד כלל האזרחים בערכות מגן

מנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה באחרונה למערכת הביטחון להרחיב את חלוקת ערכות המגן ולצייד בהן את כלל אוכלוסיית המדינה.

בשל בעיות תקציביות למימון חלוקת הערכות, רק כ-42% מכלל הישראלים מחזיקים כיום בערכות המגן של פיקוד העורף. ראש הממשלה ביקש להאיץ את המהלכים הדרושים על מנת לצייד במהרה 100% מהישראלים במסכות האב"ך

"אנחנו עמוק בתוך עידן הטילים", אמר היום נתניהו בכינוס הוועדה העליונה של משק לשעת חירום (מל"ח). "מדינת ישראל היא המדינה המאוימת ביותר עלי אדמות. על כן, אנחנו חייבים להיערך גם מבחינה התקפית וגם מבחינה הגנתית לעידן המלחמה החדש".

משמעות המהלך היא השקעה של 1.3 מיליארד שקל להשלמת הערכות החסרות ועוד כ-300 מיליון לתחזוקת הערכות בכל שנה. ומהיכן יגיע המימון? בממשלה יבחנו בקרוב להעלות באופן הדרגתי את העלאה של דמי הביטוח הלאומי כדי לממן את העלות. אפשרות אחרת שתיבחן בממשלה היא לבקש מהאזרחים לשלם עבור מסיכות המגן.

בכל מקרה, בצה"ל סבורים כי לצבא סוריה ייקח בין מספר שבועות למספר חודשים להתחיל ולבצע שימוש מלא במערכת של הטילים הרוסים. מסבירים כי תחילה ייפרסו מערכות המכ"ם שמגיעות עם המערכת.

מערכות אלה שלהן מכ"ם ייחודי מאפשרת זיהוי באוויר של תנועת מטוסים וכן תנועה קלה של טילים מסוימים. לאחר השלמת פריסה זו, יוכלו להפעיל את מערכות המכ"ם עם מערכות הטילים ולהכשירה לפעילות מבצעית.

רשימת הקניות של סוריה

במרס האחרון שלח הצבא הסורי "רשימת קניות" דחופה לספקית העיקרית שלו, רוסיה, כדי לחמש את הכוחות הנאבקים באופוזיציה כבר יותר משנתיים.

על פי העיתון "וושינגטון פוסט", הרשימה כללה בין השאר 1,000 רובי קלצ'ניקוב עם כת מתקפלת, 20 אלף רובי קלצ'ניקוב 7.62 מ"מ, רובי צלפים מצוידים באמצעים לראיית לילה, 400 מקלעי "קורד", 100 מקלעי "מיני קורד", 500 מקלעי "פק", 60 מקלעי 14.5 מ"מ, 1,300 מטולי רימונים, 100 מטולי רימונים אוטומטיים 40 מ"ר ויותר מ-20 מיליון כדורים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמיד שמנסים לפגוע בלומדי התורה יש סכנת מלחמה אבל יש אנשים שהדבר הכי בוער להם כעת אם יהיה מפלגת נצח כאילו כל היהדות תלויה בזה והם ילחמו מלחמת חרמה בשביל זה וברור כשמש שהגאון ר שמואל לא עומד מאחריהם

התמונה עם הכותרת נותנת תחושה שהיתה היום תקיפה ומתכוננים לתגובה מהצד הסורי.
(תזהרו קצת בדבריכם)

נתניהו מיייהו, אתה חוזר שוב ושוב על המשפט "מדינת ישראל המאויימת ביותר עלי אדמות"
האם חשבת על קבוצה המאויימת ביותר עלי אדמות במדינתך?
כן, החרדים, שבילתם העולם לא היה קיים, ואם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, אז ברור שאם אתה נותן יד למצב הזה של עליהום על החרדים להצר את תורתם שבידם, בהכרח שהמדינה שלך המסכנה מאויימת ביותר עלי אדמות, אז תפסיקו לאיים על החרדים כבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture