"דרוש 'רמטכ"ל' לאירוע ההילולא במירון"

כך דרש ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת ובו נידונו הכשלים של הרשויות בכל הקשור לעלייה ההמונית לציונו של רשב"י בל"ג בעומר | אל לה למשטרה ליטול את התפקיד על עצמה: "המשטרה הפעילה במהלך האירוע עודף כוח"

טוב מאוחר מלעולם לא: וועדת הפנים והגנת הסביבה דנה בכשלים חמורים שאירעו השנה בעת הילולת רשב"י בל"ג בעומר במירון. הדיון התקיים לבקשתם של חברי הכנסת אזולאי ומוזס. הדיון נוהל על ידי יו"ר הועדה ח"כ מירי רגב וח"כ דוד צור.

קרא עוד:

[postim]‬‏

בפתח הדיון אמרה ח"כ מירי רגב, כי גם בעבר נושא מירון נדון בהרחבה מכיוון שחלק ניכר מעם ישראל מחובר למורשתו של רבי שמעון בר יוחאי ואירוע ההילולה הוא מעמד נרחב המשמש לתפילותיהם של רבים. למרות חשיבות האירוע,

פעמים רבות אירעו "כמעט אסונות" כתוצאה מהיערכות לא מספקת. בשנת 2011 החליטה הממשלה להקים חברה לניהול מתחם קברו של רבי שמעון בר יוחאי ואלם עד היום לא התמנו יו"ר או מנכ"ל. ח"כ רגב, ביקשה מח"כ מוזס לסקור את הכשלים שאירעו בהילולת רשב"י השנה.

ח"כ הרב מוזס ציין את הכשלים התחבורתיים. הוא סיפר כי היו בעיות קשות ב"שאטלים" שאמורים להוביל את הציבור אל ציון קברו של רשב"י והוסיף כי במשך 3 שעות לא היה חשמל בעזרת הנשים ומזגנים לא פעלו. כתוצאה מכך טופלו על ידי כוחות ההצלה 28 נשים.

במשך כל השעות הללו, הרשויות לא אפשרו לאנשי התחזוקה להגיע אל עזרת הנשים. הוא ציין כי מסקנתו העיקרית היא ש"אין רמטכ"ל לאירוע".

ואולם, הוא הביע את חששו מהפקדת האחריות הכוללת בידי המשטרה שכן לדבריו המשטרה הפעילה במהלך האירוע עודף כוח. הוא ציין כי נכדו של אדמו"ר נזרק בעת שהתפלל לתומו. ח"כ מוזס הוסיף כי נדרשת תחנת משטרה קבועה על ההר.

גם ח"כ דוד אזולאי ציין אף הוא את פעולתה הכוחנית של המשטרה וסיפר כי היה נער שהוכה ללא פרופורציה ואף נעצר ללילה שלם. הוא ציין כי עיקר האירוע מחייב טיפול תחבורתי נרחב של הסעת אנשים אל ההר וממנו וטען כי על המשטרה לקבל אחריות על האירוע בשילוב הרשות למקומות קדושים.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי לדעתו הפתרון הוא הכשרה של 50 דונם של חניונים נוספים.

השר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', שנכח בדיון, הודה כי אכן היו בעיות וכשלים לא פשוטים. הוא הדגיש כי מי שמנהל את האירוע ואחראי לו היא הרשות למקומות קדושים של משרד התיירות. הוא הוסיף ואמר כי גם למשטרה יש אחריות על התנועה, הצירים והסדר הציבורי. "באופן מעשי, המשטרה מנהלת את האירוע", אמר השר.

השר אהרונוביץ' הדגיש את העובדה שהקיבול המקסימלית של האנשים שניתן להעלות להר אינו תואם את מספר המגיעים לאירוע. "האתר מתאים ל- 10,000 איש ובפועל הגיעו למעלה מ- 440,000 בני אדם", אמר השר.

הוא הציע שכל הרשויות הנוגעות בדבר יפעלו כדי להפוך את אתר מירון לאתר נגיש, בדומה לכותל המערבי, אתר שתהיה בו תחנת משטרה ושירותים מסודרים. לאחר הכנת האתר כראוי המשטרה תוכל לנהל את האירועים ההמוניים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני פשוט לא מבין איך בניית תחנת משטרה תהפוך את השטח במירון ליותר גדול כדי שיקלוט יותר אנשים…. האם מישהו מוכן להסביר ?

משטרה בהר מירון?
ועוד על ידי נציגים חרדיים?
ב"ה שלא הצבעתי בבחירות,
ומי שלא מבין אותי- כהו רגשותיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו