מזכ"ל האו"ם: "סכנה להפסקת האש ברמת הגולן"

מזכ"ל האו"ם אמר למועצת הביטחון כי יש להגדיל את כוח אונדו"ף כך שימנה 1,250 לוחמים, וכן לשפר את יכולות ההגנה שלו | מוקדם יותר עזב הכוח האוסטרי את הגבול ברמת הגולן

שעות בלבד לאחר עזיבת החיילים האוסטרים את כוח האו"ם הבינלאומי ברמת הגולן, מזהיר מזכ"ל האו"ם באן קי מון כי ההסלמה הגוברת באזור הגבול מסכנת את הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין סוריה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

בדיווח למועצת הביטחון של האו"ם המליץ באן לערוך התאמות במבנה כוח אונדו"ף, שיכללו "הגברת יכולת ההגנה העצמית של הכוח, הגדלת מספר החיילים ל-1,250 ושיפור הציוד של הכוח".

הבוקר עזבו עשרות חיילים אוסטרים המשרתים בכוח האו"ם הבינלאומי ברמת הגולן את בסיסם שליד מעבר הגבול ונכנסו לישראל. כבר אתמול החל פינוי החיילים, שעליו הודיעה בשבוע שעבר ממשלת אוסטריה, בעקבות הקרבות העזים בין המורדים לכוחות אסד באזור מעבר קוניטרה.

במקביל כלי תקשורת במדינה טוענים כי חיילי צה"ל נכנסו היום (רביעי) לשטח לבנון, שמונה חיילי צה"ל חצו את גדר הגבול בין לבנון לישראל באזור עבסייה. מהדיווח עולה כי החיילים נכנסו לעומק של 15 מטרים בשטח שנמצא תחת שליטת המדינה הצפונית.

עוד עולה מהדיווח כי חיילי הרגלים נתמכו בחמישה כלי רכב משוריינים – שני טנקים ושלושה ג'יפים מסוג האמר. לאחר מכן הצטרף לכוח גם דחפור של צה"ל.

למקום הוזעקו כוחות של צבא לבנון וכן של חיילי האו"ם המוצבים באזור, מכוח יוניפי"ל. אנשי האו"ם פנו לשני הצדדים, לבנון וישראל, במטרה להרגיע את הרוחות ולא להיגרר לעימות.

חשוב להסתייג ולומר כי כניסה של חיילים רגליים ללבנון היא אירוע נדיר. אולם בכלי התקשורת הלבנוניים מדווחים על בסיס כמעט קבוע שמטוסי חיל האוויר של צה"ל נכנסים למדינה. כך למשל בחודש מארס, דווח על מטוסים שחגו בגובה נמוך ובינוני מעל אזור ביירות, צידון והבקעה בלבנון. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות המקומית, המטוסים ביצעו תקיפות דמה באזור והשמיעו קולות נפץ על-קוליים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו