וועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד ידועים ככאלו 'המחזיקים את המדינה בגרון' וקוברים כל הצעה להפרטה או לייעול עבודת הנמלים. נשק השביתה השמור להם מסכל מראש כל אפשרות להקמת נמלים חדשים בבעלות פרטית, כאלו שיתחרו עם הנמלים הקיימים ויביאו להורדת המחיר ולשירות טוב יותר.
קרא עוד:
[postim]
המדינה, המתקשה להתמודד מול איומי השביתה, ויתרה עד היום על רעיון ההפרטה אבל במסגרת התקציב הנוכחי ומגמת החיסכון, עלו ההצעות בחזרה והפעם במשנה תוקף. אבל כיצד תתנהל המדינה אילו יחליטו עובדי הנמלים לשבות שוב וכך לשתק את היבוא והיצוא?
לפני כמה שבועות הופרח לאוויר רעיון ולפיו צה"ל יהיה זה שיתפוס את מקומם של העובדים ויפעיל את הנמלים בימי השביתה עד שהעובדים יבינו כי כדאי להם לפתוח בהידברות ולהסכים על הפרטת הנמלים, אבל עכשיו נודע כי המדינה אינה מתכוונת לרתום את חיילי צה"ל לנושא והיא מכינה תוכנית מסודרת למקרה של שביתה ארוכת טווח בנמלים.
על פי התוכנית יופנו האוניות לנמל אילת הדרומי והמדינה תפעיל צי של משאיות שישנה את הסחורה מאילת לאשדוד ובחזרה. נמל אילת מצוי זה כמה שנים בבעלות פרטית לאחר שהופרט ותמורת תשלום הוא ייאות לבצע את העבודה.
בנוסף תפעיל המדינה רציפים ישנים וכן את רציך חברת החשמל בחדרה ובמקרה של עומס קיצוני תשתמש המדינה בנמלי קפריסין ויוון תוך שהיא שוכרת את שירותיה של חברת גוררות שינועו בקו ישראל-קפריסין-יוון.
ביום חמישי האחרון התחייב שר התחבורה ישראל כץ שהמכרזים להפקת שני נמלים חדשים – אחד בצפון ואחד בדרום – ייצאו לדרכם כבר בעוד כשבוע וחצי, ואת התוכנית האלטרנטיבית להפעלת הנמלים מרכז הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה.
רציך חברת החשמל
מגיה דחוף !!!!!!!!!!!!!!!!