פרנקל: היססתי אך ראש הממשלה התעקש

נגיד בנק ישראל הנכנס אמר במסיבת עיתונאים כי ישתמש בניסיון שברשותו כדי לצלוח משברים | הנגיד הנבחר פרופ' יעקב פרנקל הודה על האמון בו: "יש לנו משק שהפוטנציאל בו אדיר. אפשר לקדם אותו יותר" | פישר הבהיר: "יש "לנו מזל שהוא יהיה בתפקיד"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"אני נרגש, ואני באמת רוצה להודות על האמון הרב שמתבטא בהמלצה זו למינוי. זה לא סוד שהיססתי רבות, אבל גם לא סוד שכשישנו ראש ממשלה נחוש ולא מקבל שום תשובה אחרת מזו שהוא חותר להשיג – אסור לעמוד בפניו", כך אמר היום (ב') יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל הנכנס, במסיבת עיתונאים קצרה ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ונגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר

קרא עוד:

[postim]‬‏

"יש לנו משק חזק שצלח משברים רבים ולא בגלל שהיינו בצד הטוב של האוקיינוס אלא כי נעשתה פה מדיניות כלכלית שגרמה לסופות להיעצר לפני שהחופים הוצפו", אמר פרנקל. "המעצור הזה של הסופה שיקף גם מדיניות אחראית בתחומי הפיננסים וגם במדיניות אחראית ביותר של בנק ישראל", אמר פרנקל בכינוס שהתקיים בחדר הישיבות של הממשלה במשכן הכנסת.

פרנקל הבהיר כי הוא גאה להיכנס שוב לתפקיד בגאוות יחידה ולהוביל אותו כשיש מרוץ שליחים. "החלום של כל משתתף בו הוא להשיג את זה שרץ לפניו", אמר פרנקל והחמיא לקודמו בתפקיד: "התמזל מזלנו שהאצן שממנו אני לוקח את המקל יצר לי 'פור' כזה גדול שממנו אני לוקח את המערכת שיהיה לי זמן ללמוד את החומר וגם לישון ואח"כ להמשיך במרוץ שליחים".

הנגיד הנכנס ציין כי למשק הישראלי יש פוטנציאל אדיר שניתן לנצל והבטיח להביא עמו את הניסיון שבאמתחתו לצורך השגת המטרה. "אנחנו יושבים פה כקבוצה והיא לא תצליח אם לא יהיו הרמוניה, שיתוף פעולה והבנה הדדית", אמר. "אני בטוח שיש בינינו כזו הבנה על היעדים, שזה יהיה עול היסטורי אם לא נשיג אותם בצורה מושלמת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר האוצר יאיר לפיד בתואר "ידידי", ואמר: "החלטנו יחד על מינוי פרנקל לנגיד הבא. זה היה חיפוש קשה מבין מועמדים מצוינים. זה לא היה קל למצוא מחליף לסטנלי שעשה עבודה מעולה. "החלטנו יחד על פרנקל כי הוא מועמד מעולה, הטוב שבין המועמדים, חתן פרס ישראל לכלכלה, נגיד מוערך, בעל ידע אקדמי מעמיק ורחב וכמובן איש שהתנסה בשווקים ולא רק ב-JP מורגן אלא גם עומד בראש קבוצת G30 שעוסקים בנושא, מובילי דעת קהל. "אני חושב שפרנקל יוכל להמשיך את המסורת החשובה של יציבות מוניטרית, של הצבת ישראל בשורה הראשונה, הוא יוכל לעשות את זה בצורה מעולה", הדגיש. לפיד הוסיף כי "המשק הישראלי היה בידיים טובות של סטנלי שאין לנו המילים להביע תודתנו, ועכשיו זה עובר לידי פרנקל".

פישר בירך גם כן על מינויו של פרנקל ואמר "אני מכיר אותו מאז שהיה סטודנט באוניברסיטת שיקגו. היינו חברים 43 שנה והתייעצנו בכל מיני נושאים. הוא היה נגיד יוצא מן הכלל, נגיד ששינה את המבנה של השווקים הפיננסים, של המדיניות המוניטרית". "יש לנו מזל שיעקב קיבל את התפקיד", הדגיש פישר והוסיף כי הוא יעשה הכל, יכבד את ישראל בפגישות ובכנסים בינלאומיים, בפני אנשי עסקים בעולם, דיפלומטים ופוליטיקאים ולא פחות חשוב – כלכלנים. "יש לנו בן אדם שהוכיח את עצמו ביותר מתפקיד אחד ואני בטוח שהוא ימשיך לשרת את ישראל ולשרת את המשק הישראלי", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture