מנהל בית הספר החילוני 'חכימא', שתכניות הלימוד בו נעשות בכיתות נפרדות, אומר: "לימודים נפרדים מאפשרים למקסם את ההישגים"

כיתות לימוד נפרדות לגברים ונשים משפרות את ההישגים של בני שני המינים, כך אומר שי כהן, מנהל בית הספר להכנה לפסיכומטרי "חכימא" שתוכניות הלימוד בו נעשות בכיתות נפרדות. בבית הספר לומדים תלמידים דתיים וחילוניים כאחד וההפרדה בין המינים מאפשרת התרכזות מלאה בלימודים.

עוד באתר:

[postim]

לדברי מנכ"ל חכימא, השיפור בתוצאות בלימודים נפרדים אינו עניין של תחושות רק של התלמידים וצוות ההוראה ומגובה במחקרים שנערכו בארץ ובעולם. לימודים מעורבים גורמים להסחות דעת רבות של נערים ונערות בבית הספר וגם של גברים ונשים בוגרים.

קיימים הבדלים ביכולות ובכישורים המולדים של גברים ונשים. בלימוד הנפרד ניתן "לרוץ קדימה" בתחומים החזקים ולתת דגש מיוחד לתחומים החלשים יותר, בהתאם להרכב הכיתה. ההבדלים בצורת החשיבה בין גברים ונשים הם מורכבים, אבל ממחקרים שבוצעו בארץ ובעולם, בין היתר על ידי משרד החינוך של מדינת ישראל, עולה כי נשים מצטיינות במקצועות המילוליים יותר מגברים ואילו הגברים מצטיינים במקצועות כמו מתמטיקה, גיאומטריה ותפישת המרחב יותר מנשים.

לימוד משותף מתבסס פעמים רבות על המכנה המשותף הנמוך יותר, מעכב לחינם את מי שקלטו את החומר ולא נותן די הצורך למי שזקוקים לתרגול נוסף. לדברי שי כהן, מוסדות לימוד אינם ממהרים לאמץ את שיטת הלימוד הנפרדת בין השאר ממניעים כלכליים מאחר וההפרדה כרוכה בדרך כלל בכיתות קטנות יותר והגדלת מספר הקורסים.