הקרב על יו"ר המזכירות – כץ מול רגב

הקלפיות נסגרו אחרי שהצביעו 80 אחוז מבעלי זכות הבחירה, ובלילה יוודע מי יעמדו בראש מוסדות המפלגה | הרבה מאוד מתמודדים והרבה מאוד יצרים אבל אפס מעורבות של ראש הממשלה | המאבקים במפלגת השלטון נמשכים - דני דנון צפוי להיבחר לראש המרכז, למגינת לבו של נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הבחירות למוסדות מפלגת הליכוד מגיעות לשיאן והסכינים נשלפות. בין ח"כ דנון למכאל פואה המתמודדים על ראשות מרכז המפלגה לבין ח"כ מירי רגב והשר ישראל כץ המתמודדים על תפקיד יו"ר המזכירות נמצא ראש הממשלה נתניהו – שנשאר מחוץ למהומה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

עד לשעה 19:45 הצביעו 2,176 חברי מפלגה, המהווים כ-60% מבעלי זכות הבחירה. ולמרות זאת, לא ניתן היה לצפות היום בתמונות התורים הארוכים ממרכז המפלגה, מאחר והבחירה במועמדים למוסדותיה פוצלה למספר מוקדים ברחבי הארץ.

מזכירות הליכוד נחשבת לתפקיד המשפיע ביותר, מאחר שהאוחז בו חולש על מינהלת המפלגה, על התקציבים ועל הניהול השוטף. מול כץ ורגב מתמודד על התפקיד שלמה מדמון, מועמד אלמוני שסיכוייו לנצח אפסיים. ההערכה היא שלמרות הקרב העיקש שניהלה רגב – בתמיכת השרים גדעון סער, גלעד ארדן וסילבן שלום – ימשיך כץ להחזיק בתואר שנמצא בידיו זה עשור.
דני דנון (פלאש 90)
סגן שר הביטחון דני דנון המתמודד על ראשות המרכז, מקווה להמשיך את מסע כיבושיו בצמרת המפלגה, זאת לאחר שזכה בראשות ועידת הליכוד בשבוע שעבר. מנגד, מנסה מיכאל פואה הנמנה עם קבוצת "מנהיגות ימנית" להתמודד אף הוא על התפקיד. דנון סיפר כי הוא מחויב מתמיד למטרה שלשמה הוא נכנס לפוליטיקה – למנוע מישראל לוותר על אדמות ביהודה ושומרון, וגיחך באשר ליכולות השמאל למנוע ממנו להשיג את מטרתו. "השמאל החלק לא יודע כיצד להתמודד עם ראיונות, עקרונות או אידיאולוגיה. כדי לשמור על מדינת ישראל, נזדקק לעבודה פוליטית. לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים".

בחירתו של דנון תהיה מכה לבנימין נתניהו, שכן סגן שר הביטחון הוא סמן ימני במפלגה ונחשב נץ בתחומים המדיניים, בדיוק כשראש הממשלה מנסה לשדר אווירת שיתוף פעולה עם מזכיר המדינה האמריקני לקראת חידוש אפשרי של המו"מ המדיני, בליכוד מייחסים לדנון ולבחירתו הצפויה את בריחתה של התנועה אל מחוזות הימין הקיצוני, המנסה לסנדל את ראש הממשלה במגעים מול הפלסטינים.

שר התחבורה ישראל כץ (צילום: פלאש 90)
אלא שהיריבות האמיתית ניכרת במאבק על תפקיד ראשות מזכירות המפלגה. חברת הכנסת מירי רגב הפעילה היום כל מאמץ אפשרי בכדי לקחת את התפקיד מידיו של יו"ר המזכירות המכהן, שר התחבורה ישראל כץ. רגב אף שטחה בפני הבוחרים את משנתה לראשונה בנוגע ליחסים החשובים עם חברי המרכז: "זו לא בושה לתת תפקידים לחברים. כולם אומרים שצריך כישורים מיוחדים בכדי לכהן בתפקיד – למה הם מתכוונים? לעוף?", שאלה רגב.
בעבור השר כץ, ההתמודדות על התפקיד אינה מסתכמת ביריבות מול רגב, אלא בשרים האחרים התומכים בה מהממשלה. כץ הפיץ באחרונה את כוונותיו לבדוק את כישלון המפלגה בבחירות האחרונות – ובתוך כך את פועלם של השרים גדעון סער וגלעד ארדן. "נבדוק מה קרה במטה הבחירות שם הכישלון הוא מוכח", אמר כץ.

על לשכת הליכוד, גוף אפרורי שמתכבד רק לעתים בקיום דיונים אידיאולוגיים, מתמודדים שלושה, בראשם סגן שר החוץ זאב אלקין. מולו מתמודדים הח"כ לשעבר אלי גבאי ואיש השטח שוקי אוחנה. אלקין צפוי לנצח בקלות, ועל רקע דעתו הנחרצת נגד פתרון שתי המדינות, מדובר בעוד תוצאה שמסמלת את ההקצנה של הליכוד.

התפקיד האחרון שייבחר הלילה הוא מבקר התנועה, ועל תפקיד זה מתמודדים שישה מועמדים.

נתניהו בקלפי (פלאש 90)
במהלך יום הבחירות העמוס, בלטה בעיקר חוסר מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך היום הצביע ראש הממשלה באמצעות קלפי ניידת שהובאה למעונו ולוותה במספר עורכי דין שפיקחו על ההליך
על אף שנתניהו ניתק עצמו מהנעשה, יש שיאמרו כי הבחירות המהותיות בעבורו הם אלו עבור ועדת החוקה ולראשות הוועדה המוניציפלית. המועמד של נתניהו הוא ראש עיריית מודיעין חיים ביבס שניצחונו יהווה ניצחון ישיר לנתניהו במבחן הכוח בליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture