מוזס לליברמן: השקרים שלך פוגעים בחברה הישראלית

סגן שר החינוך,מנחם אליעזר מוזס במכתב חריף לאיווט ליברמן על דבריו השקריים בידיעות אחרונות: "העובדות סותרות את דבריך". וכמה באמת מקבלים מוסדות חרדיים? סגן השר מפרט בדיוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן שר החינוך הרב מנחם אליעזר מוזס שיגר מכתב חריף לשר החוץ איווט ליברמן על רקע מתן לגיטימציה לגל ההסתה נגד הציבור החרדי, תוך כדי שימוש בנתונים מעוותים ומסולפים בנושא תקצוב תלמודי תורה. ליברמן אמר כי יש להפסיק את התמיכה במוסדות החרדיים כליל, והמציא מעצמו סכומי עתק שכביכול מוענקים לתלמודי התורה. סכומים דמיוניים שהלוואי ואכן היו קיימים.

קרא עוד בJDN:

[postim]

בראיון עיתונאי שהעניק ליברמן לכתב "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר, אמר ליברמן כי "החרדים לא משלמים גרוש עבור תלמודי התורה, הקייטנות וההסעות, והכל בחינם, לעומת הזוגות הצעירים שנאנקים תחת העול הכבד של גידול ילדיהם. עוברים להתגורר מחור לחור, נוטלים הלוואות והמאבק שלהם הוא להישרדות. "לא ייתכן" הוסיף ואמר "שהחרדים ייהנו מתשלומים שיעניקו לילדיהם חינוך חינם מגיל אפס". סגן השר מוזס פרש את הנתונים הנכונים, וכדאי שתקראו אותם:

בהמשך דבריו פרש ליברמן את משנתו לגבי הציבור החרדי ואמר כי "המדינה חייבת לעשות סדר. לא יכול להיות שהמדינה לא תכפה על החרדים את הכנסת לימודי הליבה למערכת החינוך שלהם. המדינה חייבת להעביר כספים שיממנו חינוך חינם מגיל שלוש לכולם, ולהפסיק להעביר את כל הכסף לחרדים שהגישה שלהם אנטי-ממלכתית".

במכתב שמשגר הרב מוזס תחת הכותרת: "דבריך בראיון לעיתון ידיעות אחרונות מתאריך 29 בדצמבר 2011" כותב הרב מוזס לאיווט כי "בראיון שהענקת בחרת להשתמש בנתונים מעוותים וחסרי יסוד בנושא תקצוב תלמודי תורה. אבקש להעמיד דברים על דיוקם.

"תלמודי תורה – קרי 'מוסדות פטור', מתוקצבים בגובה של 55% בלבד מגובה התקציב פר ראש של תלמיד בחינוך הממלכתי לפי סעיף השכר בלבד, לא כולל סעיפים אחרים כגון חברה ורווחה ועוד". בהתייחס לדבריו על קייטנות והסעות חינם כותב הרב מוזס "המונחים קייטנות והסעות זרים ל- 47,295 תלמידים (כן ירבו) הלומדים בתלמודי תורה. ומסיבה פשוטה, כי הם לא תוקצבו מעולם אף לא בשקל אחד בעבור מטרות אלו".

"רק היום הודיע ראה"מ כי חוק חינוך חינם מגיל שלוש יכנס לתוקף במהלך 2012", ממשיך מוזס, "אך כל זה לא הפריע לך להסית ולומר שהחרדים נהנים מחינוך חינם מגיל אפס. גם אמירתך על אי תשלום עבור לימודים בתלמודי תורה מסולפת ומעוותת. תשלום שכ"ל במגזר החרדי גבוה משאר המגזרים עקב חסר בתקצוב של 45%".

לסיום כותב סגן השר, "הייתי מצפה ממך כשר החוץ וכאחראי על מרקם היחסים העדין של מדינת ישראל עם עמים ומדינות אחרות. לשמור על מרקם המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית. ולא להיסחף לאמירות פופוליסטיות מבלי להתחשב בעובדות הסותרות את דבריך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

nn מה משנה בכמה אחוזים החרדים מתוקצבים משנה למה זה שונה מאחרים.במיוחד שהחרדים לא פרודוקטיביים ומקבלים והאחרים עובדים ולא מקבלים ועל כך אני בוכה

הכללה גסה ומיותרת… החרדים לא פרודוקטיביים? לוידע מי ומאיפה אתה, אני, למדתי בת"ת חרדי שכל המורים שלי המנהל והמפקחים היו חרדים, הטבח וומנהל המשק היו חרדים ורק המנקה היה עולה חדש מרוסיה (גם הוא חובש כיפה). הישיבות בהם למדתי עבדו בהם עוד כמה חרדים גם המכולת השכונתית איפה שגדלתי וכמו כן חנות הירקות וחנות העופות. כולם נוהלו והעסיקו חרדים, את בגדי אני קונה במקומות שונים ובתשעים אחוז מהם אנשי הצוות חרדים או בקיצור, תפסיקו לשקר ולנסות לרמות את כל העולם, אחוזים רבים עובדים ותורמים למדינת ישראל מסים כדי. לממן יוצרי סרטי שנאה ליהודים וישראל, כדי לממן הופעות שחץ של זמרים שמטיפים נגד עמישראל וכו' וכו', רק כשמגיע לקבל חלק ממה שמגיע לנו מתעוררים כלבי השמירה ה"דמוקרטיים" ומנסים "להציל" את כספי המדינה…. מדינה אוכלת תורמיה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture