חה"כ מאיר פרוש אירח בביתו את שגריר ארה"ב בישראל

השגריר דן שפירו, הדגיש בדבריו שארה"ב לא מתערבת בדברים הפנימיים שנעשים בישראל, אך לארה"ב יש אינטרס שישראל תהייה חזקה לא רק צבאית אלא גם פנימית, כפי שהיה 65 שנה. הרב פרוש: חשוב שתדווח לשלטון בארה"ב שזה גם לא יהיה הפתעה עבורכם, אם יהיה חוק שיגרום לכפייה על בחורי ישיבות, הרבנים יראו בזה ניסיון לכפות אורח חיים אחר, דבר שיכול להביא זעזוע כבד בישראל

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בהמשך לפגישות שהתקיימו בעבר, אירח חה"כ הרב מאיר פרוש השבוע את שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, פגישה זו נערכה במסגרת מערכת הקשרים הענפה של מרכז אגודת ישראל בירושלים עם שגרירות ארה"ב בישראל. בפגישה השתתף גם הרב אהרן דיוויס, מנהל קשרי חוץ של מרכז אגודת ישראל בירושלים.
הפגישה שהייתה אמורה להיות שגרתית בגין הקשרים ההדוקים בין אגו"י בירושלים לשגרירות בתל אביב, והקונסוליה בירושלים וכן הממשל האמריקאי, הפכה מהר מאוד לאקטואלית בימים אלו, בנושא חוק הגיוס בכפייה, התהליך המדיני וההתפתחויות האחרונות בסוריה.

קרא עוד ב-JDN:

[postim]

השגריר ביקש לדעת מה הלך הרוח ועמדתם של הציבור החרדי בנוגע לחוק הגיוס בכפייה. בדבריו הדגיש , שבוודאי ארה"ב לא מתערבת בדברים הפנימיים שנעשים בישראל, אך ארה"ב רוצה וצריכה ישראל חזקה לא רק צבאית אלא גם פנימית, שיהיה גיבוש פנימי, הבנות משותפות, על אף שיש באופן טבעי דעות שונות, כפי שהיה 65 שנה.

הרב פרוש ענה שמדובר אצלנו בשאלה של קיום, כאשר הרבנים אצלנו ירגישו שיש ניסיון לשנות את אורח החיים שלנו, הם יכריזו על זה מלחמת דת. "אמרתי לאחרונה לחברי כנסת מהבית היהודי", הוסיף הרב פרוש "אל תתפתו לנסות אותנו, זה יכול להיות מאבק מאד מאוד קשה, זה תפקידי בימים האלה, להעביר את המסר לכולם, אם יהיה פה חוק, שאנחנו נראה בזה כפייה לגיוס, הרבנים יכריזו על זה, מלחמת דת, מאבק של דת".

"אני אומר ומבקש ממך", הוסיף הרב פרוש לשגריר " חשוב שתדווח לשלטון בארה"ב שזה גם לא יהיה הפתעה עבורכם, אם יהיה חוק שיגרום לכפייה על בחורי ישיבות, הרבנים יראו בזה ניסיון לכפות אורח חיים אחר. דבר שיכול להביא לזעזוע כבד בישראל !! "

ישראל זה המדינה היחידה שהורגים בה יהודים בגלל שהם יהודים, וככל הנראה היא תהייה המדינה היחידה בעולם שלא נותנת ללמוד תורה למי שרוצה לשבת וללמוד, אין את זה באף מקום בעולם, כפי שאין מקום בעולם שהורגים יהודים בגלל שהם יהודים.

לשאלת השגריר מדוע הציבור החרדי רואה בזה איום קיומי , ענה הרב פרוש, "זה הדרך החיים שלנו ולכן נשארנו כך, בלבושנו ובמנהגינו, הדמות של היהודי החרדי, שממשיכה מאז שקיבלנו את התורה בהר סיני. אנחנו האומה הכי וותיקה, שנשארו רק מכיוון שהוא קשר את עצמו לתורה ומתנהל לפי דרך זו 24 שעות ביממה. בין הדברים שיש בתורה, זה הציווי "והגית בו יומם ולילה" ללמוד יומם וללילה.

צריך להבין, שגם התורה מבינה שצריך להתקיים, ומי שצריך יוצא לעבוד לפרנסתו. אך שרוצים לחוקק חוק, שמלכתחילה לא ניתן לקיים בו "והגית בו יומם ולילה" מסיבות שהמדינה רוצה כך. זה ניסיון לכפות עלינו לשנות את אורח החיים שלנו, כך גם, כפייה כזו פוגעת בהתפתחות הדתית שלנו, זו הסיבה שמדובר באיום קיומי. אז הרבנים יכריזו על מהלך כזה מלחמת דת, מאבק של דת. ובמאבק של דת, אני וכולנו יודעים מי ינצח".

עוד הוסיף והדגיש הרב פרוש "במדינות הקומוניסטיות לא נתנו ליהודים לקיים את המצוות והלכו לבתי הכלא.. הם צריכים לדעת שהם הולכים לכיוון הזה ואנו ננהג בהתאם. היה בעבר חוק שירות לאומי שהכנסת חוקקה לגבי בנות דתיות, אבל הממשלה לא הכילה את זה.

במהלך הפגישה סיפר הרב פרוש על היסטוריה של הסכם עם הסוכנות היהודית והאו"ם שלא רצו להכיר במדינת ישראל רק אם יהיה הסכמה מכל הארגונים היהודיים הפועלים בפלסטין, אגו"י כארגון עולמי, היה לה נציגות באו"ם והיא נדרשה לומר מה היא חושבת לגבי ההכרה במדינת ישראל. אגו"י לא ענתה תשובה חיובית מיד, מהסיבה שלא הפשוט הדבר המצב של יהודים שולטים וההלכה היא לא נר לרגליהם, בשבילינו זה אסון, לא המספר שלנו הוא המכריעה, המשקל הוא חוקי התורה. יש מסמך סטטוס קוו, אשר נוצר מהדיונים שהיו לבן בין גוריון ומשה שרת עם הרבנים לוין, פישמן, גרינבוים. ראשי הסוכנות קיבלו על עצמם את הארבעה דברים של הסטטוס קוו.

כך גם, יש התחייבות של משה שרת לאו"ם שיש הסכמה עם אגו"י , שלא יעשו דברים כאשר לא יהיה דיאלוג עם אגו"י. אני לא מעלה על דעתי, שאם ב -47 משה שרת היה מודיע שלא יתנו לנו לשבת וללמוד פה, אגו"י היו אומרים כן, הם היו מנהלים את המאבק אז, אך לא יתכן שהמדינה מגיעה להסכמה, ולאחר 60 שנה יאיר מבקש משהו, ואז המדינה משנה את הסטטוס. מי שעושה הסכמים עם ישראל שיזהר", הזהיר הרב פרוש "יכול להיות בעוד שישים שנה יבוא אחד כמו יאיר לפיד, ויפר את ההסכמים".

לשאלת השגריר מה הוא חושב על הסיכוי של התהליך המדיני הנוכחי, ענה הרב פרוש, שבמצב הנוכחי הפלסטינים לא מסוגלים לעשות שלום, אבו מאזן מפחד מהקיצונים אצלו, כך שאין לי ציפיות מהתהליך. "אני יודע לומר" הוסיף הרב פרוש, "כאשר סאדאת אמר לא יהיה מלחמה, עוד לפני המו"מ, בגין הלך לקראתו והיה שלום, אך כאשר אתה מדבר עם אנשים שלא אומרים את זה, ומחנכים את ילדיהם לדרך טרור ושנאת יהודים. איך ניתן לעשות מו"מ איתם". עוד הוסיף הרב פרוש, רק לאחרונה קיימנו סיור עם אנשי השגרירות בירושלים בעיר בית עילית, שלכל הדעות לא תהייה חלק מתהליך מדיני, מדוע אם כך, מקפיאים את הבנייה בעיר, כאשר לזוגות צעירים אין היכן לגור.

באשר להתרחשויות בסוריה, אמר השגריר דן שפירו, שצריך להיות תגובה חזקה בינלאומית, ברוח הנורמה הבינלאומית של נגד השימוש בנשק כימי נגד אנשים. כאשר יש הוכחות ברורות, שרק בתקופה האחרונה נהרגו 400 ילדים מנשק הכימי, צריך לדעת שיש מחיר לדבר כזה. מה ילמדו איראן וחיזבאללה מחוסר תגובה. על אף שאין תמיכה גדולה בציבור, הנשיא נחוש מאוד ורואה בזה סכנה גדולה במידה ולא תהייה תגובה".

הפגישה התארכה, כאשר נושאים רבים אקטואליים וחשובים עלו על הפרק. בסיום הפגישה סיכמו שגריר ארה"ב, דן שפירו, וחה"כ הרב פרוש על המשך שיתוף פעולה של אגו"י בירושלים עם השגרירות ועל קיום פגישות גם בעתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture