החרדים אכזבו אותו בירושלים? הוא יחזיר להם בכנסת • הנקמה של ליברמן

כך יראה תג המחיר שמתכנן ליברמן לציבור החרדי • החרפת חוק הגיוס, פתיחת אזורי הרישום לנישואין, וקידום חוק ברית הזוגיות >> יו"ר ישראל ביתנו צפוי להצטרף ליש עתיד ביוזמות החקיקה האנטי חרדיות >> מה יעשו החרדים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כנס החורף של הכנסת, שנפתח באופן רשמי לפני כשבועיים, צפוי להיפתח באופן מעשי רק היום, לאחר שמרבית חברי הכנסת היו עסוקים בשבועות האחרונים בניהול ענייני המפלגה שבה הם חברים בגזרה המוניציפלית.

קרא עוד:

[postim]

כמו בכל פתיחת מושב, גם המושב הזה נפתח בהערכות שהמושב הזה יהיה חם במיוחד. על הפרק: ההתקדמות במשא ומתן המדיני לצד התפרקות אפשרית של סיעת הליכוד־ביתנו; הבחירות לראשות מפלגת העבודה; חוק המשילות וחוק הגיוס – כל אלה ישפיעו באופן ממשי על עבודת המחוקקים במהלך חודשי החורף.

מנהיג ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צפוי להפוך לכוכב הבלתי מעורער של המושב הקרוב. בעוד כשבועיים, ימסור בית משפט השלום בירושלים את הכרעת הדין בעניינו. הוא מואשם במרמה ובהפרת אמונים על שפעל לכאורה לקידומו של השגריר בבלרוס זאב בן אריה, לאחר שזה הדליף לליברמן מידע על חיקור דין נגדו במדינה. אם יורשע ויוטל עליו קלון, הוא יורחק מהכנסת לתקופה ממושכת. אם יזוכה, יחזור למשרד החוץ, ויפתח את הקלפים הפוליטיים מחדש.

ליברמן עצמו סימן את החודש הקרוב כחודש דרמטי שבמהלכו יקבל החלטה על גורל האיחוד בין מפלגת 'ישראל ביתנו' לבין מפלגת 'הליכוד'. "צריך להחליט בעניין השותפות עם הליכוד", אמר ליברמן לפני שבועות אחדים בכנס פעילים של המפלגה. לדבריו, "שמעתי את יריב לוין אומר שהנושא לא הצליח ומיצה את עצמו. אי אפשר יותר למשוך ואי אפשר יותר לגמגם בנושא הזה כי זה פוגע בשתי המפלגות יחד".

כזכור,  בבחירות האחרונות ירדו שתי המפלגות מ-42 מנדטים (27 לליכוד ו-15 לישראל ביתנו) ב-2009 ל-31 מנדטים (לפי חלוקה של 20 ח”כים לליכוד ו-11 לישראל ביתנו). נתניהו, שאיבד את השליטה במוסדות הליכוד בבחירות הפנימיות לפני חודשים אחדים, יתקשה לכפות בשבועות הקרובים על מרכז המפלגה את המשך החיבור עם ליברמן.

עתידו הפוליטי של ליברמן צפוי להשפיע לא מעט גם על גורלם של חוקים אנטי חרדיים הנמצאים על שולחן הכנסת. יש עתיד מתכוונת למצב את עצמה בכנס החורף הקרוב כמפלגה המובילה בחקיקה אנטי דתית. כבר בשבועות הקרובים תניח המפלגה שתי הצעות חוק שעשויות לעורר מחלוקת בתוך הקואליציה: חוק ברית הזוגיות וחוק להפעלת תחבורה ציבורית באופן מצומצם בשבתות. נוסף על כך, הכנסת תצטרך להכריע בתוך שבועות אחדים בגורלן של שתי הצעות נוספות שהובילה יש עתיד, וזוכות להתנגדות חסרת תקדים של הציבור החרדי: רפורמת הגיוס שצפויה לעלות בתוך שבועות אחדים לקריאה שנייה ושלישית וחוק המשילות (שמקודם יחד עם ישראל ביתנו) הכולל דרישה להעלאת אחוז החסימה וממתין להכרעת ראש הממשלה.

לנוכח מתקפת החקיקה מבית מדרשה של 'יש עתיד', ישנה חשיבות מכרעת לדעתם של שאר החברים בקואליציה לסוגיות אלו. ההערכה הרווחת היא שגם סיעות מהאופוזיציה, דוגמת העבודה ומרצ, יתמכו בחוקים הללו, והישועה הייתה יכולה לבוא מכיוונה של 'ישראל ביתנו', שיכולה מתוקף היותה שותפה חברה בקואליציה, לטרפד חלק ניכר מהצעות החוק.

אין ספק כי אחד הדברים שישליכו יותר מכל על עמדותיו של ליברמן במושב הקרוב, הוא מה שהוא מכנה – הבגידה הגדולה של החרדים בבחירות המוניציפליות. ליברמן בטוח שהנציגים החרדים – ובעיקר ידידו לשעבר ח"כ יעקב ליצמן – תקעו לו סכין פוליטית בגב, במטרה להביך אותו. ליברמן, שניחן באופי רוסי, יודע להגיש את הנקמה שהיא קרה, מצוננת ובעיקר מאוד כואבת.

ילך על הסף

וכך, על פי התכנון ייעשה למי שיו"ר סיעת ישראל ביתנו אינו חפץ ביקרו: המכה הראשונה תנחת על החרדים בקרוב מאוד, והיא תהיה בדמות החוק שמבקש לפתוח את אזורי רישום הנישואים. מדובר בחוק שיזמה ישראל ביתנו עוד בכנסת הקודמת. בכנסת הנוכחית הוא אושר בוועדת החוקה, אך רגע לפני אישורו במליאה באופן סופי, הוא נמשך בחזרה ולא עלה להצבעה. בזמנו דיברו שליברמן משך את החוק כדי לאותת לחרדים כי מעשיהם יקרבו ומעשיהם ירחקו, בעקבות התוצאות נראה שמעשיהם בעיקר ירחקו אותם. לא מן הנמנע כי כבר בשבועות הקרובים תעבור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית, מה שייתן דריסת רגל לאנשי 'צהר' שמקדמים את החוק כבר שנים ארוכות.

אך את המכה הכואבת ביותר צפוי להנחית ליברמן בחוק הגיוס. עד היום חברי סיעת 'ישראל ביתנו' שמרו על שתיקה בכל הנוגע לחוק הגיוס. למרות המחלוקות בין חברי ועדת שקד על אופי הסנקציות שיוטלו על בחורי הישיבות במקרה שלא יתגייסו, דודו רותם חבר הוועדה מטעם ישראל ביתנו סירב להתייחס לנושא. הוויכוח העיקרי כפי שנכתב לא אחת גם מעל גבי דפים אלו הוא בסוגיית הסנקציות הפליליות: האם בחור ישיבה שלא יתגייס לצה"ל יסתכן בסנקציות פליליות או שיסבול רק מסנקציות כלכליות. כעת, כך נראה, תצטרף 'ישראל ביתנו' לעמדתה של 'יש עתיד' לפיה יש להטיל סנקציות פליליות על בחור ישיבה שלא יתגייס. קשה להעריך אם ליברמן ילך על זה עד הסוף וישרוף את כל קשריו עם החרדים, אך סביר להניח שישראל ביתנו תקשיח את עמדותיה בשבועות הקרובים.

עד להפסד בירושלים, נמנע ליברמן מלהביע את דעתו בנושא. לפני כשבוע הורתה יו"רית הוועדה, ח"כ איילת שקד, להתחיל בניסוח הצעת החוק, לפי מתווה שיכלול רק סנקציות כלכליות על בחורי הישיבות.

אחד המתווים שנבחנים על ידי הוועדה גובש על-ידי עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, והועבר אתמול על ידי ח"כ איילת שקד לחלק מחברי הוועדה וליועצת המשפטית של הוועדה, מיקי פרנקל-שור. המתווה כולל שלילת מימון מהמדינה לתלמיד ישיבה שישתמט משירות, שלילת מימון ממוסד חרדי שיקבל תלמידים משתמטים, שלילת קצבת הבטחת הכנסה לאברכים שלא שירתו, ביטול הנחות בביטוח הלאומי, שלילת זכאות למס הכנסה שלילי, שלילת הטבות דיור לזוגות צעירים, מניעת סיוע בשכר דירה, איסור העסקה בשירות המדינה, איסור השתתפות בבחינות הסמכה של הרבנות הראשית ועוד.

כעת, לאחר ההפסד של ליברמן בירושלים, סביר להניח כי נושא הסנקציות הפליליות יחזור לשולחן, ולו רק כדי לשמש שוט איום על חברי הכנסת החרדיים שהכזיבו את ליברמן בירושלים.

קיצוניים במחלוקת

אבל זה לא הסוף: גם בנושא ברית הזוגיות, שהיה אחד הדגלים המרכזיים של ישראל ביתנו, צפויות להיות התפתחויות לרעה. החוק שאותו גיבשו חברות הכנסת עליזה לביא ורות קלדרון, אמור להיות גולת הכותרת של מפלגת יש עתיד בנושאי דת ומדינה. החוק מבקש לקבוע מסלול אזרחי, מנותק מהדת, שיאפשר למדינה להכיר בנישואים שלא על פי ההלכה. קרן האור היחידה בנושא הזה היא חילוקי דעות בתוך מפלגת 'יש עתיד'. הקיצוניים מעוניינים להרחיב את החוק ולכלול בו גם נישואים שאינם מקובלים ברוב מדינות העולם, לעומתם ישנם מספר לא מועט של חברי כנסת שמתנגדים לכך בתוקף. הוויכוח הזה, שסביר להניח יתגלגל לפתחו של בג"ץ, עלול להכשיל את הצעת החוק עוד לפני שזו תונח על שולחן הכנסת.

הוא שאמרנו: ירושלים על ראש שמחתנו. 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים לומר את האמת, גם בלא איומיו, עשה הרבה רע ליהדות החרדית, כך שלא יאיים, ואל לנו להתרגש מכך.

נא לבקש מחברי הכנסת של הפלג החרדי שהפסיד את הכופתאות והג'ובים אצל ליאון שיפסיקו להלך עלינו אימים אנחנו עושים מה שגדולי ישראל אומרים לנו

אברהם עקיבא תחליף את שמך ליצחק מאיר

חברה, אל דאגה, ותירגעו, כל האיומים יחזיקו מעמד עד לאמצע שבוע הבא, או שבוע שלאחריו, שאז יגזר דינו, ושוב לא יוכל להרע יותר

כלל הוא בידינו:
מי שעושה אין לו צורך לאיים, ומי שמאיים אינו יכול לעשות.
עברנו את פרעה והמן, נעבור גם את…..

צוחק מי שצוחק אחרון

לב מלכים ושרים ביד ה'

מה כבר יכול להיות,
להושיב אותנו על כסא נמוך….

אבל איפה ש"ס ודגל התורה שבחרו בליברמאן ובליאון למה הוא גם מעניש אותם ? הרי הם עשו כדבריו ! אלא מה שקרן נשאר שקרן וידוע לנו ששקר אין לו רגלים וממילא הוא וכל החבירים הרעים שלו לא יוכלו להרע לבני ישראל עבדי ה'. אל תירא ואל תחת

אל תראו את התמונות של מחללי שם שמים וזוללי יין וסובאי בשר והרשעים האלו

אי אפשר לזלזל באיומיו של ליברמן הידוע כנקמן לא קטן. הבה נתפלל לגילוי כבוד שמים, שיורשע במשפט ויורחק מן הכנסת ואז יכירו וידעו שיש אלקים בישראל.

תפסיקו לפחד חוץ מלאיים הוא לא יודע כלום הוא מנסה להראות עוצמה לפני שהוא הולך הביתה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture