פה אחד • בית המשפט זיכה את אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן זוכה הבוקר (ד') פה אחד בבית משפט השלום בירושלים, כל האישומים נגדו נשללו • מיד אחר הזיכוי יצא ליברמן לתפילה בכותל המערבי • הרב ישראל אייכלר אמר: "הזיכוי חייב לפקוח עיני הציבור על רדיפות שלטון הרשע נגד כל מי שאינו שייך לאליטה שלהם".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבוקר (ד') זוכה פה אחד ח"כ אביגדור ליברמן, על-ידי שופטי בבית משפט השלום בירושלים, ששללו את כל האישומים נגדו בו הואשם בהפרת אמונים בעת מינויו השגריר לשעבר זאב בן-אריה.

קרא עוד:

[postim]

ליברמן הואשם במרמה ובהפרת אמונים. לפי האישום הוא מינה את זאב בן אריה ליועץ במטה שר החוץ, ובהמשך קידם את מינויו לתפקיד השגריר בלטביה ב-2009, תוך שהוא מודע לכך שבן אריה כיהן שנה קודם כשגריר בבלארוס, ולכך שבן אריה העביר לו בניגוד לחוק מידע רשמי על אודות חיקור דין שבוצע בנוגע לליברמן בבלארוס.

השופטים קבעו כי לא הוכח שליברמן – הנאשם: "החלטנו לזכות את הנאשם, העובדות שהוכחו אינן מצביעות על ניגוד עניינים חמור כפי שטענה הפרקליטות". העדות היחידה על ניגוד עניינים ניתנה על ידי סגנו בעבר דני איילון, אולם העדות נמצאה כלא תקינה ולא ניתן למוך עליה.

משמעות הזיכוי היא: כי אביגדור ליברמן יחזור באופן מיידי למשרד החוץ, ממנו נאלץ לפני כשנה  להתפטר בעקבות האישום שהוגש נגדו.

מייד לאחר זיכויו אמר ליברמן: 'אני רוצה להודות לבית המשפט. 17 שנה הסתיימו. אני רוצה להודות למשפחתי, לחבריי שעמדו מאחרי 17 שנים, לצוות ההגנה שעשו עבודה מדהימה. אני רוצה להודות לאלפי האזרחים ששלחו הבעות תמיכה בימים האחרונים ולא ניתן פיזית לחזור לכל אחד ואחד'. ליברמן ציין: 'אני לא מתכוון להתעסק יותר בסוגיה הזאת, הפרשה הזו מאחוריי".

"ליברמן יבנה עצמו כעת ויתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה", אמר גורם מדיני בכיר, והוסיף  "אין לי כל ספק שליברמן יתחיל לתת את הטון בממשלת ישראל. עד עכשיו הוא שתק והמתין בשקט ובצד לכל אלה שביקשו את רעתו וכעת הוא יתערב ויעסוק בסוגיות רבות העומדות על סדר היום. לא ניתן יהיה להתעלם ממנו. כלל לא אתפלא אם ליברמן יבנה עצמו כעת ויתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה".

עוד אמר הגורם: "הזיכוי המלא גרם לכך שליברמן יצא מחוזק מאוד ובעצם קיבל היום כוח פוליטי אדיר לזה שכבר במילא היה לו".

מיד בתום הדיון, עזב ליברמן את אולם בית המשפט וסרב לענות לשאלת עיתונאים הרבים שהימתינו לו ויצא לעבר הכותל המערבי להודות ולהתפלל על זיכויו.

כעת מסתמן כי כבר ביום שני בשבוע הבא יושבע אביגדור ליברמן לתפקיד שר החוץ, לאחר שהתיק הזה נשמר אצל ראש הממשלה עד להכרעת הדין.

זמן רב לפני המשפט יצא ליברמן מביתו ביישוב נוקדים בגוש עציון, לקראת הכרעת הדין בפרשת השגריר בבית משפט השלום בירושלים. ליברמן יצא מיציאה צדדית וחמק מלדבר עם העיתונאים. לפני תחילת הדיון המתינו בביהמ"ש כעשרים דקות לבואו של עורך דינו של ליברמן, יעקב ויינרוט שאיחר לדיון עקב פקקי ענק בכביש מספר 1 בעקבות אוטובוס שעלה באש.

ח״כ הרב יעקב ליצמן אמר מיד אחר הזיכוי "אני מברך על זיכויו המלא של ח״כ אביגדור ליברמן, בתום שנים רבות של סבל ועינוי הדין, ומאחל להצלחתו בהמשך תפקידיו הציבוריים״.

ח"כ הרב מאיר פרוש אמר: "אני מברך את ידידי ח"כ אביגדור ליברמן ובני משפחתו, על הזיכוי המלא שהתקבל בבית משפט. מדובר בסיומו של עינוי דין מיותר. מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו, ומבקש ממנו לסייע לשמור על ערכי היהדות והתורה בארץ".

ח"כ הרב ישראל אייכלר בירך על הזיכוי פה אחד ואמר כי "הזיכוי חייב לפקוח עיני הציבור על רדיפות שלטון הרשע נגד כל מי שאינו שייך לאליטה שלהם". וסיים את דבריו "וכל הרשעה כולה כעשן תכלה… כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי אמר על הכרעת בית המשפט כי ליברמן איננו אשם "אני שמח בשמחתו, ומברך את משפחתו על הזיכוי המוחלט לאור הסבל הרב שעבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח זמן קצר אחר הזיכוי עם אביגדור ליברמן. רה"מ נתניהו אמר לליברמן: "אני מברך אותך על הזיכוי פה אחד ושמח על שובך לממשלת ישראל כדי שנמשיך לעבוד יחד לטובת עם ישראל".

שר הביטחון משה יעלון אמר: "אני מברך את חבר הכנסת אביגדור ליברמן עם זיכויו פה אחד במשפטו וחזרתו לפעילות מלאה במערכת המדינית והפוליטית, אל מול האתגרים שמדינת ישראל ניצבת בפניהם".

מנגד קוראת יו"ר העבודה ח"כ יחימוביץ לפרליטות, לערער על הזיכוי של ליברמן. יחימוביץ מיהרה לגנות את פסק הדין מיד אחר הפסיקה.

עורך דינו של ליברמן, יעקב ויינרוט אמר היום לתקשורת כי הם ציפו לתוצאה הזאת, חקירות שנמשכות 17 שנה זה דבר שדרוש תיקון, והתנצל על האיחור, "היו פקקים גדולים".

השר אורי אריאל מהבית היהודי הגיב על זיכויו של ליברמן: "אני מברך את ידידי אביגדור ליברמן על הזיכוי ובטוח שכעת הוא יוכל לחזור ולתרום למדינת ישראל בכוחות מחודשים. חבל שעבור הצדק הזה חיכה שנים רבות. זהו עינוי דין חמור שאסור לנו כמדינה להסכים אליו ופוגע בדמוקרטיה ובזכות להליך הוגן".

ליברמן היום בבית המשפטAFP
ISRAEL-POLITICS-TRIAL-CORRUPTION-LIEBERMAN-VERDICT 000_Nic6261861 ISRAEL-POLITICS-TRIAL-CORRUPTION-LIEBERMAN-VERDICT

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture