אבוטבול: "ההפגנות פוגעות בהתפתחות העיר"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בועדת הפנים של הכנסת: "ההפגנות נגד תוצאות הבחירות פוגעות בהתפתחות העיר בית שמש" • נציג משרד הפנים בדיון: ממחר (שלישי) משה אבוטבול והחברים החדשים שנבחרו למועצת העיר נכנסים לתפקידם • יו"ר ועדת הפנים ח"כ רגב סיכמה את הדיון בפנייה למשטרה לזרז את החקירה בעניין בכדי להנמיך את הלהבות בבית שמש - "רק מידע אמיתי ישיב את השקט לעיר שנמצאת כל הזמן בכותרות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום כמעט שעתיים של דיונים קולניים על מערכת הבחירות הגועשת שידעה בית שמש, סיכמה יו"ר הועדה ח"כ רגב (הליכוד) את הדיון בפנייה למשטרה ולמשרד המשפטים שנמצאים בהליך חקירה על חשדות לזיופים, לסיים מהר ככל שניתן את החקירה, וזאת בכדי להשיב את השקט לעיר בית שמש, מתוך ידיעה כי הדברים נחקרו והובררו בצורה הטובה ביותר.

קרא עוד:

[postim]

ראש עיריית בית שמש ר' משה אבוטבול, אמר בדבריו בוועדה כי "אנו מכבדים וסומכים על רשויות החוק שיבדקו כל חשד לאי סדרים במקום זה או אחר. ללא כל קשר, אני מצר על התנהלותם של גורמים פוליטיים אשר מסרבים לקבל את הכרעת הבוחר ומתעלמים מכללי הדמוקרטיה".

"אני קורא לכל הגורמים לכבד את החלטת הבוחר. כנבחרי ושליחי ציבור, יום לאחר הבחירות עלינו לשלב ידיים יחד, ולפעול בשיתוף פעולה לקידום ושיפור איכות החיים של תושבי העיר. אסור לנו לעסוק בפוליטיקה קטנה ובהכפשות. אני קורא לכל מי שהעיר ותושביה חשובים לו להצטרף למלאכת העשייה והפיתוח של בית שמש, שבעזרת השם תימשך ביתר שאת גם בשנים הקרובות", אמר ראש עיריית בית שמש שהבהיר כי ההפגנות הקולניות שנערכות בעיר לא פוגעות בו באופן אישי, אלא פוגעות בעתידה של בית שמש, ולכך מוטב שהאנרגיות יתועלו לדברים חיוביים, שיביאו לשיפור איכות החיים של כלל התושבים.

ח"כ הרב משה גפני התייחס למערכת הבחירות ולטענות על זיופים, ואמר כי ישנו חוק במדינת ישראל הקובע כי טענות על זיפים צריכות להתברר בבית משפט, הפגנות רחוב לא יכולות לשנו את התוצאות, ורק מראות כי הדמוקרטיה ניתנת לפרשנות מחודשת עבור מי שלא הצליח בבחירות.

ח"כ גפני הוסיף כי הוא שמע בראשית הדיון כי אלו שלא מכבדים את החלטת הבוחר טוענים שלא מדובר בגלל יחסי חילונים – חרדים, אך משום מה הוא שנכנס לבניין הכנסת ראה הפגנה בנושא, והבחין בשלט אחרי השלט עם הקריאה 'לא ניתן לחרדים לנהל את העיר'.

ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס ציין כי ראש עיריית בית שמש ר' משה אבוטבול פועל בשוויוניות מלאה לכל המגזרים בבית שמש, והזכיר כי בתפקידו כסגן שר החינוך היה עד לכך איך ראש העיר פעל עבור כולם ודאג למען האיזון בבית שמש.

הרב משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש בוועדת הפנים היום

ח"כ הרב יעקב מרגי אמר בוועדה כי בחירתו לראשונה של ר' משה אבוטבול לראשות העיר היה בתקופת היותו מנכ"ל ש"ס, ובאותם הימים מי שפנה אליו היו נציגי מפלגות חילוניות שטענו כי אבוטבול מקובל עליהם כאיש נעים שיחה והליכות, הגון ומתון, , אך הוא כבר התריע בפניהם באותם הימים כי הדברים עוד יגיעו לידי מלחמות רחוב על בסיס חילונים-חרדים, ולכך חשש למהלך. על עצם הדיון אמר חה"כ מרגי כי כל נבחרי הציבור מאוחדים בדרישה שאסור לזייף בבחירות, וזו גם דרישתו של משה אבוטבול שהנושא ייבדק והצדק יצא לאור.

ח"כ הרב ישראל אייכלר טען בדיון כי ההפגנות שנערכות בבית שמש רק פוגעות בציבור של בית שמש הוותיקה, שכן ההפגנות הללו מרחיקים תושבים חילוניים ומסורתיים מלרכוש דירות בבית שמש, ואחר כך עוד מיצרים כי בית שמש הופכת לחרדית. "אני לא יודע על זיופים שנעשו, ובשביל כך יש משטרה, אבל לא לקבל את דין הבוחר יהפוך אותנו לכיכר תחריר במצרים שלמעשה לא היטיבה עם אף אחד מהצדדים", אמר אייכלר.

ח"כ הרב אברהם מיכאלי וח"כ הרב ניסים זאב המשיכו אף הם וטענו כי מדובר במחאות קולניות וחבל שהשיח הזה מביא את בית שמש למלחמות מיותרות, במקום להתמודד בכבוד עם התוצאות.

תנ"צ אורי מכלוף, ראש חטיבת החקירות ביאח"ה, שנדרש לעניין ע"י יו"ר הועדה, שביקשה לדעת על היקפי החקירה ואם יש להם תאריך יעד לסיום, ציין בדבריו כי ב-17/11 יש להם ישיבה משותפת עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא, והוסיף כי  "החקירה הינה ברגישות גבוהה. מדובר בהיקף גדול מבחינת חומרים. תוצאת החקירה מחייבת לא לגלות פרטים. מדובר בעשרות מקרים, אך איננו יכולים לפרסם כרגע פרטי חקירה ולא לתחום בזמן".

נציג ועדת הבחירות ומשרד הפנים אמר בדיון כי לפי ההליך הרישמי, עם תום 21 יום מיום הבחירות, ראש העיר הנבחר וחברי המועצה נכנסים לתפקידם, מי שרוצה למנוע זאת צריך לפנות לבית משפט, לכך ברור שלפי המציאות הנוכחית נבחרה בבית שמש עירייה חדשה, וכל עוד ובית המשפט לא נדרש לנושא, זו עירייה חוקית לכל דבר ועניין.

לשאלת יו"ר הועדה מה בדעת משרד הפנים לעשות כדי למנוע זיופים, אמר נציג ועדת הבחירות כי עם כניסתן של תעודות זהות חכמות הבעיות האלו ייעלמו, אך לגבי הפרשייה הנוכחית זה לא בסמכותם לבדוק אלא אך ורק של בית המשפט.

במהלך הדיון נשאו דברים חברי כנסת נוספים מסיעות הליכוד, יש עתיד, הבית היהודי, העבודה, וכן מר אלי כהן, ונציגים נוספים מהמפלגות החילוניות בבית שמש, שביקשו מועדת הפנים שתפנה ליועץ המשפטי לממשלה שיעצור את פרסום תוצאות הבחירות בבית שמש, אך בקשתם לא נענתה, ויו"ר הועדה חה"כ רגב אמרה להם כי הכתובת לכל ערעור הוא בבית המשפט.

יצוין כי במהלך הדיון יו"ר הועדה הוציאה מאולם הועדה מספר רב של תושבים שהגיעו יחד עם נציגי המפלגות החילוניות בבית שמש, אחר ואלו הפריעו לניהול התקין של הועדה, ולא נתנו לקיים את הדיון החשוב.

בשולי הדברים נציין כי ראש העיר ר' משה אבוטבול צירף מסמך לדבריו, בו מפריך אחת לאחת את כל הטענות כביכול על זיופים והטיית הבחירות, המסמך המלא הועבר ליו"ר הועדה חה"כ בכדי שיהיה חלק מהפרוטוקול של הדיונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture