ח"כ מוזס: "בכל הדרכים להר הזיתים זורקים אבנים"

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום דיון בנושא מחדלי האבטחה של משטרת ישראל בהר הזיתים. זאת לאור פניית יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, הרב אברהם לובינסקי • יו"ר הוועדה ח"כ רגב אמרה בתום הדיון כי היא מאוכזבת מתשובות המשטרה. והיא שוקלת ברצינות לעצור מעתה את כל נושאי השיטור העירוני בכל רחבי הארץ המגיעים לוועדה, עד שהנושא לא ייפתר.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאור פניית הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, קיימה היום וועדת הפנים של הכנסת דיון בנושא מחדלי האבטחה של משטרת ישראל בהר הזיתים.

קרא עוד:

[postim]

בדיון השתתפו; ח"כ הרב יעקב ליצמן, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, ח"כ הרב ישראל אייכלר, ח"כ הרב יעקב אשר, ח"כ הרב אורי מקלב, ח"כ הרב דוד אזולאי, ח"כ סטרוק, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים – הרב אברהם לובינסקי וחברי הוועד ג'ף דאובה והרווי שוורץ, ח"כ לשעבר אריה אלדד, הרב הלל הורוביץ, אריה קינג חבר מועצת עיריית ירושלים, הרב חיים מילר יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה, מפקדי המשטרה ונציגי משרד השיכון ומשרד המשפטים.

הרב אברהם לובינסקי, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, שהגיע במיוחד מארה"ב, הציג בתחילת הדיון את הנתונים הקשים ועל מחדלי המשטרה באבטחת ההר. הוא גילה כי רק בחודש האחרון אירעו למעלה מ-24 אירועים של זריקות אבנים ובלוקים לעבר הפוקדים את ההר.

ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס שיתף את הנוכחים בעדות אישית על אבנים שספג בער"ח בעת שעלה לפקוד את הר הזיתים ואמר: "אנשים מפחדים לעלות להתפלל בהר. פוחדים לרכוש קברים בהר הזיתים כי בכל הדרכים המובילות להר הזיתים זורקים אבנים".

ח"כ הרב אברהם מיכאלי אמר בדיון: "מי היה מאמין שהר הזיתים יהפוך למקום מסוכן שאנשים מפחדים להגיע לשם. המשטרה מזלזלת במקום וחייבים לשנות את המצב".

ח"כ לשעבר אריה אלדד חידד אף הוא כי מדובר בבעיית אבטחה מצד המשטרה ואמר: "כשהמשטרה רוצה היא יודעת לתת מענה זה רק עניין של רצון וסדרי עדיפות. אם המשטרה תרצה היא יכולה למנוע את הסבל של רבבות העולים להר ויכולים להשיג שקט. כל גוף מפיל את האחריות על השני אבל בסופו של דבר מי שצריך בפועל להעניק אבטחה לא עושה זאת כראוי".

גם ח"כ הרב יעקב ליצמן הזדעק ואמר בדיון: "נושא אבטחת הר הזיתים חייב להיות בראש סדרי העדיפות. גם התחבורה הציבורית להר הזיתים אינה משופרת וגם נושא זה צריך להיפתר".

ח"כ הרב אורי מקלב אמר :"הדיון אמנם לא פופולארי אבל זה הדבר החשוב שצריך לטפל בו היום. אני מציע להקים מנהלת ממשלתית עם סמכויות שתטפל בכל הנושא של הר הזיתים. המצב שפוגעים באנשים ומחללים קברים הוא גרוע וחמור. אם זה היה קורה באירופה היינו מזדעקים אבל כשזה קורה כאן בירושלים כולם שותקים".

ח"כ הרב יעקב אשר אמר במהלך הדיון: "הר הזיתים הוא לא עוד בית עלמין. כשמדינת ישראל משקיעה כל כך באבטחת אירועים היא משום מה לא מוצאת את הכוחות להשקיע בהר הזיתים. חייבים לעשות הכול כדי שהמקום יהיה שקט ורגוע".

יו"ר התנועה למען ירושלים ותושביה הרב חיים מילר אמר: "אם המשטרה לא תתחיל לאבטח את הר הזיתים ברצינות זה ייגמר בהרוג". מילר סיפר למשתתפים כי כבר לפני עשרים שנה סבתו ביקשה לא להיקבר בהר הזיתים בשל החשש כי לא יוכלו להתפלל על קברה.

לאחר שנציגי המשטרה השיבו תשובות מתפתלות ומתחמקות סיכמה יו"ר הוועדה ח"כ רגב את הדיון ואמרה "אני מאוכזבת מתשובות המשטרה. אני שוקלת לעצור מעתה את כל נושאי השיטור העירוני בכל רחבי הארץ המגיעים לוועדה, עד שהנושא לא ייפתר. לא יהיה מצב שאזרח ישראלי לא יוכל לעלות להר הזיתים בבטחה. אני אדבר על כך עם השר לביטחון פנים כי כל נושא האבטחה בהר לוקה בחסר. אני מתכוונת לעשות סדר באבטחת הר הזיתים".

בסיכום הדיון הודיעה יו"ר הוועדה ח"כ רגב כי היא דורשת מהשר לביטחון פנים להופיע בפני הוועדה עם תשובות מדויקות על האבטחה בהר הזיתים ובכוונתה לקיים דיון נוסף בעוד חודשיים.

צילום: חדשות 24

אברהם מיכאלי מוזס ועוד הלל הורוביץ, מוזס, מיכאלי הרב אורי מקלב בדיון בועדת הפנים בכנסת ישיבת ועדת הפנים של הכנסת ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים עם אלי ישי ראשי המשטרה בדיון בוועדת הפנים של הכנסת עם יעקב ליצמן ראשי המשטרה בדיון בוועדת הפנים של הכנסת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת אני חושבת שהם צודקים שצריך אבטחה

נכון הכל הדרכים למקומות הקדושים ליהודים יש זריקת אבנים מסוכנת.

היום 15-7-2015 זרקו עלינו אבנים בדרך לבית הקברות בהר הזיתים הדרך היתה פתוחה { אין סימן למשטרה } 3 נערים חיכו למכונית "יהודית" ושהגענו לפקק הם התקיפו ונתצו את השמשה האחורית והמשיכו בלי פחד עד שברחנו <<<<<<<השוטרים שהגיבו ספרו שזה אירוע יומיומי יומיומי יומיומי אז למה אין שוטרים בקצה השכונה ולמה אף אחד לא מתריע על הסכנה? ולמה לא עושים משהו כנגד כגון לחסום את הכביש של השכונה הזאת???תגובה נגד סכנת חיים ממשית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture