מקלב: "מי שלא משתמש בתח"צ לא יכול להבין את הנוסעים ולהחליט עבורם"

כך אמר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה על רפורמות וארגון מחדש במערך התחבורה הציבורית בישראל • "הנוסע צריך לחוש שינוי שמטיבים עמו והוא יכול להגיע למחוז חפצו במהירות, בזמינות ובביטחון", הוסיף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"הכנת תכניות מקיפות ורפורמות בתחבורה הציבורית אינן יכולות להיעשות בלי מעורבות של ציבור הנוסעים ונציגי הציבור כבר בשלב הראשוני. בעובדה שמציגים לציבור את התוכניות בשלב הסופי אין בכל כל תועלת, שכן השינויים המבוצעים בסוף הם מינוריים ולא בהכרח מסייעים לנוסעים". כך הבהיר היום ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה), במהלך דיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה על ארגון מחדש של תוכניות אב לתחבורה ציבורית.

קרא עוד:

[postim]

"מי שלא נוסע בתחבורה ציבורית אינו יכול להבין את סבל הנוסעים ואת השינויים המתבקשים ואין לו סמכות להחליט עבורם", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "מי שאינו נוסע בתחבורה הציבורית אינו יכול להבין מה זו המתנה מורטת עצבים, סבל בגין אי עמידה בלוחות הזמנים, אוטובוסים שמדלגים באופן שיטתי על תחנות, יחס משפיל ואוטובוסים שאינם תקינים".

במהלך שנותיו הרבות בפעילות ציבורית, ציין ח"כ הרב אורי מקלב, מרבית ההערות המקצועיות בתחום התחבורה הציבורית התקבלו דווקא מנוסעים שהכירו את הצרכים והביעו את התובנות המועילות ביותר. "נוסעי התחבורה הציבורית שחשים על בשרם מידי יום את הקשיים והזלזול בהם משיאים עצות חיוניות לשיפור מערך התחבורה הציבורית לא פחות ממלומדים בוגרי הטכניון", הוסיף.

לדבריו, העובדה שיש עלייה באחוז הנוסעים בתחבורה הציבורית אינה אומרת דבר על שביעות הרצון שלהם. "משרד התחבורה חייב לקבוע חמישה-שישה פרמטרים ברורים לתחבורה ציבורית מתקדמת ולבדוק האם החברות עומדות בכך, וזה צריך להיות לא רק במטרופולינים הגדולים אלא בכל יישוב שבו זכתה חברה חדשה במכרז", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "למשרד התחבורה צריכה להיות ביקורת תכליתית לעתיד כאשר הרצון הסופי הוא להביא לשיפור דרמטי בתחבורה הציבורית, על מנת לראות תוצאות טובות למשאבים הרבים המושקעים בתחבורה הציבורית. הנוסע צריך לחוש שינוי שמטיבים עמו והוא יכול להגיע למחוז חפצו במהירות, בנוחות ובדיוק בלוחות הזמנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד

משה'לה בשיחה עם משפחתו,
ג' כסלו תשע"ד
המסר מתורגם מאנגלית.

"מי לחיים ומי למוות"

אני באמת מאד מוטרד עם מה שקורה בארץ ישראל.

אני יכול לראות ברור איך הממשלה החילונית מנסה להרוס את האידישקייט. אני יכול לראות ברור איך הם רוצים להפוך את הארץ הזאת לחלום המקורי של היהודים הציונים הלא-דתיים, החזון להפוך את ישראל לארץ כמו כל הארצות בעולם, לעשות את ישראל, את מדינת-ישראל לחברה מושלמת ב'סדר-העולם-החדש', לעשות את מדינת ישראל לא-יהודית זה קורה – והיהודים ישנים. להרבה מהיהודים זה לא אכפת. אבל החרדים? איפה החרדים?! למה אתם נותנים לזה לקרות?! למה אתם כל כך בשקט?!

אני אגיד לכם למה. בגלל שאתם מדי עסוקים בלהלחם אחד עם השני. אז מה זה מעניין אם ציון דוד-המלך ע"ה נמסר לכנסיה הקתולית?! מה אכפת לכם?! מה שחשוב זה שתוכלו לקבל כסף עבור בתי-הספר, אפילו אם התמורה היא חינוך יהודי אמיתי. יותר חשוב להלחם אחד-נגד-השני על מי הולך להיות הנציג בעיריה או בכנסת!

טוב, יהודים יקרים שלי. אנחנו בצרה גדולה. אנחנו בצרה מאד גדולה – כי אתם מוכרים את הנשמות שלכם, וה' לא ישכח את זה. ובכל אופן, אני בטוח שהרבה מאלו שמוכרים את הנשמות שלהם לשטן – שזה הכנסיה, או מוכרים את נשמותיהם לכסף – שזה 'עגל הזהב', או פשוט מוכרים את נשמתם עבור כבוד – אתם כולכם עומדים לשלם מחיר כבד. מפני שאתם בודאי שייכים למצרִיִים האלו שיצאו עִם עַם ישראל ממצרים. אתם בודאי שייכים לערב-רב שגרמו לעם ישראל כל כך הרבה צרות לאורך כל הדורות.

ה' אוהב את עם-ישראל. ה' אוהב אותנו, אבל אנחנו היהודים לא יודעים בדיוק מי הוא יהודי אמיתי ומי הוא "ערב-רב". דבר אחד בטוח: הערב-רב אין לו שום לב ליהודים אחרים. לא איכפת לו על כאב של יהודים אחרים.

מה שקרה בבחירות האלו, ומה שקרה בתסבוכת עם הבנייה על הקברים בבית-שמש, ומה שקרה עם תוכנית-הליבה ששולבה לתוך בתי הספר החרדים, ומה שקורה עם החוקים נגד הנישואין לפני גיל 18, בעוד שהפלות לנערות צעירות נחשבות דבר יפה, אין בעיה. זה בהחלט מוסרי… על זה אין שום עונש. אפילו שאנחנו רואים יותר ברור מי הוא חלק של איזו קבוצה – בכל זאת, כאן נעשה בירור ענקי-ענקי: מי לחיים ומי למוות…

אני רק רוצה לומר לכם, יהודים אמיתיים, להשגיח על כל דבר שקורה, ולשמור על עצמכם. תשמרו טוב טוב על עצמכם. היכנסו עמוק אל תוך החורים שלכם, אל תוך הבתים שלכם, ואל תאפשרו לעולם החיצוני להפריע לכם. תשמרו שבת בדיוק לפי ההלכה, טהרת המשפחה, כל הדינים שבתורה, ואל תכנעו. תחזיקו חזק בקדוש ברוך הוא, לא משנה מה שקורה בעולם! לא משנה כמה נורא שזה נהיה, ולא משנה כמה רע שאלו המכונים 'יהודים' כביכול, יהודים-ציונים, יהודים חילונים, הופכים להיות נגדינו. אדרבה, עם כל מהלומה שהם מנסים להכות בנו, אנחנו צריכים להתקרב אל האמת יותר ויותר, קרובים אל השם יותר ויותר.

אני יודע כמה שהדברים מבלבלים, אבל תנסו לא להתבלבל. הסתכלו טוב-טוב מי עושה מה. אתם לא צריכים לדבר שום לשון-הרע. רק תשמרו את זה בלב שלכם. רק תסתכלו ותראו מי עושה מה, ותדעו היכן טמונה האמת, ותישארו עִם הקדוש ברוך הוא. אל תקשיבו לשטויות של החילונים. אל תקשיבו לשטויות של הערב-רב החרדים. אל תקשיבו לשטויות של הרבה מהדתי-לאומי. תקשיבו רק לאמת. תקשיבו רק לתורת-השם, ותשובו אל השם.

החילונים מבלבלים את החרדים. הם קונים אותם בכסף. הזמנים קשים. זה קשה לשים אוכל על השולחן עבור הילדים שלנו. זה לא קל לשלם את החשבונות שלנו. אבל דבר אחד אני יכול לומר לכם: אם תישארו קרובים אל ה', אתם תראו כל הזמן ניסים, ולא תצטרכו אותם, את הגויים, את היהודים החילונים, לספק לכם מחיה. הקדוש ברוך הוא בעצמו יפרנס אתכם, וימחוק אותם מעל פני האדמה.

ליהודי חוץ לארץ: אל תשתמשו במה שאני אומר כתירוץ להגיד: "טוב, אז אם זה כל כך נורא בארץ ישראל, אז אני כבר יכול גם להישאר בצרפת, באנגליה, באמריקה, בכל מקום".

זו ממש איננה טענה. מפני ששני-שליש של העולם עומד להיהרס, וזה לא כולל את ארץ-ישראל. ואילו היהודים שהם יהודים אמיתיים – הם יינצלו. ואני יודע שאתם תאמרו: "אז אני לא צריך לעזוב. הרבי מסאטמר אמר לא לעזוב את אמריקה לפני שמשיח בא". אבל בכל אופן, אם הסאטמר רבי זצ"ל היה חי כיום, אני בטוח שהוא היה חש אחרת. בכל אופן, אפילו אם אתם מחליטים להישאר באמריקה בגלל שהסאטמר רבי זצ"ל אמר, אם אתם עושים זאת באמת לשם-שמים, ה' יציל אתכם. אבל אם אתם רק משתמשים בזה כתירוץ בגלל שאתם כל-כך אוהבים את 'עגל הזהב' – אז זה לא יציל אתכם.

ואני רק אומר לכם שאם אתם במקום סכנה, ואתם מבינים את זה, ואתם מרימים את עצמכם והולכים לארץ ישראל, יש לכם זכויות בשמים, וזה יכול לעזור לכם לשרוד בדרך הרבה יותר קלה. בכל אופן, אם אתם נשארים בארצותיכם רק כדי להמשיך במסיבות שלכם – אזי לא יהיו לכם זמנים קלים, אם אתם יהודים אמיתיים.

אני רוצה לומר שוב. זו הצורה, זו הדרך שזה עובד: כל היהודים האמיתיים ינצלו, בעזרת ד' בכל אופן, אלו שהם רחוקים – יסבלו הרבה יותר מאלו שהם קרובים. 'רחוקים' זה אומר רחוקים מה', 'קרובים' זה אומר קרובים אל ה'.

אתם יכולים להיות בקצה העולם ובכל זאת תילקחו ותובאו אל בית-המקדש, אבל אתם גם יכולים להיות בירושלים, ליד הר-הבית, ולהיות ערב-רב, ואף פעם לא תגיעו.

אני רק אומר לכם שזה יהיה יותר קל כאן, ואם יש לכם את היכולת – אני מתחנן אליכם: תקומו ותעזבו.

הוא לא באמת מחזיק את הרב קו! תסתכלו טוב, הוא מושתל שם בפוטושופ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture