"יהדות התורה" נכנסה לקואליציה עם ברקת • שני סגנים בשכר

הסיעה חתמה היום עם ראש העיר על ההסכם הקואליציוני וסוכם כי מקרב חברי המועצה של סיעת "יהדות התורה" ימונו שני סגני ראש עיר. כמו כן תחזיק הסיעה בשלל תיקים, בין היתר תיק הדיור החרדי ומשנה למחזיק תיק תכנון ובניה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סיעת "יהדות התורה" וראש העיר ירושלים ניר ברקת חתמו היום (ג') על הסכם כניסה לקואליציה העירונית בראשותו של ברקת.

קרא עוד:

[postim]

במסגרת ההסכם הקואליציוני התחייבו הסיעות לאמץ את מתווה "תכנית ברקת 2013" שתהווה את קווי היסוד לקואליציה ואת מדיניותו של ראש העיר לרווחת כלל תושבי ירושלים. "ניהול העיר יהיה תוך שימת דגש על שמירת הסטטוס-קוו בענייני הדת והצביון היהודי ותוך כיבוד הדדי של אוכלוסיות העיר השונות" נכתב בהסכם שעליו חתמו הסיעות וברקת.

במסגרת ההסכם הוחלט כי ימונו מקרב חברי המועצה של סיעת "יהדות התורה" שני סגני ראש עיר. כמו כן תחזיק הסיעה בתיק הדיור החרדי ומשנה למחזיק תיק תכנון ובניה, תיק מינהל תפעול – שפ"ע ותברואה, תיק הרווחה, אחריות על המינהלים הקהילתיים החרדיים תחת מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, תיק נכסים ומבני ציבור תחת מחזיק תיק הפיתוח הכלכלי, תיק מבני דת, תיק שירותי הנדסה, תשתיות ורשות החניה, פיתוח תעסוקה למגזר החרדי, תחבורה ציבורית חרדית תחת מחזיק תיק התחבורה ותיק הפיקוח העירוני.

כמו כן, הסיעה תקבל את תפקיד יו"ר ומ"מ יו"ר בוועדות הבאות: משנה ליו"ר הוועדה לתכנון ובניה, יו"ר וועדת מכרזים, יו"ר הועדה לזהירות בדרכים, יו"ר וועדת שפ"ע ותברואה, יו"ר וועדת רווחה ומ"מ יו"ר וועדת הקצבות.

חתימת ההסכם מגיעה אחר יממה רצופה של ספקות, ולא היה ברור האם אכן תצטרף הסיעה לקואליציית ברקת. זאת מאחר שברקת מיהר לסגור עם סיעות אחרות, ולא שמר ל"יהדות התורה" את התיקים אותם דרשו.

אולם, נדמה כי ברקת החליט בכל זאת שהוא צריך את הסיעה ונתן לסיעה שלל תיקים מכובד. תיקים הנוגעים ברובם למגזר החרדי בעיר הבירה.

"אני מברך על כניסת 'יהדות התורה' לקואליציה בראשותי. הקואליציה תפעל לקידום כלל תושבי העיר והיא בעלת פוטנציאל עצום לקידום ירושלים". אמר ברקת והוסיף כי "אני שמח ומאחל שסיעת 'יהדות התורה' תהיה חלק משמעותי בחיזוקה ופיתוחה של ירושלים".

אנשי סיעת יהדות התורה אחר חתימת ההסכם הקואליציוני עם ניר ברקת
צילום: דוברות עיריית ירושלים

כזכור, אמש חתמו סיעות ש"ס ו"בני תורה" על הסכם עם ברקת, במסגרת ההסכמים נחתם כי חבר המועצה מטעם סיעת ש”ס צביקה כהן ימונה לסגן לראש העיר, ויחזיק  בתיק החינוך החרדי (מנח”ח). ויו”ר סיעת “בני תורה” חיים אפשטיין ימונה לסגן לראש העיר ומחזיק תיק ח”ן חרדי ותרבות תורנית מאוחד וכן כנציג העירייה בוועדה המחוזית. בנוסף נחתם כי סיעת ש"ס תחזיק בתיק הארנונה הכולל את הועדה להנחות ופשרות בארנונה ובמים, תיק הספורט החרדי, אחריות על קידום נוער חרדי ואחריות על תרבות מורשת מן המזרח במסגרת מנהל תרבות ופנאי.

אתמול, אחר חתימת ההסכם עם ש"ס, אמר צביקה כהן, סגן ראש העיר המיועד מטעם ש”ס: “אנחנו הולכים לעבוד בצורה משותפת כאשר תושבי העיר תמיד לנגד עינינו ונעבוד קשה כדי שמערכות החינוך יגיעו לפסגות גבוהות. אני מאמין בעבודה משותפת עם הצוות המורחב בראשותו של ראש העיר מר ניר ברקת. כמו כן אנחנו ממתינים בציפייה לידידינו מ’יהדות התורה’ ומקווים שייכנסו לקואליציה”.

כמו"כ יו”ר סיעת “בני תורה” וסגן ראש העיר המיועד חיים אפשטיין אמר: “ההסכם הקואליציוני שחתמנו הערב מביא לידי ביטוי את השותפות שלנו בניהול העיריה במטרה לשרת כלל תושבי העיר. עמדנו על שמירת הסטטוס קוו, אותו אישר לפני חמש שנים מרן הרב אלישיב זצ״ל בתקווה שנוכל להוסיף לקדושתה של ירושלים ולקדש שם שמים בתפקידנו החשוב”.

לקואליציה הרחבה בראשות ברקת הצטרפו הסיעות: יהדות התורה, ש"ס, בני תורה, ירושלים תצליח, התעוררות, ירושלמים, הבית היהודי, ירושלים מאוחדת ופ"ז, והיא מונה 28 חברי מועצה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה מיכאל הלברשטם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture