בעקבות הירי: צה"ל תקף בעזה

כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חיל-רגלים, תקפו יעדי טרור ברצועת עזה זאת בעקבות הירי הבוקר (ג') שגרם למותו של אזרח ישראלי שעבד בשירות צה"ל לתיקון גדר המערכת • בשעה האחרונה הותר שמו לפרסום • הפלסטינים: שני בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם ילדה בת 4, ועוד שישה בני אדם נפצעו • יעלון: "נגיב באופן תקיף וכואב על פגיעה בריבונות שלנו ופגיעה באזרחינו וחיילינו. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט גם בעזה” • גורם צבאי בכיר: "אנו מוכנים לכל תרחיש".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות רגליים, תקפו בשעות האחרונות יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לפיגוע הבוקר (ג') ליד נחל עוז בו נהרג אזרח ישראלי  בן 22, בשם סאלח אבו-לטייף תושב רהט, שעבד בשירות צה"ל בעבודות לתיקון הגדר בין ישראל לרצועה.

קרא עוד:

[postim]

כוחות צה"ל תקפו הערב אתר לייצור אמצעי לחימה, תשתיות טרור בדרום רצועת עזה, מוקד פעילות טרור, תשתית טרור במרכז הרצועה וכן שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה.

הפלשתינים מדווחים כי עד כה ביצע חיל האוויר הישראלי 12 תקיפות בעזה. הפלשתינים מדווחים עוד כי שני בני אדם נהרגו בהם ילדה בת ארבע וכשישה נפצעו בתקיפות.

דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף תשתיות טרור בצפון ובדרום הרצועה. וכי התקיפה בוצעה בתגובה לאירוע שהתרחש בשעות הצהריים, בו נהרג אזרח מירי מנשק-קל אשר בוצע לעברו בעת עבודות בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות, כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות. הוא ציין כי זהו ההרוג הישראלי הראשון בעוטף עזה מתום מבצע "עמוד ענן".

מוקדם יותר היום נפטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע עובד התחזוקה שנורה על ידי צלף פלשתיני. שעה קלה אחר אירוע הירי, המריא מסוק ובו הפצוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עובד הגדר, כבן 50 נפגע בחזהו ומצבו הוגדר קשה.

בעקבות הפיגוע הנחה צה”ל את החקלאים באזור שלא להתקרב למרחק של קילומטר אחד מגדר המערכת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע ואמר: "מדובר באירוע חמור ביותר ואנחנו לא נעבור עליו לסדר היום. המדיניות שלנו עד עכשיו הייתה לסכל מראש ולהגיב בעוצמה, וכך נפעל גם במקרה הזה".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר היום לתקשורת: "נגיב באופן תקיף וכואב על פגיעה בריבונות שלנו ופגיעה באזרחינו וחיילינו. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט גם בעזה”.

"אנחנו רואים בחומרה רבה את אירועי הטרור שאירעו בימים האחרונים ואת הירי היום מגבול הרצועה, שכתוצאה ממנו, לצערנו, נהרג עובד ישראלי. ברצועת עזה חמאס הוא הריבון, ואנו רואים בו אחראי לירי היום מכיוון הרצועה ולשיגורי הרקטות ביומיים האחרונים לעבר ישראל. לא נאפשר את שיבוש החיים בדרום, ונגיב באופן תקיף על פגיעה בריבונות שלנו ועל פגיעה באזרחינו ובחיילינו. אני ממליץ לחמאס לא לבחון את סבלנותנו ולהפעיל את מרותו בשטח".

יעלון אמר כי אירועי הטרור ביהודה ושומרון הם המשכם של פיגועי אווירה, שרובם המכריע הוא פרי יוזמה של מפגע בודד, שמושפע מאווירת ההסתה וההשנאה שקיימת ברשות הפלסטינית כלפי מדינת ישראל.

"זהו מצב בלתי נסבל מבחינתנו, ולמרות הקושי להתמודד עם אדם בודד ומוסת שמחליט לרצוח יהודים, נפעל ביד תקיפה ובדרכים שונות כדי לפגוע בכל מי שמנסה להוציא לפועל פיגועים. אך כל  עוד הרשות הפלסטינית תמשיך להסית נגד מדינת ישראל ואזרחיה ולא תעודד תרבות של שלום, ניאלץ להתמודד עם תופעות של פיגועי אווירה שכאלה". אמר יעלון.

לסיום הוסיף ואמר "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהביע את השתתפותנו באבלה ובצערה של משפחת האזרח שנהרג היום".

יושב ראש האופוזיציה יצחק בוז’י הרצוג אמר בשעה האחרונה כי ישראל לא תוכל להשלים עם הטרור. וברור לחלוטין שחלק מהתגברות הניסיונות לפגוע בישראלים נובע מרצונם של ארגוני טרור שמטרתם לסכל את המשא ומתן ולקדם מדינה דו לאומית בשטח ישראל.

דקות לפני אירוע הירי בגבול הרצועה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב הביטחוני בדרום, בטקס חנוכת קו הרכבת משדרות לתל אביב, ואמר: "מאז סיום מבצע 'עמוד ענן' יש שקט בדרום כפי שלא היה שנים. נמשיך לשמור על השקט ביד חזקה ובזרוע נטויה".

ראש הממשלה הוסיף: "לאחרונה אנחנו עדים לעלייה בניסיונות הפיגוע. האם אנחנו לפני אינתיפאדה חדשה? אנחנו ננהג במדיניות התקפית חריפה, כך שכל מי שישקול לתקוף אותנו יחשוב על זה פעמיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה בסוף הוא לא ממשיך לכתוב במורא גדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture