בית המשפט המחוזי הכריע: בחירות חוזרות בבית שמש

22 קולות שחשודים כפסולים הכריעו את דעת בית המשפט לערוך בחירות חוזרות | הפעם הגדול שהביא לבחירתו של הר' משה אבוטבול לא השפיעה על החלטת השופטים | בבית שמש החרדית בטוחים בבחירה חוזרת של הר' משה אבוטבול | המלחמה על כל קול של המגזר החרדי תהיה חזקה במיוחד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ההכרעה נפלה: לאחר חודש ימים של בלבול וטלטלה בעיר בית שמש, לפני שעה קלה הכריע בית המשפט שהעיר הולכת שוב לבחירות, הן למועצת העיר והן לראשות העיר.

קרא עוד:

[postim]

הכרעת בית המשפט באה לאחר דיון מרכזי שנערך בסוגיה זו, דיון שהתמשך על פני כ-8 שעות, לאחר מכן בית המשפט נתן לכל המשיבים והעותרים עוד כשבוע ימים להשלים את טיעוניהם לבקשה, ועתה שבוע ימים לאחר שכולם מסרו את טיעוניהם בית המשפט החליט כאמור על בחירות חוזרות.

ההמתנה לפרסום הכרעת בית המשפט, גרמה לדריכות רבה בקרב הציבור החרדי בבית שמש ומחוצה לה, כולם מבינים כי השאלה שעומדת להכרעה איננה פרסונאלית, אלא שאלה מהותית יותר, והיא הזכות לציבור חרדי לבחור ולהיבחר.

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול אמר היום לכתבנו כי “אנחנו מקווים שהאמת והצדק יצא לאור, במערכת הבחירות עשינו עבודה נפלאה, ניסנו לאחד וללכד, פעלנו למען כלל הציבור ואכן גם זכינו לאמון של למעלה מ-50% מתושבי בית שמש, ולכך מקווים אנו כי כבוד בית המשפט יכבד את רצון תושבי בית שמש, ואת זכותם לבחור במועמד אותו הם רוצים שיעמוד בראשות העיר, יחד עם הנבחרת של מועצת העיר”.

“כאנשים האמונים על דרכי התורה עשינו מספר פעולת מתבקשות, נערכו תפילות רבים בבתי הכנסת ובקברות הצדיקים להצלחת העיר, הלכנו לקבל את ברכתם של מרנן גדולי ישראל שליט”א, וכמובן בצד המשפטי שכרנו את שירותיו של אחד מבכירי הפרקליטים בארץ, עו”ד ד”ר יעקב וינרוט שפרש בפני בית המשפט משנה סדורה על כל דבר ודיבור והדף בחוזקה את כל כתב התביעה, לכך מאמינים אנו ומתפללים לישועת ה’” אומר ראש העיר.

לגבי השאלה מה יעשו אם חלילה בית המשפט יכריע על עריכת בחירות חוזרות בכל העיר, אומר ראש העיר משה אבוטבול “אנחנו לא מפחדים מבחירות חוזרות, כולנו יודעים כי דבר לא השתנה וגם אם יעשו סיבוב שלישי ורביעי תוצאות הבחירות לא ישתנו, אך עם זאת ברור שאף אחד מאתנו לא חפץ להכניס את העיר לטלטלה של בחירות, ולכך בכל תוצאה שרק תהיה, נשאל את דעתם של מרנן גדולי הדור שליט”א, וככל אשר יורו לנו כך נעשה וכך נפעל”.

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול מוסיף ואומר לנו כי הוא מקווה מאוד שבית המשפט יכריע שלא לערוך בחירות חוזרות, והוא מזמין כבר עכשיו את כל חברי מועצת העיר להצטרף לקואליציה, ואין לו ספק שאיחוד הכוחות של כלל המגזרים בעיר יכול להביא רק ברכה ותנופה לעיר בית שמש על כל שכונותיה.

עם קבלת הפסק דין המנומק ב-60 עמודים מביעים במגזר החרדי ומחוצה לה תמיהות רבות על ההחלטה, מאחר שלא היה ספק שגם אם היו זיופים הם לא היו מכדי לשינוי החלטת הבוחר.

הרב שמואל גרינברג סגן ראש העיר הגיב, 'מצער מאד שזו החלטת בית המשפט. אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. יום בו פוסלים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל.
צר לי לומר שאם זה היה במקום אחר, פסק הדין היה שונה. כראייה אפשר לראות את נצרת שם הוכרע השלטון בקולות בודדים, – 22 קולות, ולמרות שהתגלו זיופים, לא הייתה המלצה מצד היועץ המשפטי לערוך בחירות חוזרות.

מצער מאד שהיכן שיש ניחוח חרדי, פסק הדין פועל בהתאם ולא לטובתינו. לדעת כל המומחים המשפטיים שעימם נועצנו, אילולא היה מדובר בראש עיר חרדי ובניסיון בוטה להדיחו, לא היה מוגש הערעור. התנהלות היועץ בפרשה – הינה תמוהה בלשון המעטה, החל מעצם הגשת הערעור – ללא ראיות, ועד להסתרת חומרי חקירה מהותיים, שלא לדבר על הטעיית בית המשפט שנעשתה ביודעין.

העיר ניזוקה קשות מההחלטה אך אין לנו ספק שאנו נערער על פסק הדין ואני מקווה שבית המשפט העליון ישכיל לבחון את העובדות ולא את השמועות, ותוצאות הערעור יהיו שונות.

במידה ופסק הדין יישאר בעינו תושביה הנאמנים של בית שמש יוכיחו שוב כי לא ניתן ליטול את זכות הבחירה מידיהם ולא יועילו כל הניסיונות לשנות את תוצאות הבחירות. הציבור אמר את דברו פעם אחת ויאמר זאת בקול ברור שוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מפתיע היה ידוע זה נראה שעם ישראל הולך לקראת פילוג רציני ביותר אני מקווה שלא יאסרו עלינו לנשום

מה קורה אצלינו בתקופה האחרונה לא הולך כלום, אין לנו דירות גם לא בחריש, אין אנו בקואליציה בכנסת למרות 7 חכי"ם, גם בירושלים דפקו אותנו עם תיק החינוך ונתנו לנו לקחת את הזבל, גם עכשיו בבי"ש, אולי צריך לפשפש במעשינו.

כדאי לשים לב מה קורה בכל הערים החרדיות, היכן שיש ראש עיר חרדי הכל תקוע ולא גומרים לריב על תיקים ושלל תופינים ותפקידים
אולי אכן עדיף שיהיה ראש עיר חילוני כדי שנפסיק לריב כל הזמן. אם זו התוצאה של שלטון חרדי בה כל אחד סוחט ומכה את רעהו עד זוב דם ועשן ומתקוטט בסגנון גם לי גם לך לא יהיה, נוסח ביתר – בית שמש – אלעד -מודיעין עילית. מצד שני תראו בירושלים חיפה היכן שיש ראש עיר חילוני הכל מסודר כי אין את מי לסחוט ואין על מה לריב כל היום….

ימח שמם שימותו

בואו ונראה אם יהיה לנו את השכל ללמוד את הלקח, להתאחד ולרוץ ברשימה אחת אחרי שכל אחד יודע כמה קולות יש לו כבר. נחסוך חילול ה' ומחלוקת איומה שכבר הובילה אותנו לפי פחת

אני לא מתערב בדעת גדולי ישראל ואני לא רוצה להרחיב בענין רק נראה שאתה לא גר לא בחיפה ולא בים אני גרתי בשניהם והצרות שיש לנו מהם כפול אלף פעמים

כמה שאתה צודק שמעון!!
אבל איפה…
הוא לא חושב ב ד י ו ק כמוני, איך אני יבחר בו???

טפשות!

אל תעצום את העיניים ותראה איך ביתר פורחת
איךירושלים פרחה בזמן לופוליאנסקי
איך בני ברק פורחת
איך בית שמש פרחה בזמן אבוטבול
סך הכל העיר היחידה שנתקעת זה אלעד וזה בגלל עקשנות ילדותית של מר דרעי וחברו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture