מקלב: "להחלטת בית המשפט יש משמעות אחת – שנאת חרדים"

"בית המשפט קיבל החלטה משיקולים של יחסי ציבור בלי כל בסיס משפטי" כך אמר סגן יו"ר הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב במסגרת דיון בהצעה דחופה לסדר שהגיש בנושא החלטת בית המשפט • "במעלות תרשיחא בית המשפט לא ביטל את הבחירות על זיופים של מאות קולות ובנצרת לא בוטלו הבחירות שנוצחו בפער של 22 קולות. להחלטה יש משמעות אחת – שנאת חרדים".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגן יו"ר הכנסת הרב ח"כ אורי מקלב תקף היום (ד') מעל דוכן הכנסת, את ההחלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים על עריכת בחירות חוזרות בבית שמש, הן למועצת העיר והן לראשות העיר. מקלב אמר כי  וטען כי להחלטת בית המשפט יש משמעות אחת, והיא – שנאת חרדים.

קרא עוד:

[postim]

במסגרת דיון בהצעה לסדר שהגיש בנושא יחד עם חברי כנסת נוספים, תקף מקלב ואמר כי "בית המשפט הוא שפוט של הציבור והתקשורת וקיבל את ההחלטה על קיום בחירות חוזרות בבית שמש משיקולים של יחסי ציבור בלבד, בלי כל בסיס משפטי".

"לא היה תקדים כזה שבית משפט בישראל מכריז על בחירות חוזרות רק משום שתוצאות הבחירות לא מצאו חן בעיני כמה גורמים שרתמו לשירותם את התקשורת ויצרו קמפיין נגדי שהשפיע גם על החלטת בית המשפט", אמר ח"כ הרב אורי מקלב. "יושבים כאן חברי כנסת ומכריזים ש'בית המשפט החליט', אבל הם כלל לא מכירים את הנתונים ואפילו את ההתנהלות הכושלת של הפרקליטות בתיק עליה נזפו השופטים בחומרה. הם מכירים רק את השורה התחתונה ומעוניינים לתקוף ולהשתתף במסע הדה-לגיטמציה לציבור שלם ולראש עיר חרדי בבית שמש.

"אין להחלטת בית המשפט כל בסיס משפטי", הוסיף ח"כ הרב מקלב. "ההסתה והקמפיין שהתנהל נגד הציבור החרדי והמועמד החרדי החל עוד הרבה לפני שבית המשפט דן בנושא. הניסיון להטות ולהלך אימים על הבוחרים מהציבור הכלכלי הגיעו עוד לפני הטענות על חשש לזיופים, ורגע אחרי הבחירות כבר הגיע הנושא לוועדות שונות בכנסת שטענו שהיה ניסיון להטות את הבחירות על ידי מתחזים, דבר שהתברר שלא היה.

יתרה מכך, עולה התהייה מדוע בית המשפט לא החליט על סבב בחירות נוסף רק על ראשות העיר או לחלופין על בחירות בקלפיות המוצבות בשכונות החרדיות ששם לדבריהם עלה חשש לזיופים. התשובה לכך מאד פשוטה, כשאין תשובות ברורות לכך אזי ברור שבית המשפט בפסיקתו מכוון לדבר אחד להביא את העיר בית שמש לבחירות נוספות שאולי תוצאותיהם ישנו את התוצאות הקיימות.

"לא ראינו שבית המשפט ביטל את הבחירות במעלות תרשיחא, על אף טענת המועמד המפסיד שהיו זיופים קשים והיו שם פערים של כמה מאות קולות בלבד. להיפך, בית המשפט גם לא ביטל את הבחירות בנצרת שם ניצח ראש העיר בפער של 22 קולות בלבד בעוד היו 25 מעטפות פסולות", הוסיף ח"כ הרב אורי מקלב. "מיד אחרי הבחירות לכנסת התפרסמה בתקשורת כתבה שתיארה זיופים חמורים במגזר הערבי, הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הנושא, ועד היום ממתינים לתגובה שלו.

"אבל פתאום בבית שמש, כאשר מדובר בציבור חרדי, הכרזתם מלחמה", אמר ח"כ הרב אורי מקלב. "גם אם הטענה על זיופים נכונה, מדוע בית המשפט לא הורה על בחירות חוזרות רק בקלפיות המדוברות. ואם ירצה להחמיר, היה מורה על בחירות בכל בית שמש החרדית – אבל בחירות חוזרת בכל העיר, כיצד זה קשור? ואם בחירות חוזרות, מדוע גם לראשות וגם למועצה? הרי הטענה היא על ראשות העיר בלבד".<

ח"כ הרב אורי מקלב הסביר עוד כי כלל לא מדובר בזיופים. "מדובר בציבור של אנשים שמבחינה אידיאולוגית אינו מצביע בבחירות ורצה שמישהו אחר יצביע במקומם ולא למועמד אחר. מתברר שאין בית משפט בירושלים וגם לא בבית שמש", הוסיף ח"כ הרב מקלב. "דבר אחד הרווחתם ביושר: ציבור שלם שאינו מאמין לא לשלטון ולא למערכת המשפט שפועלת מתוך מניעים זרים. ציבור שלם יודע שרוצים לפגוע בו בכל דרך ועכשיו גם מעוניינים לגזול ממנו את הבחירות הדמוקרטיות והחוקיות. אבל הציבור החרדי הוא חזק, שורשי ומאוחד, ובעז"ה נתגבר גם על זה", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture