מקלב: "חילול בתי הכנסת – פירות ההסתה"

סגן יו"ר הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב אמר במסגרת הצעה דחופה לסדר שהגיש בעניין חילול שני בתי הכנסת במושב עזר שבדרום וחילול בית הכנסת בבסיס סירקין בפתח תקווה כי "חילול בתי הכנסת בסוף השבוע הוא כתוצאה מההסתה כלפי הציבור החרדי" • "אם ונדליזם כזה היה מתרחש באירופה העיתונות והח"כים היו נרעשים, אבל כשמדובר בבתי כנסת בארץ יש מי שעובר על זה לסדר היום", הוסיף.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ח"כ הרב אורי מקלב העלה במליאת הכנסת הצעה דחופה לסדר לנוכח הפגיעה החמורה והחילול המחפיר של שלושה בתי כנסת בסוף השבוע האחרון, שניים במושב עזר שבדרום ובבית הכנסת של בסיס סירקין בפתח תקווה – אשר הושחתו בהם ספרי קודש וספרי תורה.

קרא עוד:

[postim]

השר לביטחון פנים הבהיר היום למקלב שכאמור העלה את הדברים בכנסת כי "חקירת הפגיעה בבתי הכנסת וחילול ספרי הקודש נמצאת בשלב מתקדם ועם השלמת החקירה נעדכנך בתוצאות".

מקלב אמר: "אומר מפקד המחוז הדרומי במשטרה,נ יצב יורם הלוי, שמדובר ב'מעשים חמורים ומזעזע לראות כך חילול של ספרי לתורה' – אבל מסתבר שרוב תושבי ישראל כלל לא שמעו על האירועים החמורים", מקלב הוסיף ואמר, "בעוד העיתונות החרדית דיווחה על האירועים הללו מתוך זעזוע רב, בעיתונות הכללית המעשים החמורים הללו כלל לא הוזכרו. אפילו כשהעליתי את הנושא בישיבת נשיאות הכנסת לא ידעו במה מדובר.

"האם אנחנו חיים בשתי מדינות שקיים נתק בינן? האם הפסקנו להזדעזע ממעשים כה חמורים? הרי אם אירוע כזה היה מתרחש ח"ו באירופה או אם אנטישמיים היו פוגעים בבניין של בית כנסת באירופה – הרי הכנסת הייתה מזעזעת – אבל כשזה קורה בישראל אף אחד לא מזדעק", הוסיף. "כיצד אפשר לעבור על האירועים החמורים הללו לסדר היום".

ח"כ הרב אורי מקלב קשר בין מעשי הוונדליזם החמורים שהתרחשו בבתי הכנסת להתקפות החוזרות ונשנות והאווירה התקשורתית נגד הציבור החרדי המתבטא בין היתר בשלילית תקציבים ובחקיקת חוקים אנטי דתיים.

"יש ארבע סיבות שאירועים כאלה יכולים להתרחש בגללן. או שזה לאומני, או אנטישמי, או פרי באושים של החינוך ומתוך רצון לונדליזם הנובע מתוך שעמום, או שמא מדובר בפגיעה לנוכח ההסתה נגד הציבור החרדי – משום שבתי כנסת נתפסים כמייצגים אותם", הסביר ח"כ מקלב. "על פי איך שהדברים נראים כעת, זו הסיבה למעשים החמורים הללו. איך הנוער מפרש את רדיפת החרדים בישראל – בצורה של אלימות וחילול ספרי קודש. ההסתה והגזירות החמורות כלפי הציבור החרדי גורמים לוונדליזם החמור בשלושת בתי הכנסת – ועובדה זו זועקת לשמים", סיכם.

לנוכח ההצעה הדחופה לסדר של ח"כ הרב אורי מקלב, הבטיח השר לביטחון פנים כי יעדכן אותו בהתקדמות החקירה. "האירועים הללו נמצאים במצב של חקירה מתקדמת והחקירה קרובה לסיום", ציין, "ועם סיום החקירה אעדכן את ח"כ הרב מקלב בתוצאות החקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture