ארדן: "קרי נראה כמי שמנסה ללבות את האיומים"

המתקפה הישראלית על ג'ון קרי מוסיפה להתרחב. השר גלעד ארדן תוקף את קרי וטוען שהוא אינו יכול להיות מתווך הגון ואובייקטיבי. זאת, אחרי שמשרד החוץ האמריקני תקף את ישראל על הביקורת שהוטחה אתמול במזכיר המדינה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המתקפה המסונכרנת של בכירים בממשלת ישראל כנגד שר החוץ האמריקני מוסיפה להתרחב.

לאחר שאתמול מתחו ראש הממשלה ומספר שרים ביקורת על דברי קרי בנושא החרם הכלכלי על ישראל, מצטרף הבוקר גם השר גלעד ארדן לביקורת ואף מאשים את קרי באופן אישי :

"קשה לקבל את הסבריו של קרי כאילו הוא תיאר את המצב כפרשן מהצד" אמר שר התקשורת, "הוא נראה יותר כמי שמנסה ללבות את האיומים על כלכלתה של ישראל".

לדבריו: "ניתן לצפות ממי שאמור להיות מתווך הוגן ואובייקטיבי שיאמר גם לצד הפלסטיני מה יהיה המחיר שהוא ישלם, אם ימשיך לשלול את זכותו של העם היהודי למדינה משלו,  אם ימשיך בדרך הסרבנות ואם כלי התקשורת הרשמיים שלו ומערכת החינוך שלו ימשיכו להסית נגד מדינת ישראל".

הוא הוסיף לתקוף את האמריקנים שלוחצים על ממשלת ישראל לוותר בלי גבול מבלי להציג בפני הפלסטינים דרישות דומו:  "התיווך האמריקאי מפעיל לחץ רק על ראש ממשלת ישראל ועל הממשלה כולה".

ארדן נחשב לאחד ממקורביו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחבר בקבינט המדיני ביטחוני. דבריו משקפים את עמדתה של הממשלה לפיה ישראל אינה יכולה לסמוך על שר החוץ האמריקני כמתווך אובייקטיבי במו"מ מול הפלסטינים.

"מחלקת המדינה האמריקנית טועה בניתוח שלה למזרח התיכון" אמר ארדן בכנס ירושלים. "יוקר המחיה הוא דבר חשוב, אך מדינת ישראל יהודית חשובה הרבה יותר".

הוא גם תקף במרומז את שר האוצר יאיר לפיד שאיים כי אם לא ייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים הכלכלה הישראלית תספוג מכה קשה והאזרחים ישלמו על כך מחיר כבד. הוא האשים את לפיד שהוא מנסה "להלך אימים על אזרחי ישראל תוך שהוא מנסה למצוא את החוליות החלשות כמו יוקר המחיה. סדר העדיפויות חייב להיות ברור לכולנו"

אתמול פרסמה מזכירות המדינה האמריקנית תגובה חריפה לביקורת שהוטחה בישראל כנגד קרי, ובה נטען כי השר האמריקני מעולם לא הביעה תמיכה בחרם הכלכלי על ישראל, אלא התנגד לו מכל וכל. "אם מצטטים אותו, שיצטטו את דבריו במדוייק" אמרו האמריקנים.

היחסים בין קרי וממשלת ישראל עלו על מסלול ההתנשות לאחר שבסוף השבוע הוא דיבר בוועידת מינכן הנערכת בגרמניה, ובמהלכה אמר כי לישראלים לא נותרה ברירה אלא לחתום על מו"מ עם הפלסטינים. לדבריו, אם ישראל לא תחתום על ההסכם, היא תידרדר למצב כלכלי חמור מאוד, משום שהחרם הכלכלי עליה ילך ויתרחב.

קודם לכן התחוללה שערורייה כאשר 'ידיעות אחרונות' פרסם אמירות שיוחסו לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון בשיחות סגורות, לפיהם "קרי משיחי אובססיבי, שיקח פרס נובל ויניח לנו".

דבריו של יעלון נתפסו כהתקפה אישית ומיותרת על קרי, וגררו ביקורת נרחבת מצד עמיתיו בממשלה. עם זאת, בעקבות הצהרתו של קרי אודות החרם הכלכלי על ישראל, מצטרפת הממשלה כולה לעמדותיו של יעלון, והשר האמריקני הפך באחת לאישיות לא הכי רצויה בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture