ביוזמת דרעי: מפגן הזדהות בהדסה

יו"ר ש"ס אריה דרעי יזם הערב ביקור הזדהות של חברי כנסת, ראשי עיריות, מועצות אזוריות, ומוכתרים ערבים בבית החולים הדסה עין כרם בשל סכנת הקריסה בו נמצא בית החולים • הרב דרעי הוביל את היוזמה בעקבות בקשת הרופאים בבית החולים • הרב ליצמן: "לפיד הוכיח שאין לו מושג בגירעון של המשק והבנה במה חשוב ומה לא" || צילום אהרן והב.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בעקבות קריאתו של יו"ר ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי הגיעו להזדהות עם בית החולים הדסה עין כרם הנמצא בסכנת קריסה.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך נמסר כי ההסתדרות הרפואית הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה להקפאת הטיפול בבקשת הנהלת בתי החולים הדסה בירושלים להקפאת הליכים, עד לעריכת דיון בנושא עם נציגי כל הצדדים המעורבים במשבר.

בקשת ההסתדרות הרפואית הוגשה לקראת הדיון בבקשת הנהלת הדסה להקפאת הליכים שצפוי להיערך מחר בבית המשפט.

במפגן ההזדהות שיזם הרב דרעי, השתתפו חברי הכנסת ראובן ריבלין, יוני שטבון, הרב יעקב ליצמן, הרב משולם נהרי, הרב ישראל איכלר, הרב יעקב מרגי. ראש המועצה המקומית גוש עציון דוידי פרל, ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עלית הרב מאיר רובינשטיין, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, סגן ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן, והמוכתר של הכפר הערבי בית צפפה עליאן מחמוד.

ח"כ הרב דרעי שגם הנחה את האירוע אמר כי על מנת שירושלים לא תיהפך ל'ירושלים של מטה' יש צורך בפתרון מהיר לבית החולים הדסה. "צריך לפתור את המשבר הזה".

"מה אנחנו רוצים שנישאר בלי בית חולים?" אמר, והוסיף, "עוד הפעם הכל יהיה בתל אביב . שנהיה מדינת תל אביב מול מדינת ירושלים, ואנחנו נפגר מאחוריהם. אני רוצה שכל הרופאים הבכירים, האחיות הטובות והעובדים הטובים יעבדו במסירות בירושלים".

ח״כ דרעי הגן גם על כל נושא השר״פ המקובל בבית החולים ואמר, "הרופאים הירושלמים קצת תמימים אז רואים בתלוש השכר שלהם את כל הכסף בניגוד לרופאים מהמרכז שאת השכר הנוסף שהם מקבלים מהשר"פ, הוא לא נמצא בתלוש המשכורת ולכן חושבים שהרופאים הירושלמים משתכרים הכי הרבה. בהדסה פשוט מצאו פתרון טוב, במקום שהרופאים יברחו בשתיים בצהריים, משאירים אותם עד הלילה וכך חולים להיעזר בהם חולים מהרפואה הציבורית בתוך מסגרת בית החולים״.

ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר, "אל תאמינו לאוצר שאין לו כסף למטרה חשובה כמו הדסה. לפיד הוכיח שאין לו מושג בגירעון של המשק והבנה במה חשוב ומה לא".

ח"כ ראובן ריבלין אמר כי כיליד ירושלים ובית החולים הדסה חשיבותו של בית החולים חשובה גם לחיזוק העיר והמשכיותה. אם לא יהיו רופאים בירושלים לא יוכלו לחיות בה אנשים. במקביל למאבק החשוב על שלמותה של ירושלים, יש לדאוג גם לחיזוקה של ירושלים על מנת שהתושבים בה יוכלו להמשיך להתגורר ולחיות בה.

ח"כ הרב ישראל איכלר אמר, "אני עומד פה כמי שפעם ראשונה היה פה כילד קטן בגלל סבא שלי. מדינת תל אביב חושבת שירושלים היא פרובינציה אבל לפחות הדסה זוקפת את גאוותנו, והדסה היא נדמה לי בית החולים הגדול בכל הארץ, וכשיש בעיות קשות הדסה היא הפתרון. האוצר מנסה לשמור כסף ופוגע בכולם, הוא מתעשר והאזרח נהיה יותר מרושש".

ח"כ הרב משולם נהרי אמר "מכל העולם באים להיעזר בהדסה. לא נשכח את כל הפיגועים שהיו בירושלים והדסה טיפלה בהם. אנחנו לא נרפה ולא נחשה עד שהדסה תקבל את כבודה בחזרה".

ח"כ הרב יעקב מרגי אמר, "אני לא ירושלמי אבל הבאתי את אבא שלי לניתוח לב פתוח בהדסה והצילו אותו. ההיסטוריה של באר שבע התחילה בהדסה, וצריך שייאמר גם ללא מסע ההשמצות של האוצר, בתי החולים הם גרעוניים וצריך לכסות גם את הגרעונות של בתי החולים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאתה לא מרגיש טוב אתה בא להדסה, כשהדסה חולה, תעזור לה".

ראש עיריית ביתר עלית הרב מאיר רובינשטיין אמר, כי לראות את כל הרופאים כאן זאת בושה לכל תשבי ירושלים. הגמרא אומרת שאסור להתגורר בעיר שאין בה רופא. ואם הממשלה לא תעזור לה אני חושש שיהיה איסור להתגורר כאן. אני קורא לממשלה להסיר את הבושה.

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים פפה אללו: בהדסה אין הבדלים ולכולנו יש את הערך של הדסה. בגלולה האנשים של הדסה היו עובדים יום ולילה לתת את התרומה שתציל נפשות, הדסה הצילו את החיים שלי, כמו שמצילים כל אחד ואחד. לצערי האוצר יודע לתת כסף לכולם על חשבון הדסה.

מוכתר בית צפפה עליאן מוחמד. באתי להזדהות איתכם כי זה מקום חשוב לערבים נוצרים יהודים וכל בני אדם. חייבים לשמור את המקום, ואנחנו מזדהים איתכם עד הסוף. עד שיחזור להיות יותר טוב ממה שהיה.

פרופ" חיים לוטן ראש מערך הלב וממובילי המאבק אמר כי משרד הבריאות והאוצר פועלים מתוך הסתכלות קצרת טווח עומד להרוס בזמן קצר חזון שנבנה במשך עשרות שנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על רובי ריבלין האיש וירושלים.
אדם ערכי שרק בגלל יושרו הוא שנוא על ביבי השקרן הכרוני.
הלוואי שהוא יהיה הנשיא ולו כדי לדפוק את ביבי ומועמדי הבובות שלו

רק כשהם חולים הם יודעים לבוא להדסה אבל כשצריך לשים כסף הם נעלמים

חבל שרואים כל כך הרבה פנים חרדיות
זה רק יזיק למאבק, כבר יחשבו שזה ענין חרדי כמו ענין שעון הקיץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture