בית שמש חרדה: המלחמה על העתיד מתקרבת

דאגה בקרב עסקני בית שמש החרדית: "הציבור אדיש למתרחש, אין מספיק מתנדבים במטות, ואנשים ברחוב אינם חרדים מספיק לגורל עתידה של העיר" | גיוס חירום של מתנדבים מכל רחבי הארץ.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

למרות הימים הגורליים העוברים על בית שמש, והעובדה שביום שלישי הקרוב תיגש העיר לבחירות שיכריעו את עתידה של העיר, הציבור החרדי עדיין לא התעורר. כך מוסרים פעילי המטות השונים בשיחה עם כתב JDN.

היומונים החרדיים משדרים בימים האחרונים סימנים ראשונים לדאגה עמוקה לקראת הבחירות, לנוכח העובדה שהמטות אינם שוקקי חיים כפי שציפו ראשיהם קודם לכן.

בימים אלו פונים המטות של כל הסיעות החרדיות בעיר, ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל והכלל חסידי, למתנדבים מכל רחבי הארץ, בתקווה שיוכלו לנהל את הבחירות בצורה חלקה ומושלמת.

"יש לנו חשש כבד מפני עליה משמעותית באחוזי ההצבעה של החילונים" אומר אחד ממנהלי המטה של אגודת ישראל. "במידה ואנחנו נישאר עם אותו אחוז הצבעה, והחילונים יצליחו להעלות את אחוזי ההצבעה שלהם בעוד עשרים אחוזים, המערכה מבחינתנו אבודה, אנחנו נאבד כח רב במועצת העיר, וכנראה גם את ראשות העיר עצמה.

בדגל התורה נשמעים פסימיים לא פחות: "יש קבוצה של פעילים שמבינים מה קורה כאן ועובדים בחירוף נפש, אבל מנגד יש כאן סוג של אדישות, היינו מצפים שעד עכשיו יתגייסו מאות רבות של מתנדבים למטה, הקצב בינתיים לא משביע רצון.

בסיעה הכלל חסידית הרגשות מעורבים. "מצד אחד בבחירות הקודמות היינו הקרובים ביותר למנדט נוסף. אם אנחנו מגדילים את הקוטלות שלנו עוד קצת,

"אנחנו נקבל שני מנדטים ובכך נשיג רוב חרדי למועצת העיר. אנשים מכל המגזרים מבינים את זה, ואנחנו רואים נהירה לכיווננו מקרב מי שהצביעו בפעם הקודמת למפלגות חרדיות אחרות".

"עם זאת", הוא מסייג, "במקרה שאחוז ההצבעה אצל החילונים יעלה באופן משמעותי, אנחנו יכולים לספוג מכה אנושה. פנינו בימים האחרונים הן מעל גבי עיתון 'המבשר' והן דרך נציגי שלומי אמונים בערים השונות, בניסיון לגייס מתנדבים מכל רחבי הארץ. יש היענות ברוך' אבל לא מספיק".

לדבריו: "השמועות טוענות בעקשנות, ויש להן על מה שיתבססו, כי בצד השני מתכוונים להקשות על הבוחרים החרדיים בקלפיות. הם רוצים לגרום לתורים ארוכים על ידי עיון מדוקדק מידי בתעודת הזהות של כל אחד מהמצביעים, ובכך לייאש את המצביעים החרדיים עוד לפני שהצביעו. אנחנו נערכים בשילוב עם הסיעות האחרות, עם צוות של משפטנים שיגישו בו במקום עתירות לבתי המשפט במקרים של הפרעה לסדר הבחירות על ידי חברי ועדות הקלפי".

"מנגד, אנחנו צריכים משקיף חרדי בכל אחת מהקלפיות,. ומעוניינים שהמשקיפים לא יהיו בחורים צעירים אלא אברכים בני 25 ומעלה, עם עדיפות גבוה למי שמבינים היטב איך מתנהלות בחירות ויודעים את זכויותיו של המשקיף ואת זכויותיהם של המצביעים".

 

מודעה שתפורסם היום בבתי הכנסת הכלל חסידיים באשדוד: 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture