אהרן רבינוביץ חיפש בכבישי ישראל את המיקומים המדויקים של המצלמות החדשות, וחזר נואש • גם חיפוש מעמיק באתר משרד התחבורה לא הניב תוצאה מיוחדת • יגעת ומצאת - תאמין • בפנים תמצאו את הרשימה המלאה והמעודכנת ביותר

מצלמות התנועה החדשות שפורסת משטרת התנועה בישראל גרמו לזעם רב בקרב ציבור הנהגים בישראל. חלק מהמצלמות החדשות, מסוג 'גאטסו', הוצבו בכבישים בעלי סיכון נמוך לתאונות.

מדובר בכבישים מרובי מסלולים, עם שוליים רחבים, מעקי בטיחות וראות טובה. קטעי ישורת שבהם לא נשקפת סכנה אמיתית כאשר נוסעים במהירות גבוהה. בקטעי כביש אלה מרבית הנהגים מרגישים בטוחים מספיק וכמעט כולם מגבירים את מהירות הנסיעה.

ראוי לציין, כי בכבישים אלה, מרכיב המהירות לא מהווה גורם לתאונות, וזה על פי נתונים רשמיים של משטרת ישראל והרשות הלאומי לבטיחות בדרכים.

הטענה המרכזית כנגד הצבתם של המצלמות החדשות בכבישים המהירים היא ההרגשה שהצבתם נועדה 'לחלוב' מן האזרחים כספים רבים, ולא כדי לצמצם את כמות תאונות הדרכים.

'גאטסו'

המצלמות החדשות מסוג 'גאטסו' מופעלות על ידי פסי השראה מגנטיים, המבוססות על לולאות המוטמעות בתוך אספלט הכביש. המערכת מחשבת את מהירות הנסיעה על לולאות אלו והמצלמה בצד הכביש מצלמת את הרכב.

מצלמת מהירות 'גאטסו' (צילום 'מיצו בדרכים)

מצלמת 'גאטסו' חדשה בכביש בינעירוני (אפורה)

מצלמת רמזור 'גאטסו' (צילום 'מיצו בדרכים)

מצלמה 'גאטסו' חדשה המוצבת בצומת מרומזר (כתומה)

גלאי המצלמות הקיימים כיום בשוק לא מזהות את המצלמות החדשות, משום שמצלמות אלו, בניגוד למצלמות הישנות, לא מופעלות על ידי קרן לייזר אלא על ידי הלולאות המוטמנות בתוך הכביש.

בזמן הלא-רחוק יהיה ניתן לזהות את המצלמות על ידי שימוש בתוכנה waze שתתעדכן על ידי ציבור הנהגים באשר למיקומי המצלמות החדשות. המצלמות החדשות יכולות לצלם גם בכבישים דו-סטריים ולצלם את שני הכיוונים.

מצלמות הרמזור

בנוסף למצלמות המהירות החדשות נוספו גם מצלמות רמזור חדשות. באפשרות מצלמות הרמזור 'לתפוס' גם עברייני מהירות בצמתים.

כל נהג בישראל מכיר את הדילמה כאשר הוא מתקרב לצומת מרומזר, והאור הירוק מתחיל להבהב. שתי אפשרויות ניצבות בפניו: אחת, לנסות לעצור את הרכב מבלי להיעצר בדיוק באמצע הצומת. שתיים, 'לשים גז' ולעבור את הצומת באור כתום.

ובכן, מצלמות הרמזור החדשות יכולות לגרום לתאונות קשות. נהג שיודע שבצומת מותקנת מצלמה חדשה, לא ייקח סיכון ויבלום. הבעיה היא שרכבים שנוסעים אחריו וחושבים שיש עדיין אפשרות לחצות את הצומת, יופתעו מהעצירה הפתאומית וקיים חשש שתיווצר תאונת שרשרת.

לחילופין, במידה והרכב כבר קרוב לצומת, קיים חשש שהרכב לא יספיק לבלום, אלא ייעצר בתוך הצומת כאשר רכבים מכיוון אחר כבר נכנסים לתוכו – דבר שיגרום לתאונות קשות.

אתר JDN מגיש את המפה עם מיקומי המצלמות ברחבי הארץ.

באדיבות דניאל פטרי – 'מיצו בדרכים'.

[לחצו כאן למפה המלאה]

עמדו עם הסמן על התמונה לקריאת כיתוב • לחצו להגדלה

לולאות המוטמעות בכביש. מצלמת מהירות (צילום 'מיצו בדרכים') לולאות המצלמה מוטמות בכביש. מצלמת רמזור (צילום 'מיצו בדרכים') מצלמת מהירות 'גאטסו' 1(צילום 'מיצו בדרכים') מצלמת מהירות 'גאטסו' 2 (צילום 'מיצו בדרכים') מצלמת מהירות 'גאטסו' (צילום 'מיצו בדרכים') מצלמת רמזור 'גאטסו' (צילום 'מיצו בדרכים')