יום המדע הישראלי צויין ברחבי הארץ

ישראל ציינה אתמול את יום המדע • נשיא המדינה באירוע לציון יום המדע באוניברסיטה העברית: אם נבין כיצד המוח עובד, נחזור להבדיל בין טוב לרע • כיפת ברזל הוצבה בכיכר רבין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לרגל יום המדע הישראלי שצויין אתמול, קיים משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל מאות אירועי מדע לקהל הרחב. באירועים השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, שרים, ובכירים בעולם המדע והתעשייה הטכנולוגית במטרה לקרב את הקהל הרחב למדע, לעורר מודעות להישגי המדע והמדענים בישראל ולעודד חינוך למדעים.

במסגרת זו, התקיימו כעשרה אירועים מרכזיים ברחבי הארץ בנושאים כגון: מדע וכלכלה, מדע ואיכות חיים, יזמות צעירים, אריכות ימים, מדע וטכנולוגיה בשירות הביטחון, מדעי המוח, מדע ומוזיקה ואירוע מיוחד במרכז הבינתחומי הרצליה על מדע בשירות החברה, לזכרו של מנכ"ל משרד המדע לשעבר צבי ינאי ז"ל.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית בתחילת השבוע, התייחס שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי ליום המדע הישראלי ואמר: ״המדע והמחקר הישראלי הפך עם השנים לאחת מאבני היסוד של מדינת ישראל. הרף הגבוה שאנו מציבים לעצמנו מביא איתו אתגרים חדשים מדי שנה, ובראשם המשך השקעה הלאומית במחקר והנגשת המדע לכל אזרח במדינת ישראל, כדי לשמר את העליונות המדעית הישראלית בעולם".

"יום המדע הישראלי הוא יום שמצד אחד מוקיר ומעלה על נס את הישגי המדענים והחוקרים הישראלים ומצד שני ממשיך במאמץ התמידי לחשוף עוד ועוד אזרחים וילדים לעולם המופלא של המדע. המדע הישראלי הוא הגאווה הישראלית, הצוהר הזה לעולם המדע הוא שיצמיח פה את דור המדענים הבא״.

כיפת ברזל הוצבה בכיכר רבין בתל אביב לציון הישגי המדע הישראלי

ISRAEL-DEFENSE-EDUCATION

במסגרת אירועי יום המדע הישראלי שמוביל משרד המדע, התקיים באוניברסיטה העברית אירוע בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון וחוקרי האוניברסיטה העברית שהציגו את חזית המחקר בתחום המוח.

A0010

נשיא המדינה אמר באירוע "המוח הוא המכשיר המתוחכם ביותר, אבל יש לנו בעיה איתו – מצד אחד הוא עושה אותנו אינטליגנטים אבל מצד שני לא מאפשר לנו להבין איך הוא פועל יש לנו ראש על הכתפיים הוא מקבל החלטות ועושה אותנו זרים לעצמנו. כשמשהו מתקלקל במוח אנחנו יכולים להפוך למשוגעים. אנחנו נהנים מפירותיו ומשתגעים מהחלטותיו. אם נבין כיצד המוח פועל נוכל לא להיות קורבן להחלטותיו, מה ישראל צריכה להתרכז במדעי המוח? מהו התחום שבו ישראל היא המצטיינת ביותר. הגענו למסקנה לאחר מחקר שישראל מצטיינת במערכת היחסים שבין המוח לבין המחשב. המחשב הוא מהיר מדויק וטיפש. המוח הוא איטי לא מסודר אבל חכם. אנחנו רוצים לחבר בין השניים ולקחת את חוכמת האדם והדייקנות של המחשב כדי ליצור דבר חדש"

"היום המאמץ המדעי כולל גם את הריאלי וגם את הוירטואלי ומתחילים לגלות שמוחות יכולים לדבר ביניהם, שמחשב יכול להפעיל יד מלאכותית ושאפשר שהחפצים יוכלו לזוז באמצעות המוח. תוך עשר שנים תחיו בעולם אחר מפני שאם אדם יידע להבין את פעולת מוחו שכולל גם את דמיונו, חלומותיו, ורגשותיו זה יהיה עולם שונה לחלוטין. אני מאמין שאם אדם יהיה מסוגל להבין את המוח, כל אדם יקבל החלטות נכונות. זה יהיה תיקון לטעות שחווה עשתה בפגישה עם הנחש. לפני הפגישה ידענו להבדיל בין טוב לרע. גורשנו מגן עדן ואיבדנו את היכולת להבין את ההבדל. ועכשיו נחזור להבחין".

"כאן בישראל אין לנו מספיק כסף אבל יש לנו הרבה אנשים מוכשרים. בסופו של דבר הכישרון עושה את הכסף ולא להיפך. העולם הוא לא בינלאומי העולם הוא גלובלי ואינדיבידואלי וכל אדם יכול לעשות מהפיכה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture