היועץ המשפטי קיים דיון מיוחד על יצהר

גורמי הבטחון ואכיפת החוק התכנסו לדון על דרכי הטיפול בהתפרעויות המתנחלים כנגד חיילי צה"ל • השר לבטחון פנים אהרונוביץ: אולי צריך פינוי או מניעת שמירה • שני חשודים נעצרו על מעורבות בהריסת המוצב אמש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ווינשטיין קיים היום בלשכתו דיון מיוחד עם גורמים בכירים במשטרה, בצה"ל, במערכת הביטחון ובמערכת המשפטית בעקבות המהומות שאירעו ביצהר בימים האחרונים.

בישיבה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה הוחלט לתגבר את הנוכחות של כוחות הביטחון השונים באזור יצהר וסביבתה, ולתכנן דרכי פעולה משותפים של כלל גורמי אכיפת החוק כדי למגר ולהעלים תופעות של התפרעות והשחתה של רכוש מערכת הביטחון.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר במהלך הדיון כי יתכן וצריך לפנות את הישוב יצהר או לחילופין למנוע את השמירה על הישוב, כדבריו.

בהמשך לפעילות כוחות הביטחון בשומרון נעצרו היום שני מתיישבים בחשד למעורבות במהומות שאירעו בתחילת השבוע ביצהר, על רקע פינוי ארבעה מבנים בישוב.

קרא עוד:

[postim]

נשיא המדינה, שמעון פרס פרסם היום הודעת גינוי חריפה למהומות שאירעו בתחילת השבוע ביצהר, בהן פגעו מתיישבים ברכוש מערכת הביטחון ואמר כי על עם ישראל להתאחד כאיש אחד נגד תופעה מזיקה זו.

שר הביטחון, משה יעלון הצהיר היום כי בתחילת השבוע הוכרזה מלחמת חורמה על קבוצה קיצונית ואלימה בהתיישבות שלדבריו כל קשר בינה לבין מוסר יהודי וערכים יהודיים אינו קיים, והבהיר כי המדינה תפעל בכל האמצעים כדי לאסור את הפורעים ולטפל גם בשולחיהם המעודדים פעולות טרור נגד מערכת הביטחון.

האירועים ביצהר

מוצב צה"ל באיזור יצהר הותקף בלילה האחרון על ידי מתיישבים. זאת לאחר פעילות כוחות הביטחון, במסגרת אכיפת החוק והסדר באיו"ש, להריסת והחרמת מבנים בלתי-חוקיים ביישוב. במהלך הפעילות כוחות הביטחון נתקלו בהפרת סדר אלימה ביותר של מאות מתיישבים שכללה יידוי אבנים, הבערת צמיגים וחסימת כבישים.

יממה לפני כן, גלגלי רכב צבאי נוקבו במהלך סיור שגרתי של חיילי מילואים ביישוב יצהר. מדובר היה בתקרית השנייה תוך יממה, כשרק ביום ראשון השבוע, ניקבו צעירים את גלגלי רכבו של מח“ט שומרון, אל“ם יואב ירום.

צה"ל רואה בחומרה רבה אירועים מסוג זה. כל פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, בסדיר ובמילואים, העוסקים יום וליל בהגנה על תושבי מדינת ישראל הינה חציית קו אדום.

לדבריו של גורם בחטיבה, פגיעה בכלים צבאיים פוגעת בסופו של דבר במשימת ההגנה על היישובים. "הדבר הזה לא משרת אף אחד, לא את העבודה המבצעית שלנו ולא את ההתיישבות", הדגיש. "ברגע שפוגעים בכשירות הכלים שלנו זה מצריך מאיתנו להתעסק בתיקונים ומסיח מהמשימה העיקרית שהיא להגן על היישובים ועל הצירים בגזרה".

במהלך השבועות האחרונים נרשמה עלייה בכלל האירועים הבטחוניים בגזרת שומרון. עם זאת, בחטמ"ר שומרון מציינים כי אירועי הוונדליזם מקורם בקומץ של עבריינים שלא מאפיינים ההתיישבות בכללותה. על הטיפול בעבריינות בקרב ההתיישבות מופקדת משטרת מחוז ש"י.

"רוב תושבי יצהר הם אנשים נורמטיביים, ומדובר בקבוצות קטנות שעושות את הפעולות האלה", הסביר גורם צבאי. "יש מתח שמתנקז לקבוצות האלה של העבריינים, ואותם צריך למגר. יש שם מספר קבוצות עם דעות שונות והקבוצות הקיצוניות מגיבות לאירועים מסביב, אם זה פינוי או חיכוך עם הפלסטינים. אנחנו נמשיך להגן על התושבים בכל מקרה ולמרות האירועים האלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture