אופקים: בן 60 נפצע מפיצוץ בלון גז בדירתו

בפיצוץ בלון גז בדירה צמודת קרקע נפצע תושב אופקים כבן 60 באורח קל עד בינוני • המשטרה בודקת את הנסיבות • הפיצוץ על רקע העימות בועדת הכלכלה של הכנסת בעניין צו בטיחות מכלי הגז • נציגי החברות הקטנות: הרגולציה לא קשורה לבטיחות ותעלה את מחיר הגז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברחוב יהודה הלוי באופקים נפגע תושב אופקים כבן 60 באורח קל עד בינוני לאחר שככל הנראה התפוצץ בלון גז בדירתו,

חובשים מתנדבים של איחוד הצלה מסניף אופקים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים, המשטרה בודקת את נסיבות הפיצוץ שגרם אף לקריסה חלקית של גג הדירה שבה אירע הפיצוץ.

איציק דנינו ראש העיר אופקים הגיע לביקור בזירה.

קרא עוד:

[postim]

בתוך כך התכנסה בסוף השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, לדון בבקשת משרד האנרגיה והמים להעביר את הסדרת נושא הטיפול בבלוני הגז הביתי מצו הפיקוח על מצרכים ושירותים לצו הגז העוסק בבטיחות ורישוי, במסגרת צמצום חקיקת החירום בנושאים לא הכרכיים. מנהל מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, חן בר יוסף, הסביר כי התקנות משמרות את המצב הקיים ונועדו להחליף את חקיקת החירום. לדבריו, המטרה היא לשמור על הבטיחות בכל הקשור לטיפול בבלוני הגז המיטלטלים.

מנכ"ל חברת די אנד אס המייבאת ומשווקת ציוד מחנאות, דוד דרייר, טען מנגד כי התקנות כתובות בצורה מבלבלת וסותרת ואין להן אח ורע בעולם. הוא הוסיף כי במדינות מתקדמות כמו גרמניה או שוויץ ניתן להחליט מיכלי גז קטנים בקלות ובשליש מחיר ביחס לישראל, בעוד בארץ אסור להחזיק מיכל של 450 גרם גז ללא אישורי כיבוי אש. "זה לא הגיוני בעליל שאפשר לתדלק מכונית בגז, אבל בתחנת הגז אי אפשר למלא מיכל גז. התקנות רק גורמות לאלתורים ופוגעות בבטיחות", אמר.

מנכ"ל אמגזית, אבי אשכנזי, טען כי כבר מזה שנה שירותי הכיבוי לא מנפיקים אישורים והבירוקרטיה מקשה על מכירת המכלים הקטנים. "אנחנו לא ממלאים מכלים כי אין לנו אישור, אז אנשים הולכים לחאפרים שהם גם ככה לא עומדים בתקנות", אמר אשכנזי.

הבעלים של חברת אובק גז, תמים יאסין, הוסיף כי אין קשר בין הצו לבין הבטיחות, ואמר כי הוא יחמיר את המצב הקיים. "אם עד עכשיו הצרכן שילם 30% יותר, אז מעכשיו הוא ישלם 50% יותר, והמגרש יהיה ריק משחקנים קטנים שיתחרו", אמר יאסין.

במשרד האנרגיה והמים דחו את הטענות. מנהל תחום בטיחות הגז במשרד, יהודה גסנר, אמר כי החוק מאפשר מכירה של מכלים אבל מישהו צריך להיות אחראי למקרה של אסון, וזה ספק הגז. הוא הוסיף כי נושא האישורים של כיבוי אש סודר ואין בעיה להשיג רישיון. בר יוסף הוסיף כי מדובר בחיי אדם. הוא הסביר כי אם אדם ימלא מיכל של אמגזית פעם אחרי פעם במקומות אחרים ובסוף יתרחש פיצוץ, אמגזית תטען שהיא לא אחרית כי היא לא מכירה את המכל. לכן, אמר בר יוסף, התקנות נועדו לקבוע כי מי שממלא את המכל הוא גם אחראי.

היו"ר ברוורמן ביקש לבחון האם לא ניתן לצלם את הרגולציה בלי לפגוע בבטיחות, והוסיף כי גם בשוויץ ובגרמניה דואגים לבטיחות לא פחות מאשר בישראל. לדבריו, "לעיתים עושה רושם שבישראל הכל כסת"ח. מי שהולך לפי החוק לא יכול להתקדם והצרכנים רק יוצאים מופסדים ומשלמים על עודף הבירוקרטיה והסרבול".

ח"כ ברוורמן אף ביקש מנציגי משרד האנרגיה לבדוק האם החקיקה המקלה בגרמניה או בשוויץ גורמת ליותר פיצוצי גז מאשר בישראל – או שכאן יש יותר פיצוצים למרות הרגולציה. כאמור, הוועדה החלה את הדיון בתקנות אך לא סיימה לאשרן בשל קוצר הזמן ותקיים ישיבה נוספת בנושא לאחר הפגרה.

צילום: טים קניטר-חדשות 24

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture