שר השיכון נגד שר האוצר: הרף של 600 אלף ש"ח לדירה ב-0 מע"מ לחרדים וערבים לא יעבור!

סדקים בקואליציה? שר השיכון בוועדת הכספים: "הקריטריון של 600 אלף ₪ למע"מ אפס לחרדים וערבים לא יעבור" • עוד בדיון: פתרון מלא של מצוקת הדיור בעוד שנתיים שלוש • "מחיר מטרה ומע"מ אפס הן רק תכניות גישור ליצירת השפעה כבר עכשיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר השיכון הצהיר בוועדת הכספים, כי הקריטריון שקבע שר האוצר, לפיו מי שלא שירתו בצבא או בשירות לאומי ייהנו ממע"מ אפס על דירות בשווי מקסימלי של 600 אלף ₪, לא יעבור.

במהלך הדיון בוועדה הובהר כי פתרון מלא של מצוקת הדיור לא יצא אל הפועל אלא בעוד שנתיים-שלוש. שר השיכון הדגיש כי "שתי התכניות של השיכון והאוצר, מחיר מטרה ומע"מ אפס, הן רק תכניות גישור על-מנת להתניע מהלך להוזלת מחירי הדיור כבר בטווח הקרוב".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "ועדת הכספים תקדיש חלק ניכר מזמנה במושב הקרוב לפתרון מצוקת הדיור. פתחנו את הכנס הנוכחי בסוגיית משבר הדיור, כי אנחנו ועדת הכספים לא ננוח ולא נשקוט, נושא מאוד מרכזי שמשליך על כל השכבות בחברה. אנחנו דורשים פתרון שייראה בשטח, לא דיבורים ולכן פתחנו בזה".

שר השיכון, אורי אריאל (הבית היהודי): "מע"מ אפס על דירות בשווי 600 אלף ₪ למי שלא שירתו בצבא לא יעבור כי זה לא שוויוני וגם לא יעבור כאן בוועדת הכספים. הממשלות הקודמות קיבלו החלטות לא לתכנן במרכז הארץ על-מנת להגביר את ההגירה לפריפריה. זה הביא לעליית מחירים במרכז וזה הקטר שהוביל לעליית מחירי הדיור.

שר השיכון הביר כי ייצור דירות איננו ייצור רגיל ויש תלות בהמון גורמים משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ועדות תכנון וכו'. הממשקים משתפרים וכעת יש עלייה משמעותית בתכניות הבינוי המאושרות. עדיין לא מספק, אבל זו המגמה. עפ"י תכניות העבודה שלנו ב- 2016 יהיו עוד 52,232 יחידות דיור חדשות. הוועדות המחוזיות מכניסות יותר תנאים לתב"ע והדבר מקשה על מתן היתרי בנייה. למשל שאם לא יהיה בית ספר במועד מסוים לא ניתן לתת היתר. אנחנו פועלים לשנות זאת.

לדבריו, גם בשיווקים יש מגמת עלייה אך זה עדיין לא מספיק. יש עדיין אוברדרפט מהשנים הקודמות". השר אריאל הוסיף, כי "שתי התכניות של האוצר והשיכון אכן לא פותרות את המצוקה בטווח הארוך והן משמשות תכניות גישור לעצירת עליית המחירים. לגבי מחיר מטרה; יפורסמו לשיווק אלפי דירות בקרקעות מדינה במחיר מירבי נמוך ב-20% מרמת המחירים הנוכחית. כ- 80% מהדירות בכל בניין יימכרו במחיר מטרה ורכישת הדירות המוזלות תוגבל לחסרי דירה ולמשפרי דיור בלבד. ייתר הדירות יימכרו ללא הגבלת מחיר כדי לאפשר מכירת דירות ייחודיות (דירות גן וגג) ולהבטיח את איכות השטחים הציבוריים".

קרא עוד:

[postim]

נוכח טענות הח"כים החרדיים אמר אריאל: "אנחנו יודעים שיש מצוקה גדולה בציבור החרדי ואנחנו שוקדים על תכניות לפתרון המשבר במגזר".

מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו: "מחיר מטרה; הקבלן מתחייב כלפי המדינה למכור את הדירה ב- 20% פחות ממחיר השוק. כ- 80% מהדירות ו- 20% מהדירות ימכור בכל מחיר, דירות גן ודירות גג, כי אז איכות הבינוי בשטחים הציבורים של הבניינים תהיה ברמה גבוהה. יהיה מפרט מינימלי מחייב, לא מינימלי באיכות אלא סטנדרט גבוהה בסיס מחייב. רמה בינונית גבוהה. כדי שלא יורידו את מחיר הדירה דרך המפרט. ההתממחרות תהיה של היזמים על מחיר הקרקע. מחיר קרקע ממוצע בארץ עומד על כ- 200 אלף ₪ מחיר קרקע ליחידת דיור. התכנית היא לגבי דירות שנעות בין גודל של 60 מ"ר ל- 150 מ"ר. אני הולך על מקומות שמחיר הקרקע מעל 80 אלף ₪, שאנחנו יודעים שלמחיר המטרה תהיה השפעה על מחירי דירות יד שנייה. והדירות פחות מ- 1.6 מיליון ₪".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "הפתרון האמיתי זה בשיווקים גם מחיר מטרה וגם מע"מ אפס הם רק קיצורי דרך אך הפתרון הממשי זה הגדלת השיווקים".

ח"כ הגב' גלאון (מר"צ) קראה תיגר על הקריטריונים שקבע שר האוצר: "לפיד-בלוף! אני מוחה על הגיבוי שנתן לכך היועצץ המשפטי הנרפה הזה. למה לעשות אפלייה נגד חרדים וערבים בנושא הדיור. אין להסתפק בחצי שוויון, יש שוויון מהותי בין כל מגזרי האוכלוסייה".

ח"כ אילן גילאון (מר"צ): "הזכויות הן אוניברסאליות, שצה"ל ישפר את חייליו אבל זכויות במרה הלאומית הן אוניברסאליות ולא יכולות להיות בהעדפה לקבוצה כזו או אחרת".

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) אמר בדיון: "הציבור צריך להבין שלא מדובר בעשיית קסמים אלא בפתרון על ציר של זמן ובר מערכים במשק עצמו".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) תקף את התכנית ואמר כי "מחירי הדיור לא ירדו ע"י טריקים כמו מע"מ אפס אלא רק הסרת חסמים בוועדות המקומיות והמחוזיות".

ח"כ אראל מרגלית (העבודה): "התכנית של מחיר מטרה זו התכנית בכיוון הנכון ויש להעצים אותה. התכנית של המע"מ היא תכנית מפלה היא טלאי על טלאי".

סגן הממונה על התקציבים בתחומי נדל"ן ופנים, ערן ניצן: "הפתרון האמיתי למצוקת הדיור בטווח הארוך בהסרת חסמים למשל במשרדי הפנים, ברשויות המקומיות ורשויות התכנון".

יו"ר לשכת רואי החשבון, דודי גולדברג: "הפרסומים בתקשורת עושים נזק, כי מתפרסמים חלקי תכניות והציבור חושב שהנה כבר יש פתרון וזה מעמיק את המשבר בגלל חוסר הוודאות. השוק נכנס להקפאה. ככל שהביורוקרטיה יותר ארוכה לא נשיג את התוצאות המיוחלות. גם תושבי חוץ משפיעים על שיווי המשקל בשוק הדיור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture