יעלון: שר האוצר מאשים בעוולות המשק את הטייקונים, חרדים, ומשרתי הקבע

שוויון בנטל • בדיון בועדת הרווחה, האשים שר הביטחון את שר האוצר כי הוא פוגע בביטחון מתוך שיטה ואידיאולוגיה • יו"ר הוועדה ח"כ כץ: משרד האוצר רימה אותנו ומשתמש בתירוצים עלובים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאור הדיון הסוער אודות השוויון בנטל, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום דיון סוער בהשתתפות שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בוועדה נוכחו נציגי משרד הבטחון כי רק עתה מתחילים משרתי צה"ל להשתתף בנטל הכבד בחברה הישראלית: נטל ההכפשות התקשורתי.

הדיון עסק באי מימוש הסכם שכר חדש למשרתי הקבע בצה"ל, אשר נחתם בחודש ינואר השנה ומותנה באישור הממשלה. הצורך בהעלאת שכרם של אנשי הקבע עלה בעקבות העלאת גיל הפרישה מצה"ל, אשר אושרה בוועדת העבודה והרווחה לפני כשלוש שנים.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), אמר בפתח הדיון: "מתייחסים למשרתי הקבע כאויב העם, כותשים אותם מדי בוקר בכל מערכות התקשורת ומתארים אותם כעושקי המדינה. אבל הם מגורשים לפנסיה, ללא יציבות תעסוקתית וללא ביטחון. רובם היו מעדיפים להישאר ולעבוד עד גיל זיקנה לו רק היו נותנים להם".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: "משרד האוצר אינו מקיים חוקים ופועל מתוך שיטה עם אידיאולוגיה: לפגוע בביטחון, במשרתי הקבע ובצבא. שערי סמר כשקראתי ראיון עם שר האוצר בו הוא מפנה את כל עוולות המשק לשלושה גורמים: הטייקונים, החרדים ומשרתי הקבע. אם זו לא דה לגיטימציה שיטתית למשרתי הקבע, שלצערי גם מצליחה לחלחל, אז מה זה? לא ייתכן שמשרתי הקבע יקבלו פחות משוטר שעובד משמרות. בקרוב לא יהיו לנו משרתי קבע. בגלל שכבר חודשים ארוכים האוצר נותן תשובות של "לך ושוב" ובגלל ששבעתי כבר מכל תרגילי ההשהיה, הכנתי תזכיר חוק שמחזיר את מודל הקבע למצבו הקודם (ללא העלאת גיל הפרישה, א"מ) ואז האוצר לא יצטרך לממש את ההסכם".

בתגובה אמר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מאיר בינג: "עמדנו בכל ההסכמים. היחיד שלא מקיים הסכמים זה משרד הביטחון". בתגובה הרים שר הביטחון את קולו: "לא אקיים ויכוח עם פקיד. אם שר האוצר היה מגיע, הייתי מתווכח איתו". ח"כ כץ פנה לבינג: "לא בכדי הממונים עליך לא רצו להגיע לדיון".

קרא עוד:

[postim]

ראש אכ"א, האלופה הגב' ברביבאי פנתה לנציגי האוצר: "דחקתם את הצבא לתחתית מדרג הסקטור הציבורי ואתם מצפים שהוא יהיה איכותי. הגזמתם. אתם עושים צחוק מכולנו. קצינים ונגדים איכותיים עוזבים מיוזמתם את הצבא. סקר חדש שנערך בקרב משרתי הקבע קובע כי לדעתם צה"ל רק במקום ה-60 בקרב מקומות העבודה האטרקטיביים . אני לא אופטימית לגבי מימוש ההסכם".

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם: "ההסכמים הותנו באישור הממשלה". סגן הממונה על התקציבים בינג הוסיף: "ועדת לוקר תבצע חשיבה מחודשת על הסכם הקבע, שתסתיים, בשאיפה, בעוד כחצי שנה. עד אז לא יהיה נכון לקבל החלטות בעניין משרתי הקבע. אם נותנים כסף למשהו אחד, משהו אחר נפגע. יישאר פחות כסף לחינוך, לדוגמה".

חברי הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה), הגב' מועלם ויוני שטבון (הבית היהודי) נזעקו לשמע הדברים: "זו דמגוגיה, אין קשר בין הדברים. מדובר בהסכם שנחתם לפני ארבע שנים וצריך לקיים אותו".

ח"כ כץ כינה את דברי בינג: "תירוצים עלובים ואמירה מטומטמת. אתה יושב בפני אנשים מרומים. העלינו את גיל הפרישה כי הבטחתם אופק קידום. שיקרתם אותנו ביודעין. מקווה שתפעלו בהקדם למימוש ההסכמים וששר הביטחון לא ייאלץ להגיש ולקדם את הצעת החוק שהכין".

צילומים: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture