ל"ג בעומר תשע"ד • כוננות שיא במד"א

כוננות מד"א לאירועי ל"ג בעומר בעיצומה: לצד הכוננות הרבה וההיערכות לאבטחת אירועי ל"ג בעומר ברחבי הארץ, נערכים כוחות מד"א בכוננות גבוהה לאבטחת הילולת הרשב"י בהר מירון, הנערכת מדי שנה בל"ג בעומר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כבכל שנה, גם השנה מתכוננים במגן דוד אדום לצד כוחות הביטחון הנוספים לקראת הילולת רבי שמעון בר-יוחאי זצ"ל בהר מירון ולאירועי ל"ג בעומר בכל רחבי הארץ, ומעלים את הכוננות.

במסגרת ההערכות, מרחבי מד"א בצפון הארץ המאבטחים גם את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון יעלו את הכוננות כבר מיום שישי (16.05) בשעות הבוקר, ועד ליום ב', (19.05) בשעה 07:00 בבוקר.

במהלך ל"ג בעומר, מרחבי מד"א בצפון הארץ ישהו בכוננות ג', שהיא הגבוהה ביותר, על מנת שיוכלו להעניק מענה מלא, מיידי ואיכותי לכל קריאה שתתקבל. את מאות אלפי החוגגים בהילולת הרשב"י במירון, יאבטחו רפואית כוחות מד"א של מרחב ירדן מתוגברים בכוחות רבים נוספים מכל רחבי הארץ.

במהלך ימי ההילולה, יפעיל מגן-דוד-אדום מוקד שליטה מיוחד בהר מירון וכן שתי מרפאות: הראשית – בבניין ישיבת מירון, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים; המשנית – בסמוך למפעל שזיפרון לרגלי הר מירון, שתאויש גם היא ברופאים, פאראמדיקים וחובשים וכן במרפאה ניידת. בנוסף, סמוך לקבר עצמו ובציר המהדרין ייפרס כוח עתודה רגלי של מאות פאראמדיקים וחובשים, עובדים ומתנדבים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לחוגגים שיחושו ברע ויסייעו להוציאם מתוך חגיגות ההילולה אל המרפאות.

קרא עוד:

[postim]

באתר יוצבו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, תחנות אירוע רב נפגעים (תאר"ן), מרפאה ניידת, אופנועי מד"א, טרקטורוני מד"א ולמעלה מ-150 אנשי עזרה ראשונה של מד"א, שיימצאו בכל פינה באתר ויתנו מענה ראשוני לחוגגים שיזדקקו לעזרה רפואית וכן יפנו את הנפגעים לביה"ח. מסוק מד"א יעמוד גם הוא בכוננות גבוהה על מנת לסייע בפינוי נפגעים במידת הצורך.

בשנה שעברה, העניקו כוחות מד"א, בהם למעלה מ-300 פאראמדיקים, חובשים, רופאים, עובדים ומתנדבים של מד"א שהוצבו במירון, טיפול לכ-387 נפגעים בהר מירון. הנפגעים סבלו מפגיעות שונות, בהן חבלות, התייבשויות, פציעות קלות, צריכת יתר של אלכוהול ובעיות רפואיות אחרות. מתוך הנפגעים שטופלו, 35 נזקקו להמשך טיפול רפואי, בהם גבר שנכווה בגפיים ושאף עשן בדלקה שפרצה סמוך לכניסה למירון, מסוק מד"א פינה לבי"ח רמב"ם גבר כבן 45 במצב בינוני עד קשה, שאר הפצועים והחולים פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לביה"ח זיו בצפת במצב קל.

על מנת לשמור על ביטחונכם במהלך החג, להלן הנחיות מד"א לחוגגים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון:
1. מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.
2. חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך.
3. יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.
4. באזור ההדלקה מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות – אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להחלקה ולפציעת המתפללים.
5. בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות למרפאות מד"א באתר ההילולה על מנת לקבל טיפול רפואי, במידת הצורך יש להתקשר למד"א בטלפון חירום 101.

כוחות מדא ערוכים בהילולת הרשבי במירון - לג בעומר - צילום דוברות מדא (2)

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות רבות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. על כן, קוראים במד"א לציבור החוגגים להישמר בדרכים:
1. על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.
2. יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.
3. רכבים ובהם ילדים ותינוקות- יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.
4. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים ואף לא לזמן קצר.
5. יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "אני מברך את העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ואת חוגגי ל"ג בעומר ברחבי הארץ. ההילולה במירון היא אחת מהאירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים במירון.

גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע. אני מבקש מהציבור להקפיד על הנחיות הבטיחות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון בשטח. בנוסף, כוחות מד"א ערוכים להעניק מענה מיידי ומהיר לכל מי שעלול להיפגע במהלך מדורות ל"ג בעומר, ובמהלך יום החג, בו רבים מטיילים בכל רחבי הארץ.

אנו מבקשים מההורים לנהוג ביתר תשומת לב לפעילות הילדים בל"ג בעומר ולהקפיד על מבוגרים אחראיים בכל מדורה ומדורה, על מנת לשמור על חייהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture