ס. ראה"מ סין: "זוכרים את הרופא היהודי שהציל אלפי סינים"

ראש הממשלה נתניהו נפגש הבוקר בלשכתו בירושלים עם סגנית ראש ממשלת סין ליו יאנדונג • בדבריה ציינה לשבח רופא יהודי בשם יעקב רוזנפלד שהציל את חייהם של אלפי סינים במהלך המלחמה עם יפן בתש"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סגנית ראש ממשלת סין, הגב' ליו יאנדונג, מבקרת בישראל עם משלחת ממשלתית כדי ליישם את הסכמי הסחר שנחתמו בין מנהיגי שתי המדינות במהלך ביקוריהם של נתניהו והנשיא פרס בסין.

בתחילת ביקורה נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר ציין את ההצלחה והצמיחה העצומה של שיתוף הפעולה והקשרים בין ישראל וסין.

"ביקרתי בסין לפני כשנה וקיימתי פגישות מצוינות עם הנשיא שי וראש הממשלה לי" אמר נתניהו, "הרחבנו את שיתוף הפעולה בינינו בדרכים רבות. סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באסיה, ובמבט קדימה, נראה כי היא הופכת במהרה לשותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל בכלל. אנו רואים בסין סיפור הצלחה אדיר. אנו מעריצים את סין ובטוחים כי ישראל תורמת את תרומתה לקשרים הללו".

אחד התחומים הללו הוא חדשנות. אנו עומדים לחתום היום על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה בין שתי מדינותינו בתחום החדשנות, ושרת הבריאות שלנו תחתום על הסכם שיסייע בקידום שיתוף הפעולה בינינו במצבי חירום. זהו אחד מתוך תחומים רבים של שיתוף פעולה בינינו ואני חושב שהאפשרויות הן בלתי מוגבלות".

קרא עוד:

[postim]

סגנית ראש ממשלת סין ציינה כי שני העמים נטועים במסורת של ידידות. העם היהודי והעם הסיני הם עמים בעלי תבונה רבה. אנו ניצבים בשני צדיה של אסיה ויצרנו מסורות אדירות בנות אלפי שנות היסטוריה.

מיר שאנחאישנינו גם תרמנו תרומה כבירה לתרבות האנושית. בפרט במהלך מלחמת העולם השנייה, נלחמנו כתף אל כתף נגד הפאשיזם וניצבנו יחד בימים אפלים. אני הייתי 18 שנים בשנחאי. בכל מקום בשנחאי אנשים מספרים סיפורים על הדו-קיום ההרמוני בין העם הסיני והעם היהודי.

אפיזודה מעניינת ציינה סגנית ראה"מ הסיני כשסיפרה כיצד באמצע שנות השואה, רופא יהודי בשם יעקב רוזנפלד הגיע למקום בשנחאי בו נלחם אביה נגד התוקפים היפנים, וד"ר רוזנפלד וצוותו הצילו את חייהם של אלפי סינים. היא הראתה בתיקה תמונה של ד"ר רוזנפלד ואביה, אותה נשאה עימה לכאן.

לדבריה, אחד הגנרלים המייסדים של סין, הגנרל שין יי, הכתיר את ד"ר רוזנפלד 'אחד הגיבורים נגד התוקפנות היפנית'. לצערי, אמרה יאנדונג, ב-1952, במהלך ביקור בישראל, ד"ר רוזנפלד נפטר. היא הוסיפה לספר שאביה הבטיח בחייו לבקר בישראל ולראות את עיר הולדתו של ד"ר רוזנפלד על מנת להביע את הערכתו. ואמרה כי חלומו הוגשם על ידי בתו.

הגב' יאנדונג סיכמה את הביקור ואמרה כי "בעשרים השנים שחלפו מאז כינון היחסים הדיפלומטיים, נהנות שתי מדינותינו מקשרים מדיניים יציבים ושיתוף פעולה הולך ומתחזק. בשני הביקורים הקודמים הסכמנו כולנו שעלינו להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו בתחומים כגון חדשנות, לטובת שתי מדינותינו.

ביקורי זה הוא עבורי סיור לימודי של ממש. אני כאן כדי ללמוד מהמומחיות הישראלית בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות. וזהו גם ביקור שתכליתו קידום שיתוף הפעולה. כולנו תקווה שנוכל להביא את שיתוף הפעולה בינינו בכל התחומים לשיאים חדשים. זהו כמובן גם ביקור של ידידות, שתכליתו לחזק את הידידות בין עמינו ולהגביר את תמיכת הציבור בקידום הקשרים בינינו".

אילוסטרציה: ויקיפדיה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture