הרב אייכלר נגד פירון: "נעדיף שר חינוך פלשתיני"

עימות בין מפלגות האחים על גריעת תקציבי החינוך הממלכתי-דתי, חילץ אמירה בעייתית משר החינוך, פירון, וקומם את ח"כ ישראל אייכלר • אייכלר לפירון: "נעדיף שר חינוך פלשתיני דמוקרטי, מאשר שר חינוך עויין כמוכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סערה של ממש פרצה בסביבתו של שר החינוך, שי פירון, בעקבות הוראתו להעביר מתקציבי הממ"ד (ממלכתי דתי) לחינוך הערבי.

במפלגה התאומה "הבית היהודי" זועמים על הקיצוץ ועוד יותר מכך, על הטרימינולוגיה הקשה המציגה אותם כעושקי הקופה הציבורית. התקצוב כיום לחינוך הממלכתי דתי, הוא עבור 48 שעות לתלמיד, בחינוך הממלכתי הרגיל כ-41 שעות, ולעומתן במסגרת החינוך הממלכתי הערבי – 35 שעות בלבד לתלמיד.

עפ"י הצהרת משרד החינוך, בכוונתו להשוות את כל מערכות החינוך על בסיס הקצאה תקציבית שווה, כ-41 שעות בממוצע לכולם, משמעות הצעד היא קיזוז העודף בחמ"ד והעברתו לילדי הערבים. בשלב הבא יעביר פירון סכומים נוספים ממערכת החינוך האיתנה (=דתית) למערכת החלשה (=ערבים), בסך הכל צפויה מערכת החמ"ד לאבד כמה מאות מליוני שקלים מתקציביה.

יצויין, כי בנושא חלוקת השעות, השר פירון אינו זקוק לאישור הממשלה או הכנסת, והדבר בסמכותו הבלעדית.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הצהיר "לא אתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי!" לדבריו "תנועת הבית היהודי לא תיתן לפגוע בשום צורה במערכת החינוך הדתית. הצעד לא יהיה!" -מבטיח בנט.

קרא עוד:

[postim]

סגן שר החינוך, אבי וורצמן, שיגר מכתב זועם לשר הממונה עליו ובו כתב כי שיפור החינוך במגזר הערבי הוא מבורך, אולם, מהלך כזה, תוך פגיעה בחינוך הממלכתי דתי, הוא אסון בעיניי ואסור שזה יקרה.

"נדהמתי לקרוא בתקשורת על כוונת המשרד להעביר כספים מהחינוך הממ"ד לטובת החינוך במגזר הערבי", כתב וורצמן. "כסגן שר במשרדך וכנציג הבית היהודי לכנסת לא אוכל לתת יד למהלך הזה. על כן אני קורא לך להסיר מסדר היום את התוכנית לקיצוץ בחינוך הממ"ד".

שר החינוך הגן על תכניתו ואמר כי חייבים לתת תקצוב דיפרנציאלי ולהעדיף ילדים בעשירונים התחתונים ולעזור להם יותר". עכשיו בא ההמשך: "כי ילד ערבי הוא ילד שמגיע לו חלום, מגיע לו עתיד וחיים של משמעות"

בנקודה זו התערב ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה ושאל: "לילד ערבי מגיע עתיד וחלום חיים של משמעות. למה לילד חרדי לא מגיע?!"

למה רק ילד ערבי? למה ילד חרדי עני, אינו זכאי למה שמקבל ילד ערבי. למה אתה מפלה אותו לרעה ילד? כי אתה מנסה לחנך אותו בדרכך? אתה לא אומר לילד ערבי: אני רוצה ללמד אותך את היהדות ולא את האסלאם. הוא הולך בדרך שלו, ואתה מבין שילד צריך עתיד וצריך משמעות שהוא מבין לפי האמונה שלו" – כך הגיב ח"כ הרב ישראל אייכלר על דברי שר החינוך שי פירון בזכות העדפת ילדי העניים שרובם ערבים.

"גם ילד חרדי זכאי להתחנך על פי האמונה שלו, זה העתיד שלו, זה משמעות של החיים שלו. למה אתה מקפח אותו כי אתה לא תחנך אותו? גם בקייטנות נעשה עוול נוראי. שלושה שבועות יממן השנה משרד החינוך את הקייטנות, לכל ילדי המדינה, מלבד החרדים. אתה הולך להשקיע מכספי מיסינו למימון קייטנות של אחרים. למה ילד חרדי לא יקבל את הקייטנות? זו אפליה. זו לא גזענות?

"העיקרון שהשר קובע הוא שאתם תלמדו מה שאני רוצה. משל הדבר דומה שיהיה פה רוב דתי-חרדי – וזה יקרה ביום מן הימים – ויבוא שר חינוך משלנו ויגיד: מי שרוצה לקבל תקצוב, בבקשה שיצטרף לחינוך העצמאי. מי שלא מצטרף לחינוך העצמאי ירעב. זו לא שנאה, אנחנו פשוט לא ניתן לו לא קייטנות, ולא תקציבים ולא שום דבר. נראה מה העם יעשה – לא תהיה מרידה? לא יהיה מרי אזרחי?

"מדובר: בשנאה. רק שונא יכול למנוע מילדים בכיתות א' וגן ולהפלות אותם לרעה. רק שונא יכול למנוע תקצוב של קייטנות מילדים כאלה בשונה מאחרים. רק שונא יכול לרדוף את הציבור החרדי כל כך הרבה זמן. להגיד שילד ערבי הוא ילד שמגיע לו עתיד, מגיע לו חלום ומגיעה לו משמעות – אני מסכים, ורק תוסיף: ילד ערבי וחרדי. הרי אתם אוהבים לעשות השוואה ביניהם. הפעם העדפת גם ערבים על חרדים" טען ח"כ ישראל אייכלר והוסיף: "כך לא מתנהלת מדינה דמוקרטית. מדינת ישראל, כוללת את כל אזרחיה הערביים והיהודים ובתוכם יש פה אנשים שונים.

היו פה מפא"יניקים והיו פה שרים חילוניים. שר החינוך אהרן ידלין התפאר לפני כי הוא תיקצב תלמודי תורה באידיש שלא היה להם שום מעמד, כי השפה הזאת היא חלק מן התרבות היהודית. אתם באים לכפות עלינו לשנות את אורח חיינו בסנקציות ואפליות כלכליות?

שר החינוך שי פירון טען שאין כאן שנאה אלא דאגה ואחריות של "הממלכה", כלפי מי שאינו מוכן לקבל את כללי הממלכתיות. אני לרגע אחד לא מדבר על שנאה ואני חושב שיש פה שאלות עקרוניות. אפשר להגיע לפתרונות. אנחנו נמשיך להקצות את כל המשאבים ל"חינוך הציבורי" תוך מתן אוטונומיה וחופש תרבותי, דתי, זהותי, וכמובן שהיינו מאוד מאוד שמחים לעשות הכול כדי שגם תלמידים חרדים יהיו חלק מכל מפעל חינוכי אפשרי שקיים במדינת ישראל.

הרב אייכלר השיב, כי החרדים לא יכנעו לתכתיבים "ממלכתיים וחינוך ציבורי" בסגנון סובייטי. "אתה יושב ומקצץ ועושה זאת בלי שנאה? מרעיב ילדים, ואתה אומר שאתה לא שונא. כשאתה גוזל תקציבים במיליונים ממוסדות תורה, כשאתה לוקח מקצבאות ילדים, אתה מרעיב ילדים. כשאתה וחבריך מפלה לרעה רוכשי דירות אתה מרושש משפחות ופוגע בילדים. אתם נלחמים נגדנו פיזית ואומרים שזה בלי שנאה?!

שר החינוך המשיך וטען כי בארצות הברית, בכלל לא נותנים תקציב לחינוך לא ציבורי. הרב אייכלר השיב כי אמריקה אינה מדינה יהודית. יש בה הפרדה בין דת ומדינה. גם אתם יכולים להכריז על מדינת כל אזרחיה בין הירדן והים, מדינה דמוקרטית בהפרדה בין דת ומדינה, כמו באמריקה, בלי הבדל דת ולאום. או אז גם נוכל להעדיף שר חינוך פלשתיני דמוקרטי, מאשר שר חינוך עויין כמוכם" – סיכם הרב אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש להזכיר למר פירון (פיגרון) שהוא שכח לקחת ריטלין בימים האחרונים …….

עדיף כמה כדורי שינה. טוב להם וטוב לעולם…

הוא בהחלט צודק!!!
עדיף שר חינוך פלסטיני מאשר פירון, שמנסה להחריב אותנו!

במוכר שאינו רשמי מדובר על סה"כ 32 שעות לתלמיד בכיתות גבוהות!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture