שגריר בלגיה: "אנחנו בשוק מהפיגוע ולבנו שבור"

​ מנהל מחלקת אירופה במשרד החוץ: "מצפים שכל מנהיגי אירופה שמתכנסים הערב יצאו בגינוי משותף חד משמעי נגד מעשים אנטישמיים באירופה" • יו"ר הכנסת לשגריר: "צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי כדי שמקרים כאלה לא יישנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"אנחנו בשוק וליבנו שבור נוכח הפיגוע שאירע בבריסל נגד יהודים", אמר הבוקר ז'אן קורנה דלזיוס, שגריר בלגיה בישראל, בישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

עוד אמר השגריר כי הרשויות במדינתו משקיעות מאמצים רבים במציאת הרוצח ובהבאתו לדין. "בטווח הרחוק יותר", אמר השגריר "נגביר את הביטחון בסביבות המוסדות היהודים".

קודם לישיבה נפגש יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עם השגריר. אדלשטיין שוחח עם השגריר על הפיגוע שאירע בבריסל ביום שבת ושבמהלכו נרצחו שלושה בני אדם, ביניהם שני ישראלים.

"ליבנו שבור. כולנו בשוק מהמקרה", אמר השגריר לאדלשטיין, דיברתי הבוקר עם אנשי רוה"מ שלנו והתבקשתי להעביר אליך, כיו"ר הפרלמנט הישראלי את תנחומיו ותנחומי העם הבלגי.אנחנו נחושים אנחנו להילחם באנטישמיות, הוסיף השגריר, "ותפקידי לחזק את הקשר בין המדינות. ישראל היא פנינה ואזרחיה פנינים. התקבלנו פה בברכה ואני מנסה להביא תועלת לשתי המדינות במסגרת תפקידי.

אדלשטיין אמר: "אני יודע שאתם עושים הכל לחקור ולתפוס את הרוצח. צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי כדי שמקרים כאלה לא יישנו, ויש לעשות זאת באמצעות הסברה. לטעמי זוהי מטרה חשובה ומשימה של שתי המדינות".

הנרצחים הובאו לקבורה

בבית העלמין בקרית שאול הובאו הערב למנוחות בני הזוג עמנואל ומירה ריבה שנרצחו בפיגוע בבריסל. השר לביטחון הפנים אהרונוביץ שנכח בהלוויה אמר כי מדובר בפיגוע מזעזע שבוצע על רקע אנטישמי.

היורה שבצע את הפיגוע בבריסל טרם נתפס ורשויות החוק בבלגיה הביעו חשש כי קיימת אפשרות שהמחבל הצליח להימלט מהמדינה- אך חקירת הפיגוע נמשכת.

ועדת העלייה בדיון חירום

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ יואל רזבוזוב אמר כי "האנטישמיות במדינות אירופה הולכת וגוברת וכבר תקופה ארוכה יהודי התפוצות נמצאים בסכנה, אך האירוע שהתרחש בבלגיה מהווה פגיעה משמעותית בביטחון היהודים". הוא הודיע כי יפנה לוועדת הכנסת ויבקש להקים ועדה משותפת לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ולוועדת החוץ והביטחון, שתדון באופן שוטף בנושא האנטישמיות המתגברת במדינות העולם ואשר תפעל למציאת פתרונות ולשיתוף פעולה עם מדינות העולם בכל הקשור למיגור שנאת היהודים.

עודד בן חור, היועץ המדיני של הכנסת אמר כי ההצעה להגביר את הביטחון ולהביא לדין את מבצע הפיגוע– אלה רק התחבושות, אבל אנחנו רוצים למנוע את הפציעה. לדבריו, צריך לבנות עתיד שבו לשנאת הזרים ולאנטישמיות לא תהיה תקומה ולכן יש להתחיל בהליך חינוכי שאינו תחבושתי".

שמואל רבאל, מנהל מחלקת אירופה במשרד החוץ: "זה דיון מאוד מאוד חשוב שצריך להתקיים. נמשיך להיות בקשר עם השלטונות הבלגיים בצורה הדוקה. מציאת הרוצח ותגבור האבטחה חשובים מאוד, אבל צריך גם שיצאו גינויים ברורים. זהו פיגוע אנטישמי וציפיותינו היא שכל מנהיגי אירופה שמתכנסים הערב יוציאו גינוי חד משמעי משותף נגד פגיעה אנטישמית המתקיימת בליבה של אירופה".

קרא עוד:

[postim]

ח"כ ראובן ריבלין פנה לשגריר הבלגי ודרש שממשלת בלגיה תהיה מודעת לפעילות שנעשות נגד יהודים. "צריך לאתר את הסכנה ולהבין שמי שמאפשר אנטישמיות וכל ניאו פשיזם בארצו עלול בסופו של דבר למצוא את ארצו בצרה הגדולה ביותר. הסכנה היא גם כלפי בלגיה עצמה כדמוקרטיה נאורה".

אלי נחום, חוקר אנטישמיות בCFCA: "הבעיה היא לא רק באירופה, אנחנו עוקבים אחר כל האירועים האנטישמיים ויש מאות אירועים בחודש. העולם המערבי כולו נגוע באנטישמיות".

ג'וש שוורץ, הסוכנות היהודית: "אנחנו כמובן עוקבים אחר הנעשה בכל הקהילות היהודיות באירופה. המענה המרכזי של הסוכנות היהודית היא קרן שהקמנו לסיוע בטחוני לקהילות יהודיות בתיאום עם משרד ראש הממשלה. הענקנו סיוע ל-17 מדינות באירופה".

המשטרה בשמירה בעיר סביב בתי הכנסת

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל רבני אירופה אמר שהקהילות היהודיות מצפות שתהיה אמירה ודרישה כלפי השלטונות באירופה וכלפי לאיחוד האירופי לחוקק חוק בנושא שגם אמירה של אדם פרטי ברחוב כלפי יהודי תחשב לעבירה על החוק והעמדה לדין. לטענת עודד בן חור, היועץ המדיני לכנסת – חקיקה מעין זו רק תגביר את האנטישמיות ותשחק לידיהם של שונאי היהודים.

ח"כ רוברט אילטוב: "מה שחשוב מאוד היום הוא שיש אלפי לוחמים בארגוני טרור בסוריה שמגיעים מאירופה. רק בצרפת מספר הלוחמים הוא 900 כפי שידוע לשלטונות צרפת, בקצב הזה נגיע לאלפי טרוריסטים בכל יבשת אירופה. זוהי תשתית טרור מאוד רחבה ושלטונות אירופה צריכים לתת על כך את הדעת לפני שיתחיל להיות מאוחר ולפני שרחובות אירופה יתחילו להיות מטרה לאותם ארגוני טרור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשטרה הבלגיה מפחד פחד מוות הן לא מחפשים רק סתם אומדים ושאלתי שוטר מה יהיה אם רוצח אז הוא אמר לי אני רק בן 21 מה אני יודע אז משבה שהן אומדים ??????????

השוטרים יודעים רק לשתותו קפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture