איפה קונים נעליים לחיילים? • גפני נגד משרד הביטחון

משרד הביטחון ביקש לרכוש נעליים לחיילים בארה"ב • הבעיה: המהלך יפגע במפעל ישראלי • גפני התערב לטובת המפעל

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פתח הבוקר (ב') את הדיון ואמר כי "קיימת דילמה תמידית בעת הזמנת רכישות גדולות, בעיקר ע"י המדינה. כשמייבאים את המוצרים מחו"ל, המחירים זולים יותר, אך המשמעות היא סגירת מפעלים ופיטורי עובדים.

"המקרה של נעלי 'בריל' בולט מאוד. יש כאן מאות עובדים שעלולים לאבד את מקום פרנסתם והמשמעות היא המשך הפגיעה בתעסוקה". גפני הוסיף ואמר כי ועדת הכספים הפכה לוועד העובדים הארצי: "זהו לא המקרה הראשון בו המדינה רוכשת מחו"ל והעובדים בארץ ניזוקים קשות. הזעקה של מפעל בריל קשה וצודקת".

חברי הכנסת שנכחו בדיון מחו על כוונת משרד הביטחון. ח"כ שלמה מולה אמר כי מדובר בפגיעה מתמשכת בייצור המקומי ורכישת הנעליים מחו"ל תפגע קשות בעובדים הישראליים ובתעשייה המקומית. ח"כ איתן כבל אמר כי לא יתכן שמצד אחד משרד הביטחון מבקש שלא לפגוע בתקציב הביטחון, וביד השנייה משרד הביטחון פוגע במאות עובדים. "הולכים לזרוק פה אנשים לרחוב".

בתגובה אמר זיו גפני ראש מחלקת ציוד במשרד הביטחון, כי לא מדובר רק בבעיה תקציבית. "אנו לא מרוצים מהנעליים של 'בריל'. מאז שנת 2005, מידי שנה משרד הביטחון רוכש 85,000 זוגות נעליים מבריל, כולל בשנה זו, אך היקף הבלאי של הנעליים עמד על כחמישים אחוזים".

לדבריו, "אין סיבה לקנות נעליים שהם נחותות ברמה האורטופדית, כאשר אפשר לקנות נעליים איכותיות וזולות יותר בשלושים וארבעים אחוז".

נציגי משרד הביטחון ציינו עוד כי עלות הנעליים בארץ עומדת על 401 שקלים, ובארה"ב על 70 דולר, והחיסכון הכספי לשנת 2013 צפוי לעמוד על 15-20 מיליון שקל.

עובדי ומנהלי חברת 'בריל' מחו על דבריהם של נציגי מערכת הביטחון ואמרו כי מדינות רבות בעולם פנו אליהם לייצר נעליים עבורם.

שלמה בוסקילה סמנכ"ל 'בריל' אמר: "יש לנו חוות דעת מקצועיות הפוכות לגמרי, מכתבים מלאי תשבחות ממשרד הביטחון. הנעליים שלנו זכו בפרס מיוחד לפני כמה שנים, צבאות אירופה והצבא הסיני רצו נעליים שכאלו והסיבה היחידה שלא חתמו על חוזה – כי הם רצו שנקים מפעלים בארצות שלהם. רק כאן בארץ הצבא הולך לארה"ב לקנות נעליים או לחילופין לוקח נעל שאנחנו מייצרים לטורקיה ומבקש תחרות במחיר".

עובדיה מוריס אמר כי הוא עובד ייצור במפעל מזה כשלושים שנה. "לא הייתה לנו בעיה לשפר את הנעל אם היה צריך, לאן אנחנו נלך בגיל שלנו? לעבוד אצל האמריקאים?".

ישראלה פרידמן ממשרד הביטחון אמרה כי לאור המצוקה התקציבית הם פנו לרכישה מחו"ל אך התהליך טרם הושלם, והוא כרוך באישור מנכ"ל משרד הביטחון. "אנחנו רוצים סוג מסוים של נעליים, פנינו ל'בריל' וביקשנו מהם לייצר כאלו, ולא קיבלנו הצעות מהם".

לסיכום הדיון קרא יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני לנציגי משרד הביטחון להיפגש שוב עם חברת 'בריל' ולגשר על הפערים בן ברמה המקצועית של הנעל והן ברמה התקציבית. "הסיבות שציינתם אינן מספקות אותנו. לא נוכל להרים את האצבע ולאשר את תקציבי משרד הביטחון כאשר אתם פוגעים כך ומסיבות בלתי מוצדקות במאות עובדים.

"המצב התעסוקתי בישראל עומד בראש סדר העדיפויות שלנו כוועדה ולא נאפשר פגיעה כל כך משמעותית בתעשייה המקומית ללא סיבה מוצדקת", אמר גפני, ודרש ממשרד הביטחון לשבת עם ההנהלה של נעלי 'בריל' בתוך ארבעה ימים ולמצוא פתרונות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מוימוישל'ה היקר! האם לא מצאת לעת כזאת לדרוש מהמדינה שלך רק את מחיר הנעלים? האם במחיר נעלים אתה מוכן למכור את כל הקדוש והיקר לעם ישראל, כמו מיהו יהודי זה שביהמ"ש הכיר ביהדותו, וחילול יחס בעם ע"י תרומת בי'? עם ישראל כבר שילם מחיר יקר בעד בצע נעלים.

סיפור מוזר בהחלט על נעליים….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture