ישראל אינה מרוצה משיתוף פעולה של ארה"ב עם הממשלה הפלסטינית

אמש, הצהיר שר החוץ האמריקני כי ארה"ב תמשיך לעבוד עם ממשלת האחדות הפלסטינית • באיפ"ק יוצאים נגד הממשל האמריקני ותמיכתו הכלכלית בממשלה המשותפת עם חמאס • ישראל תנקוט צעדים נגד הרש"פ בעקבות האיחוד הבלתי מבורך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הצהיר היום במהלך ביקור בלבנון שארצות הברית תעבוד עם ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה ותעקוב אחר מדיניותה כדי להבטיח שלא תעבור את הגבול, כלשונו.

בכך הביע קרי את המדיניות של הממשל בוושינגטון המוכנה להכיר בממשלה הפלסטינית החדשה המשותפת לפתח וחמאס בניגוד לעמדת ישראל.

עם זאת שר החוץ האמריקני הוסיף כי בשיחותיו עם ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים הבהיר כי הברית והידידות בין שתי המדינות נשמרת ואיתנה למרות חילוקי הדעות המדיניים.

באייפק קוראים לחברי הקונגרס האמריקני לבצע בדיקה מקיפה על המשך הסיוע לרשות הפלסטינית, בעקבות הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית. בהודעה שפרסמה השדולה נאמר כי על פי החוק האמריקני אסור להעניק מימון וסיוע לממשלה פלסטינית שחמאס נוטל בה חלק או שיש לו השפעה עליה.

קרא עוד:

[postim]

בתחילת השבוע קיימה ממשלת האחדות הפלסטינית המשותפת לפתח וחמאס את ישיבתה הראשונה לאחר השבעתה בלשכת יושב ראש הרשות אבו-מאזן ברמאללה.

בתום הישיבה הודיע אבו-מאזן כי הממשלה הפלסטינית החדשה מחויבת לעקרון שתי המדינות בקווי 1967, להכרה במדינת ישראל, לנטישת האלימות ולכיבוד הסכמי העבר.

אבו-מאזן הדגיש כי התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית וישראל ימשיך להתקיים כדי לשמור על האינטרסים של העם הפלסטיני, כדבריו.

התגובה הישראלית

שרים וחברי כנסת מהימין הביעו מורת-רוח על השבעת הממשלה הפלסטינית המאוחדת עם חמאס וקראו לנקוט בתגובה בצעדים חד-צדדים לחיזוק ישראל, ומנגד השרים לפיד ופרץ קראו לממשלה להתנהל בשיקול דעת ולהימנע מהתלהמות ואף לשקול הדברות עם ממשלת האחדות הפלסטינית אם תצהיר על מוכנותה להכיר בישראל.

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) התכנסה ביום ההשבעה לישיבה שניה, והחליטה פה אחד:

1. להמשיך ולפעול בהתאם להחלטת הקבינט מ-24.4.2014 ולא לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל.
2. לפעול, לרבות בזירה הבינ"ל, נגד שיתוף אירגוני טרור בבחירות.
3. להסמיך את ראש הממשלה להטיל סנקציות נוספות על הרשות הפלסטינית.
4. לראות בממשלה הפלסטינית כנושאת באחריות על כל הפעולות הפוגעות בביטחון ישראל שמקורן ביהודה, שומרון ועזה.
5. להקים צוות שיבחן דרכי פעולה מול המציאות שנוצרה, ולקראת מצבים מדיניים וביטחוניים שיווצרו בעתיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בקבינט כי "אבו מאזן אמר היום כן לטרור ולא לשלום. זהו המשך ישיר למדיניות סרבנות השלום של אבו מאזן"

"בעוד שישראל ביצעה צעדים אמיצים וכואבים למען התהליך המדיני וממשיכה להיות מחויבת לשלום, אבו מאזן סירב להאריך את המו"מ, דחה את מסמך המסגרת האמריקני, ממשיך להסית נגד ישראל, הצטרף חד צדדית לאמנות האו"ם ועתה גם כרת ברית עם ארגון הטרור חמאס.

"אבו מאזן כרת ברית עם ארגון החמאס, שאחראי לרצח יותר מאלף ישראלים חפים מפשע, ולירי של אלפי טילים לערי ישראל. אבן מאזן כרת ברית עם חמאס ארגון המוכרז כארגון טרור בארה"ב, באירופה, במצרים וברחבי העולם דוחה לחלוטין את תנאי הקהילה הבינ"ל ובהתאם לזה הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס אליו.

גם בימים האחרונים מנהיגי ארגון הטרור חמאס חוזרים ומדגישים את מחויבותם לדרך הטרור ולחיסולה של מדינת ישראל. ההסכם עם חמאס מטיל על אבו מאזן אחריות ישירה לטרור היוצא מעזה. נתניהו הצהיר ברורות כי "מדינת ישראל לא תנהל משא ומתן מדיני עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס, ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל".

העיתון אל חייאת הרואה אור בלונדון מדווח מפי גורם בכיר ברשות הפלשתינית כי ישראל החליטה לבטל את תעודות המעבר לכל הבכירים ברשות הפלשתינית לבד מיושב הראש אבו מאזן, ביטול התעודות ימנע את מעברם של הבכירים משטחי הרשות לרצועת עזה, לטענת הבכיר ישראל אף הודיעה כי היא שוקלת לבטל את העברת כספי המיסים לפלשתינים.

קולות של התלבטות באופוזיציה

במסגרת הצעת אי האמון בממשלה שהגישה מפלגת העבודה תחת הכותרת "ממשלה מובלת ונגררת שלא יוזמת פתרון מדיני ומתבטאת כנגד האינטרס של אזרחיה", התייחס ח"כ עומר בר לב (העבודה) להשבעת ממשלת האחדות הפלשתינית ולאיחוד בין הרשות הפלשתינית לחמאס ואמר: "נכון יש כאן סיכון אבל יש גם הזדמנות. שנים בימין אומרים שאסור להגיע להסכם עם אבו מאזן מכיוון שהוא לא מייצג את העזתים, ובמידה מסוימת יש בזה משהו. עכשיו כשהחמאס חלש ונשיא הרש"פ מנסה אולי להשתלט עליו ואולי לרסן אותו, אתם נבהלים. סוף סוף אולי תהיה כתובת אחת לפלשתינים אז למה להיבהל? במקרה הכי גרוע המצב יישאר כפי שהוא"

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו), השיב בשם הממשלה ואמר: "המשא ומתן המדיני בין ישראל לבין הרש"פ לא יחודש בעתיד הנראה לעין. הוא לא יחודש משום שהפלסטינים בחרו בברית עם חמאס, ארגון טרור רצחני, במקום בקידום השלום עם ישראל. האם אתם מכירים אדם שהיה יושב לדבר עם מי שאומר שהוא רוצה לחסל אותו? עם מי שאומר לך בפנים שאין לך זכות קיום? אין מדינה בעולם שמכבדת את עצמה ואת אזרחיה, שהייתה מסכימה לשאת ולתת מול ממשלה שבה חברים טרוריסטים. אבו מאזן בחר, איש לא הכריח אותו, לחבור לארגון טרור שאין לו כבוד לחיי אדם, שאחראי למעשי הרצח המתועבים ביותר. לא נשב עם חמאס, לא נדבר עם טרוריסטים"

צילום: AFP

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture